• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tror knappt kan kan få mer bang for the buck för den slanten. Kul att den blir kvar!
70C7F987-CF2E-4FC1-99F1-E5635C176061.jpeg

Var samtidigt ute efter ett vettigt tropic och läder att prova på San Martindykaren så blir bra det med som extra bonus (samma luggmått) :)

Senast ändrad:
Yajj, kanske får min utmanare om ålder i alla fall. Jo D16 snurrade på nåt lab när jag pluggade (LiTH) fast man gick över till nån basic snurra med termoskrivare och därpå DEC-10 och PDP-11. Hade en av de första IBM pc i sverige i början av 80 talet, ingen hdd bara 2 st 8 tums disketter tror jag. Lattice C och DOS. Fick en 10 MB HDD när det kom. Revolution. Har byggt Nokia/ICL/Fujitsu PC och ansvarat för utveckling av mjukvara (BIOS) och hårdvara, produktion och initial försäljning. Det var tider de... Får sluta för ungdomarna här har ingen aning om vad vi pratar om. :D:rolleyes:

Om jag vet vad du pratar om, innebär det att jag inte är ungdom längre???

Kanske, eller också historieintresserad ;)

Jag tror du är lite äldre än mig när jag ser erfarenheterna, men jag kan väl säga som så att jag pluggade datateknik på LiTH under första halvan av 1990-talet. Otroligt omvälvande tid, jag minns när WWW och Linux kom till och blev populära. Jag programmerade ytterst lite på de kvarvarande LISP-maskinerna som fanns då, mestadels körde vi i simulerad miljö via Medley på SUN Sparc. Och jag gjorde i studierna "tåglabben" på den PDP-10 som då sjöng på sista versen. :)

Under denna tid var mitt armbandsur en enkel Swatch. Den gjorde sitt jobb, men försvann 1996 på ett sunkigt hotell i Yogyakarta, Indonesien.

Jag tror du är lite äldre än mig när jag ser erfarenheterna, men jag kan väl säga som så att jag pluggade datateknik på LiTH under första halvan av 1990-talet. Otroligt omvälvande tid, jag minns när WWW och Linux kom till och blev populära. Jag programmerade ytterst lite på de kvarvarande LISP-maskinerna som fanns då, mestadels körde vi i simulerad miljö via Medley på SUN Sparc. Och jag gjorde i studierna "tåglabben" på den PDP-10 som då sjöng på sista versen. :)

Under denna tid var mitt armbandsur en enkel Swatch. Den gjorde sitt jobb, men försvann 1996 på ett sunkigt hotell i Yogyakarta, Indonesien.
Y-are med datainriktining från slutet av 70 början av 80 talet. LISP, tåglabben, Simula labbarna och bildbehandling, det har man lekt med och även en del hårdvara (Y-are ju) som att konsturera bit-slice datorer, modem, bygga skanners från en kopiator, konstruera ultraljuds överföringar, mängder med kul grejor. Var inte kvar när Sparc gjorde sina inträden dock när PUL'arna sattes upp fast då med DEC-20/TOPS-20. Det var ett tag sen...suck. :( Numer kör jag mest Linux/Ubuntu och programeras friskt, mest i C :cool::) Hade en seiko ana-digi som fortfarande finns kvar men intresset var inte så starkt.:bag:

Mycket Rålle ute på KS nu... kassan börjar tryta. Skönt att man sitter med relativt billiga ur.

ja precis, billiga men bra ur, som detta
EAEA5D24-FF7D-43C6-93D1-1869DAE07B8F.jpeg

Läser man tråden om ”Priser på väg ner” blir det sjukt tydligt att det är varumärken det handlar om snarare än klockor.