• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vill du ha en massiv pjäs så kolla på Spinnaker Dumas. Mycket affordable och trevlig. Sitter fint trots 44mm då L2L bara är 48mm.
Blått bezelinlägg och vit tavla. Kommer på ett grymt sharkmesh eller snarare en ringbrynja.
Sitter dock på en grym länk för tillfället.
Lite bilder på min som referens :).
E16WUDf.jpg
Den är mums !
Edit: Ökar på lite till 2ggr mums :)
IMG_9247.JPG

Var ingen höjdare när jag testade deras Veneto för ett par år sedan, allt från tavla till lädret kändes väldigt billigt. Möjligt att dom har bättrat sig nu.

Det bör vara Anonimo Firenze enligt min ödmjuka mening, dvs. under Federico Massacesis ledning innan de gick i konken och blev uppköpta. Du blir utlämnad till WuS, bukten och någon enstaka på C24 men det är helt klart värt det.
polluce_03_md.jpg

Min Polluce "Bronso" säger hej!

ZvbtF1hivl505SkgAJEyOhAL-u3zq8Y97-bSdI7plW-02xw-KIsL3xHDcEnJ2oVd0iYUX3n8B3Clv_hWqV8JhmDtDnzLyiiFtrIyd--kolw_IbPh5q0dDAcqcpvnF_Z_YkLpFomlqcLep6b_qC2HM7pX7CdWIXgwFwIslnqAJGpHkSgUK5KOsGHjWEsaUACaAjJ2kx2BNsaMXkoWrAZwu82Ase5bMhLsZwkwpw-BvIrWoImlOv7GlvBcePdspjNqJtZNvuKa3YRhBrdwZH0oE0etcYc3aw3vewnFZvSbwuQrqKTkdvcZBr9-u1HsIZiwNbZ56E6dO1pRqPC0zHid0vU2JiKBivtpS8cUm_34gBDYBPudhdBnhFxvE1Uf3mydUxAjcxUsMzOj8vPyGOspLLPnWo_Qgm3HYP2UNA07iOoUHURcIAyld_ffzo98twmgxL8TFujOy_SVSSCkQXWL-jwjDIJ7QVkt8ZvzIpxh7kl8PWzegInCeJBNUHwIG9J-e38B2ZYXdRaxXEv7XnI3rp6f58lm4x_wNp4ur9cCrMF_EaagpBriBGbN1pa7H1yltOF4aUN5KvFlcsCrrvCgImZ6lU46Ck1Kx5W0oPrqG9j_SbOIF0gvhpMSla18Txuz7AGA33C1WDdn3vpcxkvgwP5RbrMWxVBz1xw3rym7=w614-h307-no
Riktigt snygg klocka :). Men kollade snabbt och ett pris på +$2000 är lite mycket, i alla fall idag. Kul med en historia om skeppet. Ser att sitta perfekt på din handled - undrar då givetvis vad du har för omkrets? Blir såklart nyfiken när jag får se fina bilder och läsa en historia.

• Like
Reactions: M26
Ja dom är riktigt häftiga och hela idén bakom Anonimo var ju att det var klockan som betydde något och själva märket var endast sekundärt. Stod aldrig Anonimo på deras tavlor på den tiden utan endast loggan och modellnamnet. Det var den första saken som alla tidigare anhängare började störa sig på efter övertagandet. Här är två modeller till

Militare som även är en befintlig modell
ANO65.jpeg

Och Dino Zei
dinozei_ultimo_big_BLU.jpg

Riktigt snygg klocka :). Men kollade snabbt och ett pris på +$2000 är lite mycket, i alla fall idag. Kul med en historia om skeppet. Ser att sitta perfekt på din handled - undrar då givetvis vad du har för omkrets? Blir såklart nyfiken när jag får se fina bilder och läsa en historia.
Jasså ok, de måste ha gått upp i pris. Har för mig att man kunde hitta en för ca 10tkr men det är säkert 6-7år sedan

Edit: Sorry, jag missade den andra frågan. Just denna modell Polluce är 42mm och jag har ca 17cm handled :)

Senast ändrad:
Ja dom är riktigt häftiga och hela idén bakom Anonimo var ju att det var klockan som betydde något och själva märket var endast sekundärt. Stod aldrig Anonimo på deras tavlor på den tiden utan endast loggan och modellnamnet. Det var den första saken som alla tidigare anhängare började störa sig på efter övertagandet. Här är två modeller till

