• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är det någon som vet var @FreakyLeo håller hus ? Har inte sett till honom på ett par dagar.

Han smyger runt i kulisserna i alla fall. ;)

20200303_225111.jpg
Jodå. Jag är här, no worries ;)

En kickstarter, men jag gillar upplägget att man kan "bygga" klockan och välja urverk osv.

https://www.kickstarter.com/projects/crestical-watches/crestical-titanium-customized-dive-watch-tx-1
c4b26197fefc337f8d42df2d8185cff5_original.jpg
Fan vad smart förutsatt att de verkligen kan leverera och till det pris man har uppgett men det kanske är worst case-priser och att det bara kan krypa neråt ifall fler hoppar på. Just val av urverk är nog det som flest gnäller på och jag själv inkluderad kan ofta se det som en deal-breaker så dett känns väldigt smidigt och fräscht att kunna välja själv och betala därefter vilket jag tror att många andra skulle uppskatta.

Bortsett från gnäll om urverk så är det ofta priset som är en vattendelare där vissa vill ha NH35 för att hålla nere priset medan andra hellre dubblar priset för att få t.ex. SW-300 så att kunna skräddarsy klockorna är perfekt och ökar antalet potentiella kunder. Jag vet dock inte hur de har tänkt anpassa boetterna efter de olika verken men antar att de antingen har flera storlekar på boett och/eller utgår från det största och sen använder verkhållare till de mindre verken.

Någon mer som varit/är sugen på en Hamtun H2, speciellt den mörkblåa? Känns lite som en mer prisvärd Pelagos (?)
Tydligen kommer Hamtun köra en liten omgång till med H2'or.
https://forums.watchuseek.com/f71/hamtun-h2-4901619-69.html?amp=1
Bild från deras hemsida.
h2-dark-blue_600x.png

För mig jag såg någon bild på den blå och att Hamtuns bilder av färgen vs verkligheten var missvisande. Värt kolla upp iaf för den som är sugen. Annars är ju Hamtun mkt bra grejer :)

Senast ändrad:
Nykomling nr två. Woohaa
Spinnaker Dumas, aka "The Beast"
"The Shark killer" "The Dragon Slayer", ja man kan kalla den vad man vill bara det låter mäktigt :D
På en nyinköpt kraftig länk från Watchgecko vid namn Divers Shaldon. Sitter mycket bättre än jag förväntade mig. Bredd 44cm, L2L 48mm,
tjocklek 16cm. Grymt djup i tavlan som jag nog inte lyckats framhäva i bilderna.
Nu lite bilder på pjäsen :)
8FZxP7L.jpg
KS2pMQf.jpg
W4SBD4h.jpg
bnbq7NJ.jpg

Nykomling nr två. Woohaa
"The Shark killer" "The Dragon Slayer", ja man kan kalla den vad man vill bara det låter mäktigt :D
På en nyinköpt kraftig länk från Watchgecko vid namn Divers Shaldon. Sitter mycket bättre än jag förväntade mig. Bredd 44cm, L2L 48mm,
tjocklek 16cm. Grymt djup i tavlan som jag nog inte lyckats framhäva i bilderna.
8FZxP7L.jpg
KS2pMQf.jpg
W4SBD4h.jpg
bnbq7NJ.jpg
Heavy duty I see :)

Nykomling nr två. Woohaa
8FZxP7L.jpg
KS2pMQf.jpg
W4SBD4h.jpg
bnbq7NJ.jpg
Fet den blev på länk. Den där kommer folk garanterat lägga märke till. Till och med jag blir sugen på att köpa en, men så inser jag att jag redan har den. Haha ... Så bra är den. Love it.

Nykomling nr två. Woohaa
8FZxP7L.jpg
KS2pMQf.jpg
W4SBD4h.jpg
bnbq7NJ.jpg
IMG_9168.PNG

Sketasnygg :)

Fet den blev på länk. Den där kommer folk garanterat lägga märke till. Till och med jag blir sugen på att köpa en, men så inser jag att jag redan har den. Haha ... Så bra är den. Love it.
Ja den blev riktigt bra på länken. En liten chansning som gick hem. Gick på en grovhuggen och lite kantig länk som gifter sig bra med klockan. Grymt nöjd :).

Nykomling nr två. Woohaa
8FZxP7L.jpg
KS2pMQf.jpg
W4SBD4h.jpg
bnbq7NJ.jpg
Grym! Riktigt fet länk du skaffat. Jag brukar ha svårt för vit tavla på sportklockor och denna och Ventus har bevisat att det är en regel för de är de enda undantagen. Grattis!

Grym! Riktigt fet länk du skaffat. Jag brukar ha svårt för vit tavla på sportklockor och denna och Ventus har bevisat att det är en regel för de är de enda undantagen. Grattis!
Stort tack :). Kan hålla med dig angående vita tavlor, blir ibland lite för bleka. Denna Poppar bra då dom har markerat alla index med svart outline,
sen gör ju det röda resten :). Här ser man till och med att bezelinlägget är blått. Svårt att fånga det på bild då det gärna blir nästan svart.
vQwriDJ.jpg

Stämmer jag har den
C337BA38-90E4-4A77-9291-6835E15039E4.jpeg
Nykomling nr två. Woohaa
8FZxP7L.jpg
KS2pMQf.jpg
W4SBD4h.jpg
bnbq7NJ.jpg
snygg snyggare snyggast,fan va snyggt.

Stort tack :). Kan hålla med dig angående vita tavlor, blir ibland lite för bleka. Denna Poppar bra då dom har markerat alla index med svart outline,
sen gör ju det röda resten :). Här ser man till och med att bezelinlägget är blått. Svårt att fånga det på bild då det gärna blir nästan svart.
vQwriDJ.jpg
Ja! Och väldigt livfull med alla nivåer. Tycker loggan är cool också.

Tillbaka
Topp