Om man vill se fula och dyra klockor kan jag rekommendera deGrisogonoDyrt är inte fint, billigt är inte fult. Kul att du har hittat in i intresset i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om man vill se fula och dyra klockor kan jag rekommendera deGrisogonoDyrt är inte fint, billigt är inte fult. Kul att du har hittat in i intresset i alla fall.
Riktigt intressant med Zelosen, gillar storleken på 40mm. Bra tips!Zelos Mako Frost men den får du jaga på begmarknaden
Från systermärket Ventus har du North Star Full Lume som är fantastiskt fin
Det var värst var du var negativ då! Skitsnygga ju och bara en miljon kronor stycket...Om man vill se fula och dyra klockor kan jag rekommendera deGrisogono
Inte billig direkt, men uppfyller typ dina utseendekrav.God kväll!
Någon som har tips på trevlig affordable och/eller micro-dykare med vit tavla? Gärna med grått, blått eller borstat bezelinlägg, men det är överkurs.
Gillar ju Squale så vit 1521a är en given kandidat men vill ha fler alternativ..
Tack på förhand för ev tips!
Orange eller? Vilken klocka ska du ha det på?Nu har jag beställt ett!
Det var några kantiga rackare . Aldrig sett en krona kl12. Lärorik trådOm man vill se fula och dyra klockor kan jag rekommendera deGrisogono
Japp, är en sucker för orange. Lär nog hamna på min Squale 1521.Orange eller? Vilken klocka ska du ha det på?
Kolla in Anonimo, de har en god del sådanaDet var några kantiga rackare . Aldrig sett en krona kl12. Lärorik tråd
Det ser ut som en huggorm har ringlat sig runt klockan näst överstNågon som har erfarenhet av "Pontus". Såg småfeta ut och väldigt överkomligt pris.
https://www.pontvswatch.com/
Tackar för tipset. Anonimo Nautilo ser faktiskt inte så dum ut i Sunray Blue.... vettigt pris men kanske lite stor .Skall kolla mer på det märket under helgen.Kolla in Anonimo, de har en god del sådana
Du känner kanske redan till chrono24.seTackar för tipset. Anonimo Nautilo ser faktiskt inte så dum ut i Sunray Blue.... vettigt pris men kanske lite stor .Skall kolla mer på det märket under helgen.
Tack för tipset. Har sett och hört om stället i tråden. Då det är så många tillverkare och försäljningsställen så är alltid en påminnelse välkommet.Du känner kanske redan till chrono24.se
Det är därför vi finns härTack för tipset. Har sett och hört om stället i tråden. Då det är så många tillverkare och försäljningsställen så är alltid en påminnelse välkommet.
De har ju sin charm. Löjligt stora dock. Känns riktade mot en marknad i öst, enligt mig.Någon som har erfarenhet av "Pontus". Såg småfeta ut och väldigt överkomligt pris.
Om du någon gång hittar något du gillar här på köp och sälj så har jag själv bara positiva affärer att berätta om. Nästintill obefintlig risk att bli lurad här törs jag påstå !Tack för tipset. Har sett och hört om stället i tråden. Då det är så många tillverkare och försäljningsställen så är alltid en påminnelse välkommet.
Jasså, 43mm och 44mm är väl rätt standard för en mansklocka? Iofs är min Malm 41, men den känns väldigt nätt och liten.De har ju sin charm. Löjligt stora dock. Känns riktade mot en marknad i öst, enligt mig.
Det låter mycket bra. Klart jag tittat runt en del på köp/sälj. Det finns mycket stuff där alltså. Men riktigt skönt att höra att det är rimligt safe att köpa en klocka på köp/sälj forumet. Just nu är en Steinhart Ocean One Vintage Red rätt högt upp på listan. Inte för mycket pengar. Säljer jag en bunt av mina klockor så behöver jag inte lägga till mängder med pengar för en ny. En begagnad blir kanske än lättare att motiveraOm du någon gång hittar något du gillar här på köp och sälj så har jag själv bara positiva affärer att berätta om. Nästintill obefintlig risk att bli lurad här törs jag påstå !
En till.God kväll!
Någon som har tips på trevlig affordable och/eller micro-dykare med vit tavla? Gärna med grått, blått eller borstat bezelinlägg, men det är överkurs.
Gillar ju Squale så vit 1521a är en given kandidat men vill ha fler alternativ..
Även för något år sedan, vid kulmen av de stora klockornas tidsålder, hade 43-44 mm varit stort.Jasså, 43mm och 44mm är väl rätt standard för en mansklocka? Iofs är min Malm 41, men den känns väldigt nätt och liten.
Ser ju ut att vara en fin modell !Det låter mycket bra. Klart jag tittat runt en del på köp/sälj. Det finns mycket stuff där alltså. Men riktigt skönt att höra att det är rimligt safe att köpa en klocka på köp/sälj forumet. Just nu är en Steinhart Ocean One Vintage Red rätt högt upp på listan. Inte för mycket pengar. Säljer jag en bunt av mina klockor så behöver jag inte lägga till mängder med pengar för en ny. En begagnad blir kanske än lättare att motivera
Precis så känner jag. Rimligt pris för en fin klocka som enligt många är välbyggd. Väntar gärna lite med att lägga +10.000kr på en klocka till jag vet vad jag verkligen gillar - då kanske jag kan lägga mer än så. Efter 4 månader är det en väl stor investering med över 10.000kr på en klocka.Ser ju ut att vara en fin modell !
395€ från tillverkaren själv är ju ett kanonpris
Rekommenderar att du ögnar genom denna trådPrecis så känner jag. Rimligt pris för en fin klocka som enligt många är välbyggd. Väntar gärna lite med att lägga +10.000kr på en klocka till jag vet vad jag verkligen gillar - då kanske jag kan lägga mer än så. Efter 4 månader är det en väl stor investering med över 10.000kr på en klocka.
Ja det kanske stämmer, men det har nog också lite att göra med storleken på den som bär den också.Även för något år sedan, vid kulmen av de stora klockornas tidsålder, hade 43-44 mm varit stort.
Grymt bra tips på läsvärd tråd sista minuterna på Lördagen. Den skall jag absolut läsa.Rekommenderar att du ögnar genom denna tråd
https://klocksnack.se/threads/den-hemtrevliga-nybörjartråden.102090/page-17#post-3211166
Allt i din egen takt naturligtvis !
Absolut. Det är ju inget fel på stora klockor heller, för den delenJa det kanske stämmer, men det har nog också lite att göra med storleken på den som bär den också.
Den poppar så jäkla gött med den där sekundvisaren, smakfullt med det natot också. 36mm?Blev snabbt en favvo!
Var ingen höjdare när jag testade deras Veneto för ett par år sedan, allt från tavla till lädret kändes väldigt billigt. Möjligt att dom har bättrat sig nu.Någon som har erfarenhet av "Pontus". Såg småfeta ut och väldigt överkomligt pris.
Det bör vara Anonimo Firenze enligt min ödmjuka mening, dvs. under Federico Massacesis ledning innan de gick i konken och blev uppköpta. Du blir utlämnad till WuS, bukten och någon enstaka på C24 men det är helt klart värt det.Tackar för tipset. Anonimo Nautilo ser faktiskt inte så dum ut i Sunray Blue.... vettigt pris men kanske lite stor .Skall kolla mer på det märket under helgen.
Vill du ha en massiv pjäs så kolla på Spinnaker Dumas. Mycket affordable och trevlig. Sitter fint trots 44mm då L2L bara är 48mm.God kväll!