• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

EF938BD0-A6AA-4EDB-B447-93A7F82813A7.jpeg

Men med 42-an slipper man anonymiteten. Trodde inte jag skulle gilla denna som jag gör :)

Men det är bra, jag använder denna för att öva på stor klocka om jag ska köpa Fortis Cosmonaut med B-42 case.
Riktigt fin

Snygg :) jag har snurrat in mig på deras ”Batman” konstigt nog hehe
Detta är min första. Väldigt mkt klocka för pengarna så förstår varför de är uppskattade av de som inte bryr sig om "plagiat" stämpeln. Nu är min till salu men finns inget som säger att det inte blir en Steinhart igen någon gång :)

Ja, den är ju fin hursomhelst. Väntar själv på en Vintage version i 39mm. Även om min handled är lämpad för 42mm så blir det på nåt sätt stiligare med 39mm ;)
De höjde ju priserna i smyg på vissa modeller och tog bort försäljning av bezelringar vad jag kan se.

Ja, den är ju fin hursomhelst. Väntar själv på en Vintage version i 39mm. Även om min handled är lämpad för 42mm så blir det på nåt sätt stiligare med 39mm ;)
De höjde ju priserna i smyg på vissa modeller och tog bort försäljning av bezelringar vad jag kan se.
Den är också riktigt fin, har sneglat på den flera gånger. Har dock många dykarvarianter nu så letar lite mer efter designer utan vridring.
Jasså, de har di, lurifaxarna...

Vad för fler har du? Fler Stein? :)
Inga fler steinys men haft några, här bilder på some of them. Som dykare/med ring har jag ett par zelos, några CW, ett par Squales, nån Marc&sons, en Bernhardt, nån combat sub och en hög airmans (som ju också har ring fast är pilotklockor). På det finns det lite vintage, dressare och annat.. :) Och (bevare mej) några gamla kvartsare också :(:angel:
En 42 mm ocean 1
IMG_1.jpg

och en 39 ocean 1
IMG_20181205_103753_6.jpg

Osså en 42 vintage
IMG_20180727_135041_5.jpg

Ingen av dessa är kvar men hade vintagen funnits i 39 mm hade den nog fått stanna länge.

Inga fler steinys men haft några, här bilder på some of them. Som dykare/med ring har jag ett par zelos, några CW, ett par Squales, nån Marc&sons, en Bernhardt, nån combat sub och en hög airmans (som ju också har ring fast är pilotklockor). På det finns det lite vintage, dressare och annat.. :) Och (bevare mej) några gamla kvartsare också :(:angel:
En 42 mm ocean 1
IMG_1.jpg

och en 39 ocean 1
IMG_20181205_103753_6.jpg

Osså en 42 vintage
IMG_20180727_135041_5.jpg

Ingen av dessa är kvar men hade vintagen funnits i 39 mm hade den nog fått stanna länge.
Godingar hela högen du rabblade upp :)
Kör Zelos just nu men den kommer nog få lämna för en Stein :)

Tillbaka
Topp