• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
Kommer ju aldrig att ske! :p är väl mer kostnadsfråga tänker jag mig. Känns nästan värre att inte kunna styra GMT-visare individuellt?!
Kan vara så, fast varför? Har ju frågat några men ej fått svart. Man kan ju vända på det också och ha en minutskala på vridringen och en 24 tim som centerring, chapterring eller på rehauten (bara möjligt med en extra tid, brukar räcka). Finns några som har det, rätt snyggt faktiskt och då behålls ju dykarkaraktären. Men då ingen mening med tvåfärgning på halva ringen vilket ju kan vara trevligt designmässigt. Så många möjligheter, så lite tid. :):angel::oldman:
 
Senast ändrad:

Nilas

Patek
2-Faktor
Hytten är klädd i knappstoppat och satt i massa röd belysning :hilarious:
545AE7D5-5BB5-42B3-B256-EF8B2E3B8508.jpeg
Kommer osökt att tänka på Holland :D
 

Waldorf

Audemars
Störtskön den här tråden. Allt från kontorsråttor (skyldig) till truckers. Grym mix av folk som gör den guld värd!
Mycket guld, fantastiskt, och reflekteras i alla dessa små utsvävningar som här med lastbilshytter och kepsar osså tillbaka till klockor igen. Hade jag nånsin funderat över en hytt eller en baseballkeps annars? Knappast. Underbart, stick to it boys and girls. :happyhappy:
 

Kreacon

Audemars
Vill så gärna gilla dom, men det är nått med Orient som inte klickar. När jag började med klockor så ville jag ha Ray, men blev aldrig av.

Hamtun Kraken H2 har jag varit sugen på, men det är nått som inte klickar där heller. Kanske Zelos Swordfish vid nått tillfälle. Det är en oversizad klocka som sitter sjukt bra på handen.

Säg själv en zelos swirdfish hör på KoS hör om veckan. Blev riktigt sugen men tyckte den kunde vart några mm mindre.
 
  • Like
Reactions: FOQ

FOQ

Audemars
Kan vara så, fast varför? Har ju frågat några men ej fått svart. Man kan ju vända på det också och ha en minutskala på vridringen och en 24 tim som centerring, chapterring eller på rehauten (bara möjligt med en extra tid, brukar räcka). Finns några som har det, rätt snyggt faktiskt och då behålls ju dykarkaraktären. Men då ingen mening med tvåfärgning på halva ringen vilket ju kan vara trevligt designmässigt. Så många möjligheter, så lite tid. :):angel::oldman:

Haha, true WIS här!
 
Topp