Jämför, samma boett men med olika finishIngen aning, knappast är nog svaret med 95% säkerhet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jämför, samma boett men med olika finishIngen aning, knappast är nog svaret med 95% säkerhet
Tja, jag har haft en del squale genom åren. En av de klockor jag älskat mest är Squalematic. Men tänkte kolla om denna är nåt att ha. Jag är nyfiken helt enkelt. Och jag gillar kombinationen, känns riktigt cool med det gröna/röda natot.Ta det inte fel, men varför köper man denna då ist för originalet Squale? Gillar inte deras färgkombinationer?
Inget fel på klockan, tänkte bara se om Squale har något samarbete med märket som gör den andra klockan. För det måste de ju ha, annars är det ju ren stöld.Tja, jag har haft en del squale genom åren. En av de klockor jag älskat mest är Squalematic. Men tänkte kolla om denna är nåt att ha. Jag är nyfiken helt enkelt. Och jag gillar kombinationen, känns riktigt cool med det gröna/röda natot.
Kass kamera i lånemobilen ( skyller jag på ) men pandan är riktigt vass
Ja såklart. Det ser onekligen likt ut. Jag har ingen koll på hur det ligger till i den frågan.Inget fel på klockan, tänkte bara se om Squale har något samarbete med märket som gör den andra klockan. För det måste de ju ha, annars är det ju ren stöld.
Det är ju smått lysande!Haha nu kollade jag lite på Krypton och hittade denna underbara skapelse
Tid kan inte avläsas men det sitter ett urverk i. endast 20k!
Troligen en dum nybörjarfråga, men: hur kortar man länken? Gäller det bara att trycka ner stiften eller behöver skruvmejsal användas?
Med tanke på att squale har en historia av att göra cases till andra tillverkare är det nog förmodligen såJa såklart. Det ser onekligen likt ut. Jag har ingen koll på hur det ligger till i den frågan.
Ah, ja där ser man.Med tanke på att squale har en historia av att göra cases till andra tillverkare är det nog förmodligen så
Inget fel på klockan, tänkte bara se om Squale har något samarbete med märket som gör den andra klockan. För det måste de ju ha, annars är det ju ren stöld.
Ja sprintarna pressas ut i den riktning som pilarna visar. Finns ett verktyg som underlättar, de kan sitta hårt ibland.Troligen en dum nybörjarfråga, men: hur kortar man länken? Gäller det bara att trycka ner stiften eller behöver skruvmejsal användas?
Grymt! Vart har du köpt natot?Nytt nato idag, tyckte det lira fint (köpte även ett camo)
En fråga. Hämtade precis min Hammerhead.
Men jag tänkte testa att sätta dit Tyg/läder armbandet, sitter ett gummi nu.
Men mellan gummit och "lugsen" så är det typ inget mellanrum, hur kommer man åt för att ta bort spring barsen? hmm..
Sorry, har inte lärt mig namnen på alla delar på en klocka än, så ni får ursäkta.
Fru Ur har en del Bergeon grejor kolla https://fruur.se/products och då kanske denna https://fruur.se/products/bergeon-7767f och denna https://fruur.se/products/bergeon-7230. Har beställt där ett par gånger och det brukar gå fort.Nae, fick ingeting extra. Men det står något på hemsidan att dom inte inkluderar extra armband för att hålla nere priset. Så vet inte om det har med det att göra.
Ja, riktigt nice med ett extra spänne Så det vägde upp för verktyget.
Ok, tack så mycket. Ska kika direkt
Räcker det att köpa verktyget och använda dom stiftverktygen man får till. Eller bör jag köpa till extra stiftverktyg?
Har ingen aning om vad jag behöver.
Grymt! Vart har du köpt natot?
Bra tips!Ruggigt fläskig Armida A1 ute på blocket nu för den som var sugen...
Glockrent med grön canvas! Inköpt vart?Hade lite bandtest här om dagen.
Stunden senare var den borta... inte oväntat för en sån finingBra tips!
