• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Satan vad cool!

Screenshot_20200226-213541__01.jpg
 
@kjesul Jag har blivit grovt sugen på en Steinhart Vintage GMT och såg att du hade haft en när jag kikade igenom gamla annonser, din första försäljning dessutom! :D Vad tyckte du om den?

Du hade dock den förra versionen med vita index och utan färg i vridringen. Jag tycker att det var snyggare med vita index men man kan inte få allt här i livet...

image9.1574330600.jpeg
 
@kjesul Jag har blivit grovt sugen på en Steinhart Vintage GMT och såg att du hade haft en när jag kikade igenom gamla annonser, din första försäljning dessutom! :D Vad tyckte du om den?

Du hade dock den förra versionen med vita index och utan färg i vridringen. Jag tycker att det var snyggare med vita index men man kan inte få allt här i livet...

image9.1574330600.jpeg
Mycket trevlig variant av SH klocka. Jag gillar den designen, framför allt den jag hade "Steve McQueen" tror jag den kallades (liknar det nån annan? Bryr mej inte, jag tycker den är fin! :D) Hade den funnits i 39 mm boetten hade den med all säkerhet varit kvar men som med alla SH 42 mm med den boetten med väldigt raka, horisontella bandhorn tycker jag att de sitter för stort på min sparrisarm. Men passar den på armen kan jag rekommendera den, riktigt fin. Har ju haft minst en SH i min ägo länge nu och jag gillar dem.
IMG_20180727_135041_5.jpg
 
Segt. Hatar reklam, undviker som pesten. Lite sugen på att bygga en Raspberry Pi och sätta innan routern och blocka alla ad-requests. Någon som kan något om Pi-hole? Funkar det bra?

Frågan kvarstår dock, vem av damerna är ”good” och vem är ”bad” ...
Jag kör brave browser för att slippa reklamen, funkar hyggligt - påverkar såklart bara surfandet
 
Mycket trevlig variant av SH klocka. Jag gillar den designen, framför allt den jag hade "Steve McQueen" tror jag den kallades (liknar det nån annan? Bryr mej inte, jag tycker den är fin! :D) Hade den funnits i 39 mm boetten hade den med all säkerhet varit kvar men som med alla SH 42 mm med den boetten med väldigt raka, horisontella bandhorn tycker jag att de sitter för stort på min sparrisarm. Men passar den på armen kan jag rekommendera den, riktigt fin. Har ju haft minst en SH i min ägo länge nu och jag gillar dem.
IMG_20180727_135041_5.jpg
Tack för ditt svar. :) Det är en homage av en tidig Rolex Explorer II ref 1655 men de ligger på uppåt halvmiljonen så inte riktigt lika affordable kanske. ;)

Är det samma boett som vanliga Ocean One? Jag hade en sån tidigare och gillade hur den bars men den här ser mycket större ut på bild. Det kanske bara är stålbezeln som luras?
 
Tillbaka
Topp