• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

80EDB8E8-A9F4-4B9A-A79E-F19313A60CF2.jpeg
7EC1D337-5F35-4549-BEEF-0A550294B707.jpeg

Gissa klockan...

Krypton någonting... :)

56EAF095-05E4-4462-8D8C-860154E31E0C.jpeg

Har haft kontakt med en av ägarna på krypton watches sedan jag köpte min förra Dragonfish. Den är såld nu förvisso. Men nu fick jag möjligheten att köpa och testa deras nya Rockfish innan den ens släppts. I skrivande stund på väg med FedEx. Blir antingen hit eller shit. Återkommer

Ps @Lindellc denna ska man kunna kolla tiden på! :)

Har haft kontakt med en av ägarna på krypton watches sedan jag köpte min förra Dragonfish. Den är såld nu förvisso. Men nu fick jag möjligheten att köpa och testa deras nya Rockfish innan den ens släppts. I skrivande stund på väg med FedEx. Blir antingen hit eller shit. Återkommer

Ser sjukt intressant ut. Kommer den med länk också?

En fråga. Hämtade precis min Hammerhead.
Men jag tänkte testa att sätta dit Tyg/läder armbandet, sitter ett gummi nu.
Men mellan gummit och "lugsen" så är det typ inget mellanrum, hur kommer man åt för att ta bort spring barsen? hmm.. o_O
Sorry, har inte lärt mig namnen på alla delar på en klocka än, så ni får ursäkta. :banghead: :oops:

Hepp,
Nytt från svenska Bravur. En dressare på 39mm med SW300-1. 10 papp. Mellanlandar hos deras urmakare innan kund, enligt hemsidan.
Scandinavia-S-B-LBL2-front-low-res.png
Scandinavia-S-BL-LBL2-front.png
Scandinavia-S-W-LBL2-front_small.png

Trevlig fasning runt datumfönstret och snyggare index än deras tidigare modeller, är min första reaktion :)

10 lakan på denna är inte prioriterat just nu, men rent principiellt hade jag kunnat tänka mig att låta "Sverige"-platsen i klocklådan tillfalla en dressare i allmänhet och denna i synnerhet, i väntan på att både ha pengar till och hitta en beggad Sjöö Sandström Royal Capital till rätt pris :)

Kostar typ?

Riktigt fin. Blir nog en hit skulle jag tro :).

En fråga. Hämtade precis min Hammerhead.
Men jag tänkte testa att sätta dit Tyg/läder armbandet, sitter ett gummi nu.
Men mellan gummit och "lugsen" så är det typ inget mellanrum, hur kommer man åt för att ta bort spring barsen? hmm.. o_O
Sorry, har inte lärt mig namnen på alla delar på en klocka än, så ni får ursäkta. :banghead: :oops:
Tryck ner gummit försiktigt med ditt spring bar tool på undersidan av Remmen (mot spring baren)

Tryck ner gummit försiktigt med ditt spring bar tool på undersidan av Remmen (mot spring baren)
Ok, tror jag förstår. Har dock inget verktyg, får beställa.. :)
Vart beställer ni remmar till era klockor? Har tittat lite på Royal Straps, dom har rätt sjyssta läderband och Nato. Vet dock inte om läderbanden med vanliga rostfria metallöglor och spänne passar en bronsklocka.. Fick ett extra spänne i brons från Zelos av någon anledning. :smug:

Ok, tror jag förstår. Har dock inget verktyg, får beställa.. :)
Vart beställer ni remmar till era klockor? Har tittat lite på Royal Straps, dom har rätt sjyssta läderband och Nato. Vet dock inte om läderbanden med vanliga rostfria metallöglor och spänne passar en bronsklocka.. Fick ett extra spänne i brons från Zelos av någon anledning. :smug:
Fick du inte med ett verktyg med klockan? Har jag fått alla sjuttioelva gånger jag köpt av dom. Men fett med ett extra spänne! Jag hade nog köpt verktyg från strapped.se. Finns en rabattkod med jag inte minns.

Fick du inte med ett verktyg med klockan? Har jag fått alla sjuttioelva gånger jag köpt av dom. Men fett med ett extra spänne! Jag hade nog köpt verktyg från strapped.se. Finns en rabattkod med jag inte minns.
Nae, fick ingeting extra. Men det står något på hemsidan att dom inte inkluderar extra armband för att hålla nere priset. Så vet inte om det har med det att göra.
Ja, riktigt nice med ett extra spänne :D Så det vägde upp för verktyget.

Ok, tack så mycket. Ska kika direkt :D
Räcker det att köpa verktyget och använda dom stiftverktygen man får till. Eller bör jag köpa till extra stiftverktyg?
Har ingen aning om vad jag behöver. :rolleyes:

Nae, fick ingeting extra. Men det står något på hemsidan att dom inte inkluderar extra armband för att hålla nere priset. Så vet inte om det har med det att göra.
Ja, riktigt nice med ett extra spänne :D Så det vägde upp för verktyget.

Ok, tack så mycket. Ska kika direkt :D
Räcker det att köpa verktyget och använda dom stiftverktygen man får till. Eller bör jag köpa till extra stiftverktyg?
Har ingen aning om vad jag behöver. :rolleyes:
Den vanliga Bergeron som dom har på strapped bör fungera utmärkt :)

Tillbaka
Topp