• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Funderingar. PVD eller inte om man skaffar en Strapcode till en Arnie ? Har den svarta / silver.
8CE0EAD2-2E7B-4C7D-B1B1-7A6BEDAA507F.jpeg
PVD. Mycket snyggare.

Fick hem en trettionia idag. Riktigt nöjd över finish och kvalitet.
Storleken gör mig dock lite fundersam. Bytte direkt från en Nodus Avalon vilket är rätt stor.
Kommer jag att vänja mig ? Sitter det bara i min hjärna eller ser den liten ut ? :) har kring strax under 18 i handled.
Älskar dock utseendet och designen.
IMG_1788.JPEG
IMG_1793.JPEG

IMG_1797.JPEG

Storleken gör mig dock lite fundersam. Bytte direkt från en Nodus Avalon vilket är rätt stor.
Kommer jag att vänja mig ? Sitter det bara i min hjärna eller ser den liten ut ? :) har kring strax under 18 i handled.
IMG_1788.JPEG
IMG_1793.JPEG

IMG_1797.JPEG
Jag tror absolut att du vänjer dig :) sannolikt kommer t.o.m nodusen kännas för stor efter ett par veckor med steinyn på armen.
Tycker att storleken ser riktigt bra ut på dig!

IMG_1788.JPEG
IMG_1793.JPEG

IMG_1797.JPEG
Sitter ju som ett smäck!

IMG_1788.JPEG
IMG_1793.JPEG

IMG_1797.JPEG
Snyggt! Storleken är en smak- och vanesak och är högst personlig men du ska ju inte tvinga dig själv att tycka om en klocka som du inte trivs med. Den finns annars i 42mm om du tror att det skulle passa bättre? :)

Jag har provat lite olika storlekar och trots väldigt blygsamma handleder har jag jäkligt svårt för dykare som är 40mm eller mindre och samma sak om de är större än 42. Hur lång tid tog det från beställning till leverans förresten? Sist jag beställde har jag för mig att det tog över en vecka trots att de uppgav 2-3 dagars leveranstid men de kanske syftar på handläggningstid.

IMG_1788.JPEG
IMG_1793.JPEG

IMG_1797.JPEG
Jag skulle säga att den är för liten. Sälj den till mig. :angel: :cigar:

Snyggt! Storleken är en smak- och vanesak och är högst personlig men du ska ju inte tvinga dig själv att tycka om en klocka som du inte trivs med. Den finns annars i 42mm om du tror att det skulle passa bättre? :)

Jag har provat lite olika storlekar och trots väldigt blygsamma handleder har jag jäkligt svårt för dykare som är 40mm eller mindre och samma sak om de är större än 42. Hur lång tid tog det från beställning till leverans förresten? Sist jag beställde har jag för mig att det tog över en vecka trots att de uppgav 2-3 dagars leveranstid men de kanske syftar på handläggningstid.
Så är det ju. Den känns och sitter riktigt bra, det är bara när jag tittar ner som jag blir förvånad om hur liten den ändå är i jämförelse med det jag är van.
Jag får se om jag vänjer mig eller om den flippas vidare :)
Den finns i 42 men då är den i titan vilket jag inte gillar färgen/finishen av. Är även lite skraj för en 42 med så pass raka luggar.
Jag beställde i lördags och den kom i morse. Alltså 5 arbetsdagar, dock upp till norrland, skulle säga 3-4 arbetsdagar till södra Sverige.

Tillbaka
Topp