• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_9193.JPG

Spelar högt :)
Edit: Skivor är dyra på Island, betalade motsvarande 264 SEK :hungover:

Senast ändrad:
Kanske helt fel tråd, men chansar:) Någon som känner till något om detta märke? Aquastar heter det. Är det rentav Micro? Fick den i en bytesaffär för många år sen, men har inte hittat så mycket info vare sig om klockan eller märket.
IMG_20200305_193911.jpg

Alltså, nu är Esoteric Bathyal live på https://esotericwatches.com/collections/watches men jag kan fan inte bestämma mig för vilken färg som är snyggast av dom tre som inte är svarta. Den blåa och bruna (?) är snygga men dom färgerna (speciellt den blåa) känns lite platta i jämförelse med den gröna. å andra sidan så är den blåa jävligt fin också ...... ahhh vad svårt :arghh:

ESO_30_526b2cda-7072-41c3-a2e9-b25c228494df_2048x2048.jpg
Jag gillar nog modellen längst till höger bäst. Eller den svarta. De känns mest balanserade.

Jag gillar nog modellen längst till höger bäst. Eller den svarta. De känns mest balanserade.

Japp, den gröna längst till höger gillar jag nog också bäst. Vad jag kan se så är det den enda tavlan som blir mörkare längre ut mot kanten. Kanske det som gör att jag upplever den tavlan som mer "levande". Alltså jag vet inte om jag borde, speciellt eftersom jag dessutom väntar på min Straton Tourer GMT :confused: Måste kanske snart flippa nån hyllvärmare :(

Japp, den gröna längst till höger gillar jag nog också bäst. Vad jag kan se så är det den enda tavlan som blir mörkare längre ut mot kanten. Kanske det som gör att jag upplever den tavlan som mer "levande". Alltså jag vet inte om jag borde, speciellt eftersom jag dessutom väntar på min Straton Tourer GMT :confused: Måste kanske snart flippa nån hyllvärmare :(
Det är en rätt snygg klocka, men se det så här: missar du denna så finnes tusen andra modeller att köpa i morgon, den ena snyggare än den andra. Det är inget superbra pris för vad man får så du missar iaf inte ditt livs deal :)

Det är en rätt snygg klocka, men se det så här: missar du denna så finnes tusen andra modeller att köpa i morgon, den ena snyggare än den andra. Det är inget superbra pris för vad man får så du missar iaf inte ditt livs deal :)

Nä, det är klart att baserat på spec'en så är det inget kanonköp men diskussionen om vad en klocka som "bara" har ett Miyota, Seiko XXX borde kosta slipper vi nog gärna :p

Jag som hade förväntat mig massa uppmuntrande från alla medberoende enablers i tråden, lite som när Mehmet kommer med laddsläden ett par veckor innan jul :D Men visst finns det alltid något annat man vill ha men jag är en sucker för dom här modellerna som flirtar med 60-70-talet.

Tillbaka
Topp