• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nä, det är klart att baserat på spec'en så är det inget kanonköp men diskussionen om vad en klocka som "bara" har ett Miyota, Seiko XXX borde kosta slipper vi nog gärna :p

Jag som hade förväntat mig massa uppmuntrande från alla medberoende enablers i tråden, lite som när Mehmet kommer med laddsläden ett par veckor innan jul :D Men visst finns det alltid något annat man vill ha men jag är en sucker för dom här modellerna som flirtar med 60-70-talet.
Haha, då så.

Köp! Snygg, retroflörtande klocka! Ser lagom modernt biffig ut. Köper du inte nu så kommer du ångra dig ända till påsk. Det är sedan gammalt.

;)

Haha, då så.

Köp! Snygg, retroflörtande klocka! Ser lagom modernt biffig ut. Köper du inte nu så kommer du ångra dig ända till påsk. Det är sedan gammalt.

;)

Nu snackar vi! :cool:

Appropå ingenting så kan jag passa på att presentera nya kompisen sen ett par dagar.
IMG_20200305_225506.jpg

Det jävliga är att när jag köpte min GMT Master 2, 1997 då kostade den 25.000 SEK och inte faen var det kölista heller.
Ja det var inte lätt att veta då. Man hade ingen aning om att folk skulle bli så tokiga så att dom betalar 150k för en begagnad. Själv tycker jag gott att dom kunde stiga till det dubbla. Lär säkert locka och enligt mig lura många ändå.
Inget går upp mot att se vissa (inte alla) köpa en sån och sen se på när dom får äta snabbnudlar.
Inte konstigt att hardcore-fansen sågar det mesta annat då det ofta innebär en skitbra klocka men till en tiondel av priset. Måste svida.
Säger som jag brukar, jag har fel ibland :D.

Ja det var inte lätt att veta då. Man hade ingen aning om att folk skulle bli så tokiga så att dom betalar 150k för en begagnad. Själv tycker jag gott att dom kunde stiga till det dubbla. Lär säkert locka och enligt mig lura många ändå.
Inget går upp mot att se vissa (inte alla) köpa en sån och sen se på när dom får äta snabbnudlar.
Inte konstigt att hardcore-fansen sågar det mesta annat då det ofta innebär en skitbra klocka men till en tiondel av priset. Måste svida.
Säger som jag brukar, jag har fel ibland :D.
Just nu fattar jag noll, jag utgår dock ifrån att du levererar. Har syndat, sprit. Återkommer imorgon kompis.

Köp länk eller tygband så är den top notch :p

Way ahead of you :) Väntar bara på att Klockmäster Globen ska höra av sig och meddela att länken har kommit. Är inget fan av Seikos turtle-gummin i största allmänhet OCH jag får dessutom utslag av spännena på just dessa gummin. Skumt men så är det. Och jag letar efter ett tygband i rätt mossgröna kulör. Great minds think alike huh? :cool:

Way ahead of you :) Väntar bara på att Klockmäster Globen ska höra av sig och meddela att länken har kommit. Är inget fan av Seikos turtle-gummin i största allmänhet OCH jag får dessutom utslag av spännena på just dessa gummin. Skumt men så är det. Och jag letar efter ett tygband i rätt mossgröna kulör. Great minds think alike huh? :cool:
Haha. Det är så pass alltså? Riktigt läckert.
Posta bild igen när den kommit då!
Vad blev det för länk!?

Tillbaka
Topp