• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Alltså Hammarhajen är riktigt bra :)

IMG_20180903_172843_106.jpg

Appropå hammerhead, den i titan är inte dum heller! Tyvärr inte min men någon ggn ska väll modellen testas :)
5BA77F2D-A417-4691-A6F3-1C9E344F92E7.jpeg

Den där är riktigt fin också. Jäkligt nice touch med gul sekundvisare och text.
Gillar även att den är ganska steril, inte massa onödig text som ganska många klockor har vad jag sett. Fast steril på ett bra sätt alltså. Alldeles lagom. Sen att Timmarkeringarna (namn?)är kilformade och ligger ovanpå urtavlan. Klockan får ett helt annat "djup" på något sätt. :)

Mitt spontanaste klockköp nånsin. Såg den här i tråden och på insta förra veckan och beställde direkt. Varit sugen på 1963 men färgen på lume och storleken har gjort att jag backat.

Första intrycket är riktigt trevlig faktiskt!
IMG_20180903_172455.jpg

IMG_20180903_172902.jpg IMG_20180903_171832.jpg
Jag fick hem min Panda i dag och så nöjd jag är
Inte mycket att klaga på särskillt med tanke på priset. Perfekt storlek och oj så vacker

Jag fick hem min Panda i dag och så nöjd jag är
Inte mycket att klaga på särskillt med tanke på priset. Perfekt storlek och oj så vacker

Väntar på min, men börjar bli lite orolig står att den är levererad men har inte fått någon klocka. Kom den i brevlådan direkt eller hämta du på postombud?

Senast ändrad:
Väntar på min, men börjar bli lite orolig står att den är levererad men har inte fått någon klocka. Kom den i brevlådan direkt eller hämta du på postombud?
Jag fick den levererad till dörren med UPS. Krävdes påskrift med så det ska ju inte kunna hända att den bara lämnas nånstans. Prova söka på tracking hos UPS, borde ju gå att se vägen den tagit?

Anses Squale vara ett micro-märke eller det kanske ligger någonstans mellan micro och mainstream? Vad ska man kalla det? Kanske enthusiast-brand? Haha.

Har så att UPS alltid lägger i brevlådan/vid sidodörren då jag aldrig är hemma på vardagar vid 12-14 eller när de nu vill leverera. Har fungerat utmärkt :)
Märkligt att det står levererat utan att du fått något. Kolla med UPS, ring eller maila vetja!

Anses Squale vara ett micro-märke eller det kanske ligger någonstans mellan micro och mainstream? Vad ska man kalla det? Kanske enthusiast-brand? Haha.
Squale har en lång historia bakom sig och har definitivt gjort ett horologiskt avtryck i historien. De är lite för stora för att vara micromärke och har för mycket historia för att komma undan med att vara ett gäng glada klockälskare. Enligt mig är Squale ett entusiastmärke.

Jag fick den levererad till dörren med UPS. Krävdes påskrift med så det ska ju inte kunna hända att den bara lämnas nånstans. Prova söka på tracking hos UPS, borde ju gå att se vägen den tagit?

Har så att UPS alltid lägger i brevlådan/vid sidodörren då jag aldrig är hemma på vardagar vid 12-14 eller när de nu vill leverera. Har fungerat utmärkt :)
Märkligt att det står levererat utan att du fått något. Kolla med UPS, ring eller maila vetja!

Tack för tips och svar! Det löste sig kolla ups sida och tydligen så låg det hos ett ombud! Då vet jag till nästa gång iallafall :)
20180904_200439.jpg

Tillbaka
Topp