• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tog en snabb bild på den nyanlända klockan (kom igår)
Insåg snabbt att det var svårt att få en bra bild på klockan utan att det speglar sig i glaset.. :confused: Men såhär ser den ut iaf. Hel nöjd.

41118263_263227417863322_6021992955894562816_n.jpg

Beställde även detta klockarmband à la Panerai. Ska byta ut spännet mot ett i brons givetvis, om det går.
Tror det kan bli en fin combo, eller vad tror ni? :)
Trevlig helg på er gossar ! :smug:

113838-2927b826e90b455a921717a5c76c884e.jpeg

så grymt bra på canvas :)

Tycker du ska köpa annat band, det där ser för plastigt ut för den klockan. Förtjänar något bättre tycker jag personligen :rolleyes:

Men så grymt bra på canvas så varför ha bråttom :)
Redan beställt det haha :banghead: Får se hur det ser ut när jag får det. Kanske är snyggare irl.
Beställde även verktygen så jag kan byta armbanden, så ska testa att sätta dit canvas sen. :)

Yapp, det har du nog rätt i, vana spelar in. Åsså var det det där med luggarna... För mej bärs just (tyvärr) Steinharts 42 större än alla andra 42'or jag har/haft, som jag skyller på de horisontella luggarna.

EDIT: finns det inte en OVM på 39 mm? Har för mej att Gnomon hade en sån...
Jag har inte Ocean vintage military, har Ocean one vintage. Men jag blandar själv ihop modelnamnen haha

Kör på med denna. Förjäkla fin men onekligen rejält topptung har jag märkt, undra om MM300 är det med?
299AAD34-AC5C-42E7-BB85-732AB8BB4214.jpeg

Och för att slippa ev spekulationer och orosmoment så knep jag Straton på K&S. Så den stannar i tråden :pompus:

Planen är sedan att vinna pengar i helgen och köpa denna. Hur svårt kan det va liksom?
3313579F-45A8-44FE-960F-C8CA912DD86A.jpeg

;)
Fan vad jag ångrar att jag inte beställde zelosen när den var på preorder.

Himan ser jävligt Nice ut måste jag säga

Fan vad jag ångrar att jag inte beställde zelosen när den var på preorder.

Himan ser jävligt Nice ut måste jag säga

Jag med, såg iof aldrig pre ordern men antar priset var bra! Kostar ju ”bara” 4.5k från serious så borde varit billigare. Hoppas intresset är svalt så en kan köpa senare hehe :rolleyes:

Ja den är stabil och riktigt välgjord, överraskande bra! Enda minus är spännet som är stämplat stål, gummit som följer med är dock riktigt bra. Lite topptung så ev. planer på framtida inköp av MM300 återstår se. ‭Lägga 1.5k på något lite för tungt kontra 10k på något är ju sådär. Å andra sidan kört G-shock senaste månaderna som vägar nada så dålig referensram just nu :D

Finns det något intresse för Armida?
För jag såg precis att Armida hade några A1:eek:r i brons på sin hemsida.
+ att dom har 15% rabatt tills den 10e.
Det här var nog den klockan som gjorde att jag blev kär i bronsklockor.. Har velat haft en sen första gången jag såg den.
Finns 1 kvar i blå, vem tar den? Jag tog den näst sista :smug: Var "tvungen" att köpa den som man brukar säga :angel:
Den med No Date var slut, så fick bli den med Date. Men jag föredrar Date faktiskt.

88da0bcb91c199a5cce79d0eef294686.jpg

Tog en snabb bild på den nyanlända klockan (kom igår)
Insåg snabbt att det var svårt att få en bra bild på klockan utan att det speglar sig i glaset.. :confused: Men såhär ser den ut iaf. Hel nöjd.

41118263_263227417863322_6021992955894562816_n.jpg

Beställde även detta klockarmband à la Panerai. Ska byta ut spännet mot ett i brons givetvis, om det går.
Tror det kan bli en fin combo, eller vad tror ni? :)
Trevlig helg på er gossar ! :smug:

113838-2927b826e90b455a921717a5c76c884e.jpeg
Det kommer bli utmärkt. Köpte ett likadant i veckan.
DSC_0894.JPG
DSC_0893.JPG
DSC_0895.JPG

Finns det något intresse för Armida?
För jag såg precis att Armida hade några A1:eek:r i brons på sin hemsida.
+ att dom har 15% rabatt tills den 10e.
Det här var nog den klockan som gjorde att jag blev kär i bronsklockor.. Har velat haft en sen första gången jag såg den.
Finns 1 kvar i blå, vem tar den? Jag tog den näst sista :smug: Var "tvungen" att köpa den som man brukar säga :angel:
Den med No Date var slut, så fick bli den med Date. Men jag föredrar Date faktiskt.

88da0bcb91c199a5cce79d0eef294686.jpg
Grattis! Vi behöver så mycket brons vi kan få här på forumet :)

Kan sakna den blå jag ägde för några år sedan. Nog bästa färgen, riktigt trevlig sunburst! Och A1 är så härligt tjock :cigar:

Ja, jag tror den blå är den finaste. Den gröna ser väldigt vintage ut och är snygg också, men blå är snäppet finare.
Ser dock inte ut som att den blåa jag köpte är i sunburst, ser ut som horisontala borstmärken (finns det något namn för hur urtavlan är "borstad"?) ?

Ja, jag tror den blå är den finaste. Den gröna ser väldigt vintage ut och är snygg också, men blå är snäppet finare.
Ser dock inte ut som att den blåa jag köpte är i sunburst, ser ut som horisontala borstmärken (finns det något namn för hur urtavlan är "borstad"?) ?

Haft en grön med, gillade inte alls faktiskt.
Din verkar matt, fint det med! Stjärnan i denna klocka är boetten, riktigt bra :)

Haft en grön med, gillade inte alls faktiskt.
Din verkar matt, fint det med! Stjärnan i denna klocka är boetten, riktigt bra :)
Ok, tråkigt :oops: Grön ser lite trist ut nästan om man jämför med den blåa.
Skitsvårt att se på bild. Jag tycker det ser ut som att det är horisontala märken, men du kanske har rätt.
Dom kanske bara gör den i matt och sunburst?
Ja, boetten är klockren. :)

Ok, tråkigt :oops: Grön ser lite trist ut nästan om man jämför med den blåa.
Skitsvårt att se på bild. Jag tycker det ser ut som att det är horisontala märken, men du kanske har rätt.
Dom kanske bara gör den i matt och sunburst?
Ja, boetten är klockren. :)

Armida skriver ut sunburst om den är det, annars nog mer åt matta hållet men ser iof mörkare ut än den blågröna de haft innan. Oavsett lär bli fin! Ja grön var inte som jag tänkte mig, men nog mer personligt än fel färg ;)

Verkligen! Ägt både 42mm i mässing och stål samt en 45mm pvd. Alla så skönt tooliga :cigar:

Armida skriver ut sunburst om den är det, annars nog mer åt matta hållet men ser iof mörkare ut än den blågröna de haft innan. Oavsett lär bli fin! Ja grön var inte som jag tänkte mig, men nog mer personligt än fel färg ;)

Verkligen! Ägt både 42mm i mässing och stål samt en 45mm pvd. Alla så skönt tooliga :cigar:

Ok. Ja det blir nog hur bra som helst oavsett :D

Armidas mässing känns gulare än Zelos, eller är det bara bilderna som ljuger?
Stålisarna är inte helt fel dom heller.
Ja exakt ! Gillar den looken extremt mycket, Armida har verkligen lyckats med sina designer. Speciellt A1an. *dreglar*

Tillbaka
Topp