• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Zelos Mako Frost men den får du jaga på begmarknaden
4-White-Dial-rubber-_2019-12-12_-Zelos-Elshan-Mako-V3-300M--20922-crop-mr_1024x1024.jpg

Från systermärket Ventus har du North Star Full Lume som är fantastiskt fin

UaAVAUrSUYVFcjlPRMpEo8891z3K9-WuAZ32K6HY4MAWoSiSatWyw2JyXJ8I9MAhc4Jv9ZlXI0u2WJ88DLDxK0kLv6hZsQGhn5OHrMpX9y-H5tvfuR0-1nYZFi2Gh-7KYObopAgrfPtzHIJ0gNI-BH5XrA6KfFctkg4oCr1kN8zVZr2y6IxL1g0JWCE3KNEplJXqBU_TLRWh1MgCD-PUSZHEZO1CMqiRJ3vsExUDXQvpxjmZHRRDZ3tWhKeADoXWWpl6f7H5iqQ97PWQeIlo3YM5Vxl0ZKtonYhhB8BaYpVrpXKyY95U6oLSZ39x4pm0q6CpZzpn5kXiTWMJkKvTjKKlksp44BCz6a-P4ilwKpqe2765A--H0Ae7FvzrSC-OFVkeeqKFgbEnUwdOh-knAXIhby7dPGFHfFbdRwAtrch9xh9Q5Ek9FF1BYthPeaRt7hLL5ZZ7tIYCFB18f3ja6LqUngYV_VehFUHqXIpYvNCs-vdf-unbvtpY-ct1tSsy2Rwm8rNV0YRaHKMhNVlghEMxNgiz0T33gcbAH7_Mjmb7U9Q7MCPvUBmr9RWEhe2o2BfM25D7wiLEaMLErpwBZkXGjzr0ZrbndSx2ctBtXlRFN0L_znLtSAShsnTn4y3LfYxx1gZwVqWKPZKZgSP-5SePyRT6DJpwaXNSmDzK=w1764-h1322-no
Riktigt intressant med Zelosen, gillar storleken på 40mm. Bra tips!

God kväll!

Någon som har tips på trevlig affordable och/eller micro-dykare med vit tavla? Gärna med grått, blått eller borstat bezelinlägg, men det är överkurs.

Gillar ju Squale så vit 1521a är en given kandidat men vill ha fler alternativ..

Tack på förhand för ev tips!
Inte billig direkt, men uppfyller typ dina utseendekrav. :)

Bilagor

• monta.PNG
    monta.PNG
    187.3 KB · Visningar: 1
Tack för tipset. Har sett och hört om stället i tråden. Då det är så många tillverkare och försäljningsställen så är alltid en påminnelse välkommet.
Om du någon gång hittar något du gillar här på köp och sälj så har jag själv bara positiva affärer att berätta om. Nästintill obefintlig risk att bli lurad här törs jag påstå !

Om du någon gång hittar något du gillar här på köp och sälj så har jag själv bara positiva affärer att berätta om. Nästintill obefintlig risk att bli lurad här törs jag påstå !
Det låter mycket bra. Klart jag tittat runt en del på köp/sälj. Det finns mycket stuff där alltså. Men riktigt skönt att höra att det är rimligt safe att köpa en klocka på köp/sälj forumet. Just nu är en Steinhart Ocean One Vintage Red rätt högt upp på listan. Inte för mycket pengar. Säljer jag en bunt av mina klockor så behöver jag inte lägga till mängder med pengar för en ny. En begagnad blir kanske än lättare att motivera :)

Det låter mycket bra. Klart jag tittat runt en del på köp/sälj. Det finns mycket stuff där alltså. Men riktigt skönt att höra att det är rimligt safe att köpa en klocka på köp/sälj forumet. Just nu är en Steinhart Ocean One Vintage Red rätt högt upp på listan. Inte för mycket pengar. Säljer jag en bunt av mina klockor så behöver jag inte lägga till mängder med pengar för en ny. En begagnad blir kanske än lättare att motivera :)
Ser ju ut att vara en fin modell !
395€ från tillverkaren själv är ju ett kanonpris :)

Ser ju ut att vara en fin modell !
395€ från tillverkaren själv är ju ett kanonpris :)
Precis så känner jag. Rimligt pris för en fin klocka som enligt många är välbyggd. Väntar gärna lite med att lägga +10.000kr på en klocka till jag vet vad jag verkligen gillar - då kanske jag kan lägga mer än så. Efter 4 månader är det en väl stor investering med över 10.000kr på en klocka.