Militare som även är en befintlig modell
ANO65.jpeg

Och Dino Zei
dinozei_ultimo_big_BLU.jpg

Jasså ok, de måste ha gått upp i pris. Har för mig att man kunde hitta en för ca 10tkr men det är säkert 6-7år sedan
På den övre står det tillochmed Reykjavik på tavlan, första gången jag ser det på en klocka i GMT syfte :)

@kalmarlasse Det finns nog av folk här på forat som enbart har negativa associationer och tankar om Steinhart som märke.
Trots det så tappar de (i jämförelse med de flesta andra märken) inte påtagligt mycket av värdet när de säljs vidare.
Med andra ord, du kan vara ganska trygg med att du ej kommer förlora stora belopp när/om du vill sälja.

Skulle just beställa en och sen går den out of stock.. fan att jag inte gjorde det igår, tänkte ju göra det..:(
82DE616F-BF4D-499D-9ECF-EF1A3D9223F0.png

edit: någon som vet hur ofta det re-stock? Om det nu gör det..

Senast ändrad:
@kalmarlasse Det finns nog av folk här på forat som enbart har negativa associationer och tankar om Steinhart som märke.
Trots det så tappar de (i jämförelse med de flesta andra märken) inte påtagligt mycket av värdet när de säljs vidare.
Med andra ord, du kan vara ganska trygg med att du ej kommer förlora stora belopp när/om du vill sälja.
Och det finns ett antal av oss som gillar SH, men håller med, det finns en risk att du (eller kanske klockan) kan få nåt påhopp. Gillar du så kör på, bra grejor till bra priser.

Senast ändrad:
Tidigare modeller har varit var sjätte månad men ibland tycker jag att de kommer oftare. :)
Okej! Fan så länge orkar jag ju inte vänta :arghh: vill ju ha en shysst klocka till sommaren :)
Sitter i valet och kvalet om att beställa pepsin istället. Kan inte fundera allt för länge antar jag då det verkar vara hårt tryck på Squales på gnomon.
Det enda är väl att jag kanske kommer tycka den är för drugdealer-blingbling, men på sommaren till en tisha blir det nog bra :)

Senast ändrad:
Okej! Fan så länge orkar jag ju inte vänta :arghh: vill ju ha en shysst klocka till sommaren :)
Sitter i valet och kvalet om att beställa pepsin istället. Kan inte fundera allt för länge antar jag då det verkar vara hårt tryck på Squales på gnomon.
Det enda är väl att jag kanske kommer tycka den är för drugdealer-blingbling, men på sommaren till en tisha blir det nog bra :)
har du beställt från den sidan förut? Vet du om man åker på Moms/Tull?

har du beställt från den sidan förut? Vet du om man åker på Moms/Tull?
Nix det har jag inte gjort men det tar jag för givet att man gör då det är utanför EU (Singapore). Allt beror ju dock på vad dom sätter för värde på försändelsen.
Man ska nog alltid räkna med att man åker moms och "klarar" man sig på nått sätt så får man se det som en bonus.

God kväll!

Någon som har tips på trevlig affordable och/eller micro-dykare med vit tavla? Gärna med grått, blått eller borstat bezelinlägg, men det är överkurs.

Gillar ju Squale så vit 1521a är en given kandidat men vill ha fler alternativ..

Tack på förhand för ev tips!

Hade samma "problem" nyligen. Var tvungen ha en vit dykare...
Jag försökte hitta en vit 1521 men modellen produceras inte längre och begagnad fanns inte att uppdriva.
Blev en beg CW trident pro mk3 från Ebay i stället.
Inte det billigaste alternativet, men kvalitén är outstanding..

