• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_9622.JPG

Nu Wallander med en av världens vackraste kvinnor, Nina Zanjani :)
Godnatt mikrober !
Jag trodde att det var Dorothea Wierer som gällde?
Många om budet känns det som :D

Trevlig samling det där :). Fick du kalla fötter ang
din GW-S5600?
Ja för stunden iaf!
Ska nog kanske eventuellt minska ner totala antalet en del och då ryker den nog men den är trevlig som fasen!
Jag ser framför mig att jag har två automatare och två squares och sen får det vara bra så...
Tveksamt om det kommer hända men det är en fin tanke :p

Lite deppigt ämne kanske men jag sitter och läser ikapp "priser på väg ner?" och kom att tänka på mikromärken och hur de påverkas av den senaste tidens utveckling. Någon som hört något om märken som är på fall? De flesta mikromärken är så pass små med väldigt knappa marginaler och det känns som att vi tyvärr kommer att få se en hel del mikros gå i graven om det inte vänder snart... :( Jag tyckte också att någon i mikrogruppen på Facebook formulerade det hela väl när han sa att mikromärken tidigare jämfördes med etablerade varumärken men att många idag spelar ut mikromärken mot varandra istället i ett race mot botten och att de därför är väldigt sårbara.

Fn. nu okar g shock suget, har kopt ca 8 st sista aret, men gett bort alla till tjocka slakten i Filippinerna, slakt traffar ser ut som varsta g shock gtg, maste handla en sjalv, blir dock forvirrad av “overutbudet” av refs, coolaste jag sett ar denna och agedip som M26 hade.....har ? @M26 ? Men Coronan far satta frys pa nyinkop tills man vet om firman finns kvar...

Lite deppigt ämne kanske men jag sitter och läser ikapp "priser på väg ner?" och kom att tänka på mikromärken och hur de påverkas av den senaste tidens utveckling. Någon som hört något om märken som är på fall? De flesta mikromärken är så pass små med väldigt knappa marginaler och det känns som att vi tyvärr kommer att få se en hel del mikros gå i graven om det inte vänder snart... :( Jag tyckte också att någon i mikrogruppen på Facebook formulerade det hela väl när han sa att mikromärken tidigare jämfördes med etablerade varumärken men att många idag spelar ut mikromärken mot varandra istället i ett race mot botten och att de därför är väldigt sårbara.

Kan vara så, i alla fall om det skall sättas ihop i Schweiz, då tillhör de inte de som har stora muskler. Jag hoppas Halios klarar sig så första batchen av Fairwind kommer ut.
För mikros där majoriteten av tillverkning sker i Kina så ser det väl ljusare ut än för de flesta andra märken då Kina börjar (Till synes) komma ut ur krisen.

Kan vara så, i alla fall om det skall sättas ihop i Schweiz, då tillhör de inte de som har stora muskler. Jag hoppas Halios klarar sig så första batchen av Fairwind kommer ut.
För mikros där majoriteten av tillverkning sker i Kina så ser det väl ljusare ut än för de flesta andra märken då Kina börjar (Till synes) komma ut ur krisen.

Problemet är väl att vi går in i en global lågkonjuktur med massor av folk som förlorar jobbet eller får minskade intäkter. Klockor är inte det första du köper när du inte har råd med hyran.

Problemet är väl att vi går in i en global lågkonjuktur med massor av folk som förlorar jobbet eller får minskade intäkter. Klockor är inte det första du köper när du inte har råd med hyran.

Jag hoppas fortfarande slippa detta med global konkurs. Kina är igång igen efter 3-4 månaders paus, röda mannen kommer dra igång USA igen snart. Men om det blir åt det sämre hållet så gäller det ju att köpa det man vill ha nu, så man inte står med tom handled i skiten.

Tillbaka
Topp