Sytt av en gammal militärväska. Awstraps här på forumet.Glockrent med grön canvas! Inköpt vart?
Ja se där. En fantastiskt gedigen pjäs för en liten slant. Känns bra va?Fick denna på posten i fm. Första dykaren. Första posten i denna tråden.
Du har helt rätt i det du skriver. En vanesak helt klart.En annan tanke/fundering som slog mig tidigare idag när jag tog på mig min Steinhart (42mm).
Vad är det egentligen som avgör vilken storlek på klocka som är bäst för en själv?
Jag vet att många skulle argumentera för att handledens storlek är helt avgörande, men ju mer jag tänker på det desto mindre håller jag med.
Jag menar istället att vad man är van vid att se, dvs klockans storlek jämfört mot handleden, har en större betydelse.
Nu tänker du kanske: - Nä, nu har han snurrat till det. Han säger ju att handledens storlek i förhållande till klockan är det viktiga och det var ju precis det han sa att det inte var.
Precis! Jag menar att om jag är van att på min 18cm handled se en klocka som mäter 42mm så kommer den storleken ganska snabbt bli den naturliga referensen för hur en klocka "ska" sitta min min specifika handled. Tar jag på mig en större klocka kommer den upplevas som för stor och tar jag på mig en mindre kommer den upplevas som för liten.
MEN, om jag ger mig fan på att bära den där 39mm-klockan i en vecka eller två (inkubationstiden är säkert subjektiv) så kommer den att bli den nya referensen, och att ta på sig den där 42mm-klockan igen kommer istället kännas för stort och märkligt.
För att knyta ihop säcken så var det precis vad som hände mig idag. Jag har under de senaste veckorna/månaden endast burit klockor som mäter 39/40mm och idag när jag tog på min Steinhart var min första tanke: "Oj, vad stor den är, fan att de inte gör den här i 39/40". Detta medan jag i somras hade en 45mm som jag inte tyckte var stor (efter invänjande) och Steinharten istället kändes liten när jag tog på mig den.
Sorry för långt inlägg och att det kanske inte är helt rätt tråd för ändamålet, men är trots allt typ bara här jag hänger
En annan tanke/fundering som slog mig tidigare idag när jag tog på mig min Steinhart (42mm).
Vad är det egentligen som avgör vilken storlek på klocka som är bäst för en själv?
Jag vet att många skulle argumentera för att handledens storlek är helt avgörande, men ju mer jag tänker på det desto mindre håller jag med.
Jag menar istället att vad man är van vid att se, dvs klockans storlek jämfört mot handleden, har en större betydelse.
Nu tänker du kanske: - Nä, nu har han snurrat till det. Han säger ju att handledens storlek i förhållande till klockan är det viktiga och det var ju precis det han sa att det inte var.
Precis! Jag menar att om jag är van att på min 18cm handled se en klocka som mäter 42mm så kommer den storleken ganska snabbt bli den naturliga referensen för hur en klocka "ska" sitta min min specifika handled. Tar jag på mig en större klocka kommer den upplevas som för stor och tar jag på mig en mindre kommer den upplevas som för liten.
MEN, om jag ger mig fan på att bära den där 39mm-klockan i en vecka eller två (inkubationstiden är säkert subjektiv) så kommer den att bli den nya referensen, och att ta på sig den där 42mm-klockan igen kommer istället kännas för stort och märkligt.
För att knyta ihop säcken så var det precis vad som hände mig idag. Jag har under de senaste veckorna/månaden endast burit klockor som mäter 39/40mm och idag när jag tog på min Steinhart var min första tanke: "Oj, vad stor den är, fan att de inte gör den här i 39/40". Detta medan jag i somras hade en 45mm som jag inte tyckte var stor (efter invänjande) och Steinharten istället kändes liten när jag tog på mig den.
Sorry för långt inlägg och att det kanske inte är helt rätt tråd för ändamålet, men är trots allt typ bara här jag hänger