zjKUm4LRHUOJA75nbKz9MsxBwQtpwrDT2xS_Mbzz1bU8rlesyIkt2mAPP_iu_ML2KxiKvo9NQM0k4xQdWRDEjElzh2E4UlkkeuP48gifsRWib0Msz7x2SUgKnS8outWg1ZIXVGVQghsrs8aQ8Q5WOeDmrM_5s8Xxw7L8g0uL10RwOaA61G-1ub_yGNlhAUgT_ttaeCI95VVWly-7Y0IcXYBV_Ctdmb8Y8AvQbjZC_yN6ZU-q3GmdyORUqPGvXY2xRHcnCvgXfHZk1-8c4KjU0RDmxozzqABbh8Sua40zehxlFn8ROj8kh7jkSuL0YRZDM50_ZCNV2PfNa2og7WVQtXwRimUT2A2gFo3sx_WiX2qStRn0PHFxnW3g3epAnU6L839gkGSSDSSz_-NaT9rc4FMKR9Rzv79wRNSlU_gu-jL849cyqubJGrOVuo5HDjqQwPeqMEnCjQZWF_YYPe_Pfd5OyHUtFRXO-RGLT8JutoE30kJkx2ZHx_2JbS04tbeLMCaV48HJVU4i9TvgefIXlhPlE3ZeXkm60oj87k0sc3YzA-qcRUD4iIdjKgv4VQ0Gf6pTqdhuIDO4_h-Vudad0VJNmKO0hdTltGpXfxFX_EVLB3z6u1oo35A4RdTtmpD5hMhGatMD7oQzax_yGuOfEG21czVWfhBmmFMgHc8TT80sCWNXZOszBasi=w702-h903-no

h2_L_WdaIT_8GQ20BLujubMO7qqDiT1a6dBbG1xBGO_e5rwrxr3mxI0OePcfFHp8_aAzrwXCSsY1NtIHti--HUV6xV2VGb26iRbBM_k1lxQY6C5uRJZSyJn_z5tnBoZcln5noENd8RapHM0HYfmES915N9XgMqHa_ljSn2A0gKRWxRjnizBJxXRSZQl5ru-dYuLZOKXYSjPUTs5cIbycow19JRhAGNxzZF4V3PiSvI7W4kZ1epFATsCaySFfMKkJyo5ARoZ5N9Nb_0pbzxtYTi1L9cKaSfWC0cxuYd_HWKT9nan05bnMV74Vm5Dxc60Gz5V6JbTSq-z4Q28qPf79x5W-u7uEOelWLJXAYuO41MqrOTKbXXI63Ldgyo1reDKsGhRVhSkgsWV6kc-xcD1sqyEMl7WGGvDSgfIUw8p1eVq-GNl9VR0YeikGvEMrukli3raUtCutiEhYzwyktjh5jI-IMq1tJTTUZFvSa42dFOq5co-R0arcndgukH6NySklxbOsgweI7pA9Bw4hKsA2MfVddHWkzfCI89p_epKGC6Z8uPXziql_C0nuI8Z8jE-Do2ZKvSrFJzKnPj5Z6Y-2g5HCenKYOWiuHfSCsaamnha71BcygsQ8sAoj0G0GyQl59bjRBN4MM4fWtZ7ffW6gdRenVLBCrxVWqxaf4HlMyWApfilNVNmOGYHY=w1510-h903-no

Senast ändrad:
Kan vara att de får leverans tidigare än så. Testa att mejla och fråga, de brukar vara bra på att komma med svar på sånt. :)

Kan vara att de får leverans tidigare än så. Testa att mejla och fråga, de brukar vara bra på att komma med svar på sånt. :)
Precis vad jag gjorde, han trodde att nästa leverans skulle dyka upp på 2-3 veckor :) Dock sitter jag och överväger pepsin istället. Kanske bara trevligt med lite flashflash till sommaren ;)

Den är galet snygg. Blir nog riktigt bra med den flashiga röda färgen till sommaren. :D
Blev affär på pepsin ;) Har tittat på den förr men då var det mercedesvisarna som gjorde att jag avstod. Jag tycker det är bra att dom skippat läsbubblan också.
Trevligt med raka visare i "guld", blir liiite mindre homage iaf:)
Får hoppas att någon kniper klockan jag la ut på k&s så inte lillchefen har ihjäl mig, blivit lite mycket nu på slutet :D
E276A7E2-3571-4741-BA65-F0ABEC90D2C8.png

Blev affär på pepsin ;) Har tittat på den förr men då var det mercedesvisarna som gjorde att jag avstod. Jag tycker det är bra att dom skippat läsbubblan också.
Trevligt med raka visare i "guld", blir liiite mindre homage iaf:)
Får hoppas att någon kniper klockan jag la ut på k&s så inte lillchefen har ihjäl mig, blivit lite mycket nu på slutet :D
E276A7E2-3571-4741-BA65-F0ABEC90D2C8.png
Härligt! Vi håller tummarna för att du blir av med Steinharten så du slipper bli hängd! :p

Tillbaka
Topp