• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Skaffa ett djupare badkar! :D
Har nog inte badat badkar på säkert fem år och kände direkt jag gled ner varför, blir ju bara kvavt o jävligt, konstig då jag älskar att bada bastu.:smug:

edit: Så nått djupare badkar blir det inte ;) Däremot vedeldad bastu när huset väl ska smällas upp :)

Såg denna jubilee på köp&sälj. Skulle den funka på ocean 39 eller skulle passformen vara åt fanders ? eller helt enkelt inte ens gå att få dit ?

Såg denna jubilee på köp&sälj. Skulle den funka på ocean 39 eller skulle passformen vara åt fanders ? eller helt enkelt inte ens gå att få dit ?
Svårt att svara på, hänger mycket på ändlänkarna. Stor sannolikhet att de inte passar men jag vet inte, har inte provat. Finns en original man vet funkar:
https://www.steinhartwatches.de/en/...freihig-fuer-ocean-39-inkl-bandanstoesse.html
Lite dyrare än den beggade men värt det (tycker jag) för att få en med korrekta ändlänkar.

Umgås lite med nyförvärvet. Tisell levererar mycket för pengarna som vanligt!
EB763684-9A7A-4E4C-AC02-7F6FC3A1DEB9.jpeg
Stort grattis till en riktig affordable :).
Ja visst är den bra. Svårt att få bättre för den pengen skulle jag tro. Några mer intryck?
Själv tycker jag att länken bygger en aning utåt vid ändlänkarna men det är en petitess i det hela.
Min hälsar från klocklådan, för tillfället iförd ett jubilee.
Ehsi49F.jpg

Ja visst är den bra. Svårt att få bättre för den pengen skulle jag tro. Några mer intryck?
Själv tycker jag att länken bygger en aning utåt vid ändlänkarna men det är en petitess i det hela.
Ehsi49F.jpg
Högt betyg från dig. Är ju inte utan att man blir lockad. ;) Verkar ju helt klart vara högre kvalitet än Alpha Explorer. Är det en keeper?

Fortsätter på det redan inslagna hårdrocksspåret. Eftersom jag har ganska mycket heavy metal runt handleden för tillfället så bjussar jag idag på en riktig metallklassiker.
Judas Priest - The Sentinel live från 1986.
Tiden då heavy metal var heavy metal och inget annat. Se lyssna och njut av denna magnifika akt.
Själv försöker jag knåpa ihop det ultimata Corona-munskyddet :D
Rock on gubbs och gumms.

5ulhaEw.jpg
tardkpZ.jpg

Fortsätter på det redan inslagna hårdrocksspåret. Eftersom jag har ganska mycket heavy metal runt handleden för tillfället så bjussar jag idag på en riktig metallklassiker.
Judas Priest - The Sentinel live från 1986.
Tiden då heavy metal var heavy metal och inget annat. Se lyssna och njut av denna magnifika akt.
Själv försöker jag knåpa ihop det ultimata Corona-munskyddet :D
Rock on gubbs och gumms.

5ulhaEw.jpg
tardkpZ.jpg
\m/ så glad att man fått växa upp med alla dessa band.
Musiken idag stannar inte lika länge känns det som.
Är själv 75a.

Högt betyg från dig. Är ju inte utan att man blir lockad. ;) Verkar ju helt klart vara högre kvalitet än Alpha Explorer. Är det en keeper?
Det blir nog en keeper. För bra för pengen och billig så inte lönt att sälja heller så den får stanna.
Dock så behåller jag den nog på jubilee. Inte för att originallänken är dålig men den sitter bättre runt handleden på ett jubilee, i alla fall på min handled :).

Ehsi49F.jpg
Håller med om ändlänkarna men så är det ju på Tisells dykare också så det är man bekant med tyvärr. Ska också testa på en annan länk eller något lämpligt gummiband. Annars är jag väldigt nöjd och håller med om att det är mycket klocka för pengen. Får återkomma med lite mer kommentarer när jag haft den mer än en kväll.
Kvaliteten och finishen är flera steg bättre än Alpha skulle jag säga. Keeper är dock ett okänt ord för mig så där vågar jag inte säga något... :angel:

Håller med dig helt och hållet. Oslagbart och svårt att förstå just den känslan för senare tillkomna skulle jag nog säga. Görs dock mycket bra musik idag ocks..... ja eller i alla fall lite bra musik :D

Det görs fortfarande mycket bra musik, även om mycket försvinner i mängden. Svårt att hitta det bra.

Gillar man hårdrock kan man ju söka efter det japanska Ningen Isu, t.ex. eller om man gillar lite äldre stil på rocken så är amerikanska Banditos en favorit. Drar man sig mer åt Americana-hållet tycker jag att The Dead South är trevliga. Jazz? Myra Melford är en favorit sen jag såg henne live i New York för några år sen.

Om man nu vill hålla sig i Sverige, sök lite efter Märvel om du gillar klassisk hårdrock, eller Hellsingland Underground för lite annat stuk. Eller Abramis Brama, det är bra som tusan.

Ni missar väl inte landets trevligaste rockfestival i sommar? https://festivalofthemidnightsun.se/ :)

Tack alla som kommenterade mitt obeslutsamma inlägg angående en Strapcodelänk till min Arnie.

Fick både förslag om att välja PVD som vanligt silver. När jag snurrade runt på Strapcode’s hemsida hamnade jag på Super J-Luis ( super jubilee ) med raka ändar och såg denna bild. Riktigt tjusigt får jag nog medge. :)

Så, nu när jag väl bestämt mig hur ska jag gå vidare ? Beställa direkt eller hitta alternativ ? Efter en episkt sökning, där jag i mitt huvud både bekämpade troll och drakar samt räddade en jungfru i nöd ( finns sånger om detta vid intresse ;) ), hamnade jag på Tyska Amazon.

Då alla episka äventyr resulterar i en skatt blev följande pris mitt. En Strapcode Super Jubilee med raka ändlänkar. Valde den enklaste spännet och den totala summan blev €72 inkl frakt. Inget strul med tull etc och det är Amazon som sköter utskicket.

Ska bli spännande :D

FAC9BB90-EC9C-4DA8-9766-326775EE1476.jpeg

Tillbaka
Topp