Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en unik situation men paniken är farligare än sjukdomen.Så jäkla trött på att allting alltid är andras fel. Va fan har vi gjort för att hamna i den här situationen? Ingenting. Först säger den oranga gubben på andra sidan pölen att ingen får resa och jag förlorar hälften av mina pensionspengar. Sen kommer kineserna och gnäller på oss när det var från Kina vi fick viruset.
Sen visst är viruset smittsamt och farligt men det totala ekonomiska kaoset beror ju på att marknaden är rädd för att en stor del av arbetskraften är sjukskriven, att vi får problem att handla mellan länderna och att sjuka inte bidrar till ekonomin. Nu när vi stänger gränser och säger åt folk att hålla sig borta så uppfyller vi ju orosmomenten själva, det är ju inte virusets fel. När allt kommer omkring så är det en influensa som det rör sig om, det är alltså inte hela världen om man blir sjuk så till vida man inte tillhör en riskgrupp. Man bäddar ner sig i en vecka sen är det bara att köra på igen, svårare än så är det inte. Folk beter ju sig som att vi är påväg mot jordens undergång och det beteendet är betydligt farligare än covid.
Håller med om att den enda rätta vägen är flockimmunitet och lära oss att leva med ytterligare en stam av influensavirus.
Stort grattis! Ser riktigt trevlig ut så ett bra val där .För en tid sedan la jag upp en fråga om tips på en tank. Fick många fina tips men det blev inget av dom. Tänkte återkoppla lite kring det.
Istället slog jag till på en klocka som jag många år varit sugen på men aldrig fått tag i. I förra veckan dök det så upp en till ett riktigt bra pris. Lite lätt medtagen, inga papper och ingen box. Men, värt att chansa tänkte jag. Idag landade den och jag är än så länge otroligt nöjd. Inte mikro och när det begav sig inte heller särskilt affordable (listade någonstans norr om 25' vad det verkar) men i andra hand, väldigt affordable.
En hel del repor på AR coatingen. Men låter det vara så länge. Får se om jag tar bort coatingen längre fram. Mina bilder gör den absolut inte rättvisa, indexen är smått magiska så som de dansar i ljuset med alla sina fasningar och guilloche-tavlan väldigt trevlig att titta på.
Inuti tickar ett 2824 som efter ett par timmar på handleden tycks må hyfsat bra.
Mycket bra storlek för mina små handleder. Den bärs större än jag vad jag trodde. 29*43 (enligt säljaren, har inte mätt själv än). Här har jag tvingat på ett 21mm hirch i brist på annat (20mm mellan bandhornen). Nu börjar jakten på lite härliga band.
När grannarna ringer på så ska du kasta på dig din gamla mitella och se riktigt ynklig ut. Borde funka och ge lagom med ömkanskänslor och sen så säger dom bara säger att du kan skruva upp lite till .Nyss kom grannen och klagade på hög musik, jag är ju 47 år jag borde få göra vad jag vill.
Jag måste helt klart installera ett dörröga !När grannarna ringer på så ska du kasta på dig din gamla mitella och se riktigt ynklig ut. Borde funka och ge lagom med ömkanskänslor och sen så säger dom bara säger att du kan skruva upp lite till .
Det är konstigt med de där 'trivselkilona', varför måste de trivas så bra på just migKänner redan nu att hålla sig hemma som rekommendationen i Sthlm är just nu kommer innebära ett stort antal icke planerade kilon till badsäsongen. Man äter väldigt mycket när man isolerar sig...
Kan väl vara bra att ha där du bor..Det är konstigt med de där 'trivselkilona', varför måste de trivas så bra på just mig
Känns som att coronaklockan kommer dröja ett bra tag nu, senaste uppdateringen till trots. Det är verkligen röv.Nu får den gärna dyka upp snart...
Är beredd att hålla med. För 1250 spänn så är det mycket svårslagetFinns det någon klocka som är mer bang for buck?
Konstigt att de inte kommit till Island änÄr beredd att hålla med. För 1250 spänn så är det mycket svårslaget
Ja tveka inte att knipa en om du får möjlighet. Mycket trevlig och inte stor och klumpig som många andra Shocks. Själv är jag supernöjd.Konstigt att de inte kommit till Island än
Finns det någon klocka som är mer bang for buck?
Ja begagnat går det ju att hitta möjligen även om även det är lätträknat om det nu ska vara något värt att hänga i granen. Vid nyköp nja möjligen dw5600 då kanske. Annat märke så blir det inte ofta superbra runt tusingen även om det inte är helt omöjligt.Det tycker jag, iaf begagnat
Men g-shock är ju alltid stabilt och har bra funktioner om de behövs (vilket de inte gör så ofta för mig), prisvärd känns de iaf. Gäller iof många av g-shockarna
Ja begagnat går det ju att hitta möjligen även om även det är lätträknat om det nu ska vara något värt att hänga i granen. Vid nyköp nja möjligen dw5600 då kanske. Annat märke så blir det inte ofta superbra runt tusingen även om det inte är helt omöjligt.
Jo visst går det att hitta begagnat.Beror ju lite på vad man letar efter, analog och G-shock är ju denna bra. Vill man ha digital tycker jag ex g-9100 med titanboett är bra för en tusing med, eller 9000 med sin jordresistens (båda mindre med). Begagnat ligger det ju en riseman på K&S nu för 900kr, den är ju storleksmässigt mindre och mer avancerad. Med det sagt tycker jag 2100 är väl värd sitt pris, den är ju estetiskt trevlig med
Svåra tider.. samma problem här, minsta grabben hemma. får hoppas detta går över inom snar framtidCertina och vabb (då lilltjejen hostade fick hon gå hem...)
Finns det någon klocka som är mer bang for buck?