• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens affordable
ct8wstA.jpg
Nu säger jag definitivt inte att den där är dålig, men den displayen och ett grått case hade varit dunder

Ferro-via? Är det järn-väg? Alltså en järnvägsdykarklocka? Låter som en ganska smal kundgrupp de fokuserar på d.v.s. dykintresserade lokförare och konduktörer som bor i ett relativt varmt klimat och har helt plötsligt lite extra fritid att dyka på p.g.a. corona :D
"The new 20 ATMOS Ferrovia has just gotten a modern upgrade with vintage-inspired "rail" dial configuration seen on dive watches taken out of Squale's history books." enligt Gnomon. :rolleyes:

Edit: Hade jag inte redan haft två så hade jag köpt en och satt på visarna från 60 Atmos. Närmare en modern tolkning av Blancpain-Squale 1545a kommer man nog inte.

Känner mig mer hemma i affordabletråden än tudortråden med denna! - Definitivt affordable om man jämför med storebror :)

Nägon som har tips på någon skön länk? Tror den ligger på 19mm, inte mätt än

Edit: 17mm.. komplicerar ju saker en aning
NCrgEAh.jpg

Senast ändrad:
Råkade bara ha en Helson SD mässing (40mm) förra året. Gillar denna bättre, sitter skönare på armen och roligare att titta på :)

känns lite lättare med band med, SD har ju så enormt feta luggar att mkt ser lite vekt ut på den (tyckte jag iaf på 42mm varianten) samtidigt som den är grym med!

• Like
Reactions: v0n
Dom är ganska stora va? Typ 43mm-ish? För dom är väl inte 40mm case?
Japp, 43mm ungefär. Ändå hanterbara på armen tycker jag. En plump i protokollet är att det är 21mm mellan bandhornen vilket är lite bökigt men länken funkar bra så det är inget stort problem.
Hur är kvalitén jämfört med tisell? :)
Något snäpp under Tisell är det kvalitetsmässigt men kostar också en femtedel om man räknar momsat och klart.

känns lite lättare med band med, SD har ju så enormt feta luggar att mkt ser lite vekt ut på den (tyckte jag iaf på 42mm varianten) samtidigt som den är grym med!
Helt enig, det är ju två helt olika boetter men gillar nog turtleformen bättre överlag. Kvalitetsmässigt är det väldigt likvärdigt, tror de byggs på samma ställe som Helson och kom med exakt samma klockrulle/tillbehör o Cudaband

Tillbaka
Topp