• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_9170.JPG

Faktiskt just precis så :)
En plånboksvänlig, (nästan) variant av denna skönhet:
Perrelet Turbine Black
Sjukt snygg :)

Borde inte denna färgkombination komma tillbaka på Yema Superman?
1_44fbac42-6bf2-4d9e-a83c-c05fcf4bf920.jpg

Jo gärna, men det verkar som grå tavla är lite mindre poppis idag.

Däremot, du får gärna hälsa Yema att de skippar den generiska GMT-visaren som de använder på deras GMT, det valet känns som de tagit något som "alla" använder. Tyvärr tycker jag varken form eller färg hör hemma på en Superman-design. De borde kunna designa en GMT-visare som är lite mer fransk om man säger så :)

Kan man få en preview på PM eller här på de olika varianterna du jobbar på, nyfiken.

3A80C679-59EB-4A86-8E51-D8352B1C309A.jpeg
D9832892-FBCE-447D-9F44-FE32206ED507.jpeg
Vad tycker du om det gummit? Jag har köpt ett sånt men jag är för feg för att kapa det så jag har inte använt det än, haha. :D
Klibbigt :D
Jag har lite svårt för dessa gummin.
Va samma med Oris gummin jag blev aldrig kompis med dom.
Jag får liksom ett glapp och kan inte dra åt åt mer.
Går säkert o kapa o flytta lite men sitter inte bra på mig.

3A80C679-59EB-4A86-8E51-D8352B1C309A.jpeg
D9832892-FBCE-447D-9F44-FE32206ED507.jpeg

Klibbigt :D
Jag har lite svårt för dessa gummin.
Va samma med Oris gummin jag blev aldrig kompis med dom.
Jag får liksom ett glapp och kan inte dra åt åt mer.
Går säkert o kapa o flytta lite men sitter inte bra på mig.
Hmm, ser ju lite sådär ut. Hur bred handled har du? Är ju typ osäljbart om jag skulle kapa det till mina handleder, hehe. Kan tänka mig att det blir lite svettigt, det är ju helt blankt på undersidan så det andas inte. Har du testat att koka och forma det?

Hmm, ser ju lite sådär ut. Hur bred handled har du? Är ju typ osäljbart om jag skulle kapa det till mina handleder, hehe. Kan tänka mig att det blir lite svettigt, det är ju helt blankt på undersidan så det andas inte. Har du testat att koka och forma det?
17,4cm.
Nej det kanske skulle kunna vara en idé.
Riktigt snyggt band annars tycker jag.
Tror dock att spännet gör att det inte formar sig riktigt.
Eller om jag kapar lite till och flyttar ut bandet lite.

Om du inte vågar kapa det kan jag ställa upp och köpa det av dig;)

Någon här på forumet som sitter på tc-9 klockor och kan kommentera på vattentätheten? Vill kunna bada med den (wr 100m), men kronan är inte skruvad så då blir man ju lite försiktig..

Det är min gamla du har (även jag som gjort armbandet). Jag köpte den ny och trycktestade den 2017 till 10atm. Så den höll vad tillverkaren lovade då åtminstone. Mitt råd är att trycktesta för säkerhets skull om du vill bada med den. Kul att se den i tråden igen :) saknar den lite

Det är min gamla du har (även jag som gjort armbandet). Jag köpte den ny och trycktestade den 2017 till 10atm. Så den höll vad tillverkaren lovade då åtminstone. Mitt råd är att trycktesta för säkerhets skull om du vill bada med den. Kul att se den i tråden igen :) saknar den lite

Okej, det är en riktigt fet klocka och ett riktigt fett armband (lite synd att det får bytas om man ska bada med den).
Jag var in hos min handlare men hon ville inte trycka den eftersom de inte kunde få tag i reservdelar (om glaset skulle spricka eller så). Lät lite konstigt!

Tillbaka
Topp