• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Godmorgon, vad tror ni om detta projekt, en Yema Superman Heritage i rött
upload_2020-2-27_9-33-30.png

upload_2020-2-27_9-34-0.png

upload_2020-2-27_9-34-24.png

upload_2020-2-27_9-34-43.png
Den där såg riktigt cool ut!
 
Ser trevlig ut men inte som LEn. Finns för mycket av helsvarta subbar för att det ska bli lika intressant. Gillar själv helsvart så inget fel med det men den lilla extra speziale-känslan försvinner något i mängden.
Intressant, jag resonerar exakt likadant :D Har inte monterat det, hittade det i en låda och passar perfekt bolt-on men tyckte det blev platt och trist
 
LE av en LE, yay or nay?
sJktqKR.jpg

Jag hade min LE någon vecka och det var en detalj som jag störde mig på och det var att minutvisaren är målad + lume medan timman är metall + lume. Detta gjorde att det blev konstigt i olika ljus. Framförallt att timvisaren försvann när den inte lyser upp av t ex sol och tvärs om i mycket ljus.
Mot detta står minutvisaren som uppvisar motsatt beteende.
Mycket bättre skulle det vara om de var av samma material.
Men men, detta är bara min lilla åsikt, men kanske något att ha med i nästa LE.
 
Jag hade min LE någon vecka och det var en detalj som jag störde mig på och det var att minutvisaren är målad + lume medan timman är metall + lume. Detta gjorde att det blev konstigt i olika ljus. Framförallt att timvisaren försvann när den inte lyser upp av t ex sol och tvärs om i mycket ljus.
Mot detta står minutvisaren som uppvisar motsatt beteende.
Mycket bättre skulle det vara om de var av samma material.
Men men, detta är bara min lilla åsikt, men kanske något att ha med i nästa LE.
Ja samtidigt är det en ganska klassisk kombination på äldre dykare och inte minst på Squales. Antagligen hade det blivit tydligare med t.ex borstad timvisare/sekund ihop med den högblanka tavlan, blir lite too much i vissa ljus som du säger
 
Att ingen annan tog denna, rackarns vad nöjd jag är över det:cigar:
fvWM0Df.jpg

Grymt köp! Lär vara fler intresserade om du tröttnar nära sommaren, undertecknad inkluderad :)

Kör Seamasterhomage med en tvist jag med idag. Asiatiska mikromärken känns ju, iof nog välkänt här, som nya mellanklassegmentens kungar. Den är numera ofta så mkt bättre i på alla punkter än ex seiko och Citizen vars klockor innan definierade genren.
A9E60E59-608B-4188-B2AD-E67B92778EFB.jpeg
 
Tillbaka
Topp