• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Angående Batavi Kickstartern.
Skratta eller gråta? Tror ingen förväntar sig ett in house movement på en ks klocka för 6 kex, men att använda denna ursäkt till att inte iaf dekorera rotorn, vettefan vad jag tycker.

Environmental commitments
Our movements are not branded, with the right care they will probably outlive the rest of the watch. If so, it can be placed in a new case and run for a couple of decades more.

Skratta eller gråta? Tror ingen förväntar sig ett in house movement på en ks klocka för 6 kex, men att använda denna ursäkt till att inte iaf dekorera rotorn, vettefan vad jag tycker.

Our movements are not branded, with the right care they will probably outlive the rest of the watch. If so, it can be placed in a new case and run for a couple of decades more.
Det där var bland det dummaste jag har läst. :D

Men va? Pinsamt.

Nu är jag lite tvekande angående Batavi men det är för att ägaren var anti KS vid deras förra projekt. Det projektet misslyckades dock och nu passar tydligen KS bra :p

:hilarious: Så dumt...

IMG_9132.JPG

Ser på "Två ägg i högklackat" :)
Godnatt tråden.
IMG_9124.JPG

Senast ändrad:
Men va? Pinsamt.

Nu är jag lite tvekande angående Batavi men det är för att ägaren var anti KS vid deras förra projekt. Det projektet misslyckades dock och nu passar tydligen KS bra :p
Han uttryckte sig dessutom nedsättande mot andra mikromärken i flera kommentarer i olika grupper på Facebook (i samband med förra klockan). Jag får intrycket att han gillar pengar mer än klockor, men hoppas såklart att jag har fel.

Väldigt fin, lite stor för mig med 41 mm men med 22 lug width så kanske något för @FOQ att köpa till sin sitt nya band :) (kom jag ihåg rätt?)

Hade den kommit i 38-39 så hade läget varit annorlunda, då hade det varit en vinnare!

Fin, men haft två CW. Vet inte vad det är, men dom åker rätt fort för mig. Saknar den där charmen som finns med vissa mikros. CW känns så färdigt på något sätt.

Helt ärligt har mitt intresse svalnat något senaste tiden. Hittar liksom inget intressant längre. Jag vet, det är något fel på mig. :confused:

Fin, men haft två CW. Vet inte vad det är, men dom åker rätt fort för mig. Saknar den där charmen som finns med vissa mikros. CW känns så färdigt på något sätt.

Helt ärligt har mitt intresse svalnat något senaste tiden. Hittar liksom inget intressant längre. Jag vet, det är något fel på mig. :confused:
Inget konstigt att intresset går upp och ned :pompus:
Det är som recession på börsen innan det tar fart igen :p
AA5B75D7-51AA-4933-BB88-B2DDD12A55B9.jpeg

Nejdå, tror snarare det är ett sundhetstecken, det är alla andra det är fel på :bored:

• Like
Reactions: FOQ

Jag har känt precis likadant (sedan jag började med klockor hösten '94), men så en vacker dag tar det fart igen :)

• Like
Reactions: FOQ
Väldigt fin, lite stor för mig med 41 mm men med 22 lug width så kanske något för @FOQ att köpa till sin sitt nya band :) (kom jag ihåg rätt?)

Hade den kommit i 38-39 så hade läget varit annorlunda, då hade det varit en vinnare!

Ja med ett mått under 40 mm så hade jag redan beställt :)
Kan inte denna intressera då med sina smäckra 38 mm? Lite annat stuk förstås men otroligt läcker. Själv varit lite sugen men en C60 40mm mk3 står först på listan för min del.
Screenshot_20200304-111544_Chrome.jpg

Där va ja med ett tag och använde endast en klocka.
Letade och ville verkligen köpa någon men ingen dög.
Sen släppte det ”tyvärr” igen:hungover:

Tillbaka
Topp