• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_8919.JPG

Testar El Gångreservo på dessa två :)
Certinan är uppe i 28 timmar @Von !
 
Grattis till en finfin Fortis. Jag sneglade också på den men lyckades behärska mig. 5 Fortis räcker än så länge.
Tack! Har bara en sedan tidigare och det är en 50-talare. :)

Fin!
Köpte precis en flieger Chronograph och suktar nu efter en av deras day date modeller, antingen flieger eller cosmonauts. Fortis modeller från pre ca 2010 tycker jag innehåller en hel del prisvärda guldkorn :)
Ja, det känns generellt som att de säljs väldigt billigt. Känns ändå som ett riktigt gediget ur tycker jag. Deras kronografer är riktigt coola, hade gärna haft en sån på 38mm med ett flygplan som kronografvisare (vet inte vad de heter).

Riktigt bra den :) Funderade med på den och var glad att någon annan hann före. Får nog bli en Laco i framtiden :)
Laco är väldigt prisvärda men Stowa känns som ett snäpp upp, speciellt när det kommer till finish på urverket. :)
 
Fortis cosmonauts gmt har jag jagat ett bra tag, inte så vanliga och håller sina priser...
Fortis 611.22.11 M Official Cosmonauts Men's GMT.jpg

Precis den jag också letar efter, bra smak!

@MaBr Official Cosmonauts Chronograf Automatic är det nog du letar efter. Det är ju lite av en drömklocka ja. Fortis har lite nya grejer på gång i år enligt rykten. De har slutat med en massa modeller som säkert inte sålde så bra.

Själv vill jag våga köpa den här :)
671.17.41_M_Marinemaster-Silver-Chronograph-final.jpg


eller den här, som är en vettigare klocka när jag ska uppp i rymden och promenera:
638.10.11_M_Official-Cosmonauts-Chronograph-final.jpg
 
Tack! Har bara en sedan tidigare och det är en 50-talare. :)


Ja, det känns generellt som att de säljs väldigt billigt. Känns ändå som ett riktigt gediget ur tycker jag. Deras kronografer är riktigt coola, hade gärna haft en sån på 38mm med ett flygplan som kronografvisare (vet inte vad de heter).


Laco är väldigt prisvärda men Stowa känns som ett snäpp upp, speciellt när det kommer till finish på urverket. :)
Tack för info :) Var faktiskt ute och läste lite nu (såklart :D) och förstod att Stowa nog är snäppet vassare. Får se vad det blir i framtiden :)
 
Precis den jag också letar efter, bra smak!

@MaBr Official Cosmonauts Chronograf Automatic är det nog du letar efter. Det är ju lite av en drömklocka ja. Fortis har lite nya grejer på gång i år enligt rykten. De har slutat med en massa modeller som säkert inte sålde så bra.

Själv vill jag våga köpa den här :)
671.17.41_M_Marinemaster-Silver-Chronograph-final.jpg

IMG_8920.JPG

Den där vridringen alltså :rolleyes:
 
Precis den jag också letar efter, bra smak!

@MaBr Official Cosmonauts Chronograf Automatic är det nog du letar efter. Det är ju lite av en drömklocka ja. Fortis har lite nya grejer på gång i år enligt rykten. De har slutat med en massa modeller som säkert inte sålde så bra.

Själv vill jag våga köpa den här :)
671.17.41_M_Marinemaster-Silver-Chronograph-final.jpg


eller den här, som är en vettigare klocka när jag ska uppp i rymden och promenera:
638.10.11_M_Official-Cosmonauts-Chronograph-final.jpg
Ja jäklar de var inte för den blyga! Snygga! :)
 
Precis den jag också letar efter, bra smak!

@MaBr Official Cosmonauts Chronograf Automatic är det nog du letar efter. Det är ju lite av en drömklocka ja. Fortis har lite nya grejer på gång i år enligt rykten. De har slutat med en massa modeller som säkert inte sålde så bra.

Själv vill jag våga köpa den här :)
671.17.41_M_Marinemaster-Silver-Chronograph-final.jpg
Exakt! Riktigt cool tycker jag. :)
91-bild_gr10897013855638534ac40c4_720x600.jpg
 
Sen tycker jag generellt de flesta av deras lite äldre flieger och cosmonauts modeller är riktiga strap monsters.

Hade en B42 Cosmonaut Chronograph som var lika grym på länk, läder och gummi:)
 
Jag är flipparsugen som fasen men vill egentligen inte sälja för då köper jag troligtvis inte nått nytt för pengarna men lite byten är ju alltid kul! :D
Är det bara jag eller finns det någon annan därute i samma sits? :p
 
Tillbaka
Topp