Precis så känner jag. Rimligt pris för en fin klocka som enligt många är välbyggd. Väntar gärna lite med att lägga +10.000kr på en klocka till jag vet vad jag verkligen gillar - då kanske jag kan lägga mer än så. Efter 4 månader är det en väl stor investering med över 10.000kr på en klocka.
Rekommenderar att du ögnar genom denna tråd :)
https://klocksnack.se/threads/den-hemtrevliga-nybörjartråden.102090/page-17#post-3211166
Allt i din egen takt naturligtvis !

Någon som har erfarenhet av "Pontus". Såg småfeta ut och väldigt överkomligt pris. :)
https://www.pontvswatch.com/

Imagen4_800x.jpg

Imagen6_400x.jpg

Imagen1_400x.jpg

C71F3DD7-181C-4416-AD52-92704820A551_1183x789.jpg
Var ingen höjdare när jag testade deras Veneto för ett par år sedan, allt från tavla till lädret kändes väldigt billigt. Möjligt att dom har bättrat sig nu.

Tackar för tipset. Anonimo Nautilo ser faktiskt inte så dum ut i Sunray Blue.... vettigt pris men kanske lite stor .Skall kolla mer på det märket under helgen.
Det bör vara Anonimo Firenze enligt min ödmjuka mening, dvs. under Federico Massacesis ledning innan de gick i konken och blev uppköpta. Du blir utlämnad till WuS, bukten och någon enstaka på C24 men det är helt klart värt det.
polluce_03_md.jpg

Min Polluce "Bronso" säger hej!

ZvbtF1hivl505SkgAJEyOhAL-u3zq8Y97-bSdI7plW-02xw-KIsL3xHDcEnJ2oVd0iYUX3n8B3Clv_hWqV8JhmDtDnzLyiiFtrIyd--kolw_IbPh5q0dDAcqcpvnF_Z_YkLpFomlqcLep6b_qC2HM7pX7CdWIXgwFwIslnqAJGpHkSgUK5KOsGHjWEsaUACaAjJ2kx2BNsaMXkoWrAZwu82Ase5bMhLsZwkwpw-BvIrWoImlOv7GlvBcePdspjNqJtZNvuKa3YRhBrdwZH0oE0etcYc3aw3vewnFZvSbwuQrqKTkdvcZBr9-u1HsIZiwNbZ56E6dO1pRqPC0zHid0vU2JiKBivtpS8cUm_34gBDYBPudhdBnhFxvE1Uf3mydUxAjcxUsMzOj8vPyGOspLLPnWo_Qgm3HYP2UNA07iOoUHURcIAyld_ffzo98twmgxL8TFujOy_SVSSCkQXWL-jwjDIJ7QVkt8ZvzIpxh7kl8PWzegInCeJBNUHwIG9J-e38B2ZYXdRaxXEv7XnI3rp6f58lm4x_wNp4ur9cCrMF_EaagpBriBGbN1pa7H1yltOF4aUN5KvFlcsCrrvCgImZ6lU46Ck1Kx5W0oPrqG9j_SbOIF0gvhpMSla18Txuz7AGA33C1WDdn3vpcxkvgwP5RbrMWxVBz1xw3rym7=w614-h307-no

God kväll!

Någon som har tips på trevlig affordable och/eller micro-dykare med vit tavla? Gärna med grått, blått eller borstat bezelinlägg, men det är överkurs.

Gillar ju Squale så vit 1521a är en given kandidat men vill ha fler alternativ..

Tack på förhand för ev tips!
Vill du ha en massiv pjäs så kolla på Spinnaker Dumas. Mycket affordable och trevlig. Sitter fint trots 44mm då L2L bara är 48mm.
Blått bezelinlägg och vit tavla. Kommer på ett grymt sharkmesh eller snarare en ringbrynja.
Sitter dock på en grym länk för tillfället.
Lite bilder på min som referens :).
E16WUDf.jpg

Tillbaka
Topp