• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Thelonius

Panerai
2-Faktor
FD044CEC-5895-4535-9FAF-D1447295FB91.jpeg
Man är bra störd ibland. Hittade Barton och Watchgecko Tropic för en bra peng i 22 mm. Köpte trots att jag inte har en klocka med 22 luggar.

Nu måste jag ge en klocka med 22 mm luggar. FML.

En Seiko Arnie kanske ? :)
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
haha äsch då, så där ska du inte behöva tänka. Tycker själv att det är jättekul att du hoppar in med dina kunskaper och rör om i grytan lite. Vi är alla här för att vi älskar klockor, inte mer komplicerat än så egentligen :)
exakt håller med, men när varje förkortining skrivs så är jag helt borta, en del har man ju löst,, men med en del googlande blir behövs, tex: NOS, GTG osv, älskar det dock, är här för att stanna. Kan ju nästan kalla det jobb också:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Synd. Hade varit rätt roligt med bil efter telefon. :) Vad kör du förresten? En sån där det SUV med sjukt stora däck som verkar poppis på ön? Eller trabi med tanke på avatar? :D
Jag har körkort för både bil och MC men jag kör faktiskt ingenting, anser mig inte ha råd att underhålla ett pengaätande monster.
I Akureyri där jag bor är det också gångavstånd till allt så jag klarar mig faktiskt. Min drömbil är en sådan här:

IMG_9001.JPG

Vad kör du ?
 

FOQ

Audemars
Jag har körkort för både bil och MC men jag kör faktiskt ingenting, anser mig inte ha råd att underhålla ett pengaätande monster.
I Akureyri där jag bor är det också gångavstånd till allt så jag klarar mig faktiskt. Min drömbil är en sådan här:
IMG_9001.JPG

Vad kör du ?

Håller med! Sämsta investering som finns o_O
Kör en affordable KIA Ceed. Tråkig som fan, men faktiskt riktigt bra.

Edit: Niva är sjukt cool.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
vet inte skillnaden men inte trucker som är min favvo, så en tyg keps med squal4 loggan, älskar kläder men håller mig mer till skräddat
Basebollkepa (böjd skärm från start, originalet som är anpassat efter ett huvud)
Hip hopkepa (rak och bred skärm som i ärlighetens namn egentligen inte sitter bra på någon :D)
(lånade bilder)
rothco-army-baseball-kasket_82881.jpg
PSX_20200228_192809.jpg
 
Topp