• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Första man gör efter jobbet är o slänga på sig sin nya klocka,lite sjukt :rolleyes:
34A91DF7-3A5B-40F0-990C-6892097ED571.jpeg
Inte ett dugg, bara nördigt (vilket är bra :))
 
Så sjukt fin! Hur gör du för att behålla den opatinerad? :)
Använder den rätt sällan i och för sig, och blir väl ingen patinering av att den ligger i lådan. Annars kör jag ketchup-bad då och då och gnuggar lite bara, Heinz. :D

Snyggt, och instämmer verkligen! Jag har exakt samma modell, men min har fått en del naturlig patinering!
Köpte min vid releasen i somras och jag är fortfarande lika förtjust i den :)
Yes, jag skaffade också vid release, var ett tag sedan jag hade på den, så idag förstod jag igen varför jag hade kvar den :). Har en Mako V2 brons meteorit som jag låter patinera naturligt istället.
 
Ibland är det roligt att bara få bli ett barn igen :)

Nyförvärvet ”Arnie” är helt klart trevligare än förväntat. Gummibandet, om än ett trevligt sådant, fick stryka foten och ersattes med det enda 22mm nato jag hade hemma.

Dags att gömma sig i ett mörkt hörn och överraska frugan med ett primalvrål.... ;)

079852DF-48E1-4074-90D8-2A01033F34CE.jpeg
 
Ber först om ursäkt för den dåliga bilden :meh:
Årets första mikro fick bli denna San Martin tiger Shark inköpt via K&S.

1A3A1230-926A-447A-9938-0746277E4036.jpeg


Varit sugen ett tag och med spec som NH35-verk, safirglas och keramisk bezel samt 41mm kändes den lockande! Lägg därtill nu när jag fått den ser finish bättre än ex seiko mellandykare (dessutom utan slarviga små detaljfel) och ni förstår att jag upplever den som prisvärd och nöjd med mitt köp :)

Tackar Omega för inspirationen med även om det finns vissa estetiska skillnader, alltid gillat originalet...
 
Senast ändrad:
Ser kanon ut. Den gillar jag stenhårt. Måste direkt in på San Martins hemsida. Det är detta som gör klocksnack till den bästa sidan. Bästa för att jag lär mig så mycket och får massor av tips på läckra modeller. Köpt Seiko 5, Vostock och en Octon - alla efter tips från denna sidan. :)

lär bli en flygare från dem för mig så småningom, imponerad av kvalitén :)
 
Då har vi laddat upp vårt sortiment av Grovana, lovade ju en GMT modell, pris på denna är 1875.- med rabatten (kommer även en Diver variant inom kort). Väldigt många klockor till riktigt bra pris om man gillar designen. Glöm inte rabattkoden all25.
https://zackrissonsur.se/brand/grovana/
upload_2020-2-25_17-38-42.png
Snygg! En affordable variant på Oris Artelier men tyvärr lite stor för min del. Har för mig att Oris variant också är 42mm.
 
Fick precis hem den här, den får väl ändå räknas som affordable? Har varit ute efter en flieger och har tidigare varit inställd på Laco eller Stowa men när denna dök upp så slog jag till. Riktigt härlig tycker jag. :)
PSX_20200225_191223.jpg

PSX_20200225_191243.jpg
Fin!
Köpte precis en flieger Chronograph och suktar nu efter en av deras day date modeller, antingen flieger eller cosmonauts. Fortis modeller från pre ca 2010 tycker jag innehåller en hel del prisvärda guldkorn :)
 
Tillbaka
Topp