Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en fantastisk utveckling, såna här trådar gör att fler träder fram och släpper lurkeriet. Lurkeri som många gånger förmodligen grundat sig på att man inte sitter med en dyr glänsande pjäs.8 dagar för tio sidor, håller tempot...
Den får godkänt som bronsdagsklockaArmida-onsdag!
Bronsdag. Så jäkla bra.Den får godkänt som bronsdagsklocka
Visst är det är re-edition på en Eterna Kon-Tiki?Någon som är sugen att ta över min Tactico TC2 expedition ?
Kasta iväg en konversation vid intresse.
Den där är galet snygg, bra köpSista kvällssolen innan jag hoppas att få se blod-månen.
Jobbar på patinan både på land och i vatten
Tänker du vid typ kronan?Grymt snyggt! Frågan har väl tagits upp för men hur reagerar boetten där packningarna finns? Är set special behandlat i det området?
Ja och även boettlockets/boettens packning, kan man garantera täthet osv om det ärgar och patina uppstår (som jag förstått kommer hyfsat fort)Tänker du vid typ kronan?
Baksidan är i vanligt rostfritt stål. Själva kronan har ingen speciell behandling, men bronset är "marine grade" så tror att det tål vatten utan problemJa och även boettlockets/boettens packning, kan man garantera täthet osv om det ärgar och patina uppstår (som jag förstått kommer hyfsat fort)
Tycker det är jäkligt coolt annars!
Fick nyss hem denna klocka som jag backade på Kickstarter nån gång tidigare i år (minnet är bra men kort)
Jobbar på patinan både på land och i vatten
Believe! DHL is da sh*t...Roligt att se att den används för vad den är 'gjord' för
Jag kommer aldrig att dyka med mina klockor, förmodligen.
Men jag föredrar utseendet på en dykarklocka framför en lite vanligare klocka.
Förövrigt står det på DHL att min Hammerhead ska vara här imorgon. Vet inte om jag tror på det med tanke på att paketet avgick från Singapore imorse.
Haha jag vet att DHL är snabba, men så snabba? Får hoppas det iallafall. Har jag den innan helgen är jag nöjdBelieve! DHL is da sh*t...
Jäklar vad tjusig den där var. Ser lagom biffig ut.Nyinkommet! Testar att köpa en homage av en klocka som ändå är rimligt att kunna köpa originalet av
Spontana intryck är att den utan tvekan piskar det mesta jag köpt under två tusen (CW trident nog likvärdig)
Edit: testar länken. Bra men blir väldigt tung.
Jäklar vad tjusig den där var. Ser lagom biffig ut.
Vad är det för tillverkare, och mått?
Fick ett paket skickat från Japan i fredags kväll, det var framme på måndag strax efter lunch.Haha jag vet att DHL är snabba, men så snabba? Får hoppas det iallafall. Har jag den innan helgen är jag nöjd
Har för mig att orient har gjort en sån.Känner ni till nått schyst märke som gör en snygg klocka med day/date funktion på jubileé? (Inte straight off kopia på Rolex)
Ok då, det verkar som att jag kommer få den idag.Fick ett paket skickat från Japan i fredags kväll, det var framme på måndag strax efter lunch.
Sharkey/himq, eBay finns de på. Måtten är som en MM300, ca 42mm. Rejält tjock och ganska topptung, men trevlig