• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20200229_130002.jpg
IMG_20200225_133653.jpg
Snygg klocka, öl, gulaschsoppa, fantastiskt väder hela veckan och glada ungar.. Bästa sportlovet någonsin skulle jag nog säga.
Flippsugen?
Vad har jag, låt mig se... vinterkräksjuka, sömnlösa nätter och ett ständigt strilregn. Pm:a om det låter intressant.
 
Hallå tråden!
Har snöat in lite på att jag villhöver en grab and go/gada-klocka. Gärna med ett pålitligt quartzverk och safirglas. Har sett att det skrivits en del om Scurfa här och blivit lite sugen på deras Diver One. Någon som provat den nya 500m-varianten?
Har även sneglat en del på Certina DS Action, både stål och titan. Certinan är ju dyrare även i stål men kommer på länk. Scurfas länk finns inte i lager så den kommer isf på gummi. Scurfan är ju rätt tjock, särskilt för att vara en quartz men verkar ju väldigt prisvärd.
Vad säger panelen? Missar jag något annat kul alternativ?
Lite bilder för att liva upp :)
diver-one-d1-500-nd713-blue-09-1024x1024.jpg
c0324101105100.jpg
c0324104408100.jpg
 
Nice Avalon man, I sold mine a month ago because I can't live withouth date window but otherwies great watch and value for money!
Thank you. I bought it here on the forum some days ago. Agreed, its a really nice watch. Lack of the date bother me a little aswell but otherwise its great. Keeps the time really well too.
 
nice, mine did too. I wanted to like it and I did, but bloody OCD kicks in every time I had it on, I am a huge Turtle man so I am used to day and date..... spoiled totaly right :)
 
Hallå tråden!
Har snöat in lite på att jag villhöver en grab and go/gada-klocka. Gärna med ett pålitligt quartzverk och safirglas. Har sett att det skrivits en del om Scurfa här och blivit lite sugen på deras Diver One. Någon som provat den nya 500m-varianten?
Har även sneglat en del på Certina DS Action, både stål och titan. Certinan är ju dyrare även i stål men kommer på länk. Scurfas länk finns inte i lager så den kommer isf på gummi. Scurfan är ju rätt tjock, särskilt för att vara en quartz men verkar ju väldigt prisvärd.
Vad säger panelen? Missar jag något annat kul alternativ?
Lite bilder för att liva upp :)
diver-one-d1-500-nd713-blue-09-1024x1024.jpg
c0324101105100.jpg
c0324104408100.jpg
Är det meningen att det ska vara en dykare alltså ?
 
Hallå tråden!
Har snöat in lite på att jag villhöver en grab and go/gada-klocka. Gärna med ett pålitligt quartzverk och safirglas. Har sett att det skrivits en del om Scurfa här och blivit lite sugen på deras Diver One. Någon som provat den nya 500m-varianten?
Har även sneglat en del på Certina DS Action, både stål och titan. Certinan är ju dyrare även i stål men kommer på länk. Scurfas länk finns inte i lager så den kommer isf på gummi. Scurfan är ju rätt tjock, särskilt för att vara en quartz men verkar ju väldigt prisvärd.
Vad säger panelen? Missar jag något annat kul alternativ?
Lite bilder för att liva upp :)
diver-one-d1-500-nd713-blue-09-1024x1024.jpg
c0324101105100.jpg
c0324104408100.jpg

Bara haft Diver One nån vecka.
Kändes gedigen men störde mig på det ”enkupade” glaset som reflekterade väldigt mycket. Annars en gedigen klocka, om än lite lätt i vikten. Gummit som följer med är riktigt ergonomiskt. Sätt flera bilder med mesh på, riktig fint.
 
:D
Klicka lite bilder till morgonkaffet.☕️ Lustig spegling i glaset på andra bilden, med lite fantasi kan man få det till lite vad som helst.:p
04E96563-65BB-4BE0-8298-49F668814F5C.jpeg
3086EAEC-CF78-4812-A29D-6F170B9BC0B6.jpeg

Lite väl tidigt för sånt. :D
Fin klocka! har en Contrail från Nodus som jag fortfarande är nykär i efter flera veckor. Var i kontakt med dem ang länken och fick superb support direkt av en av grundarna.
 
Tillbaka
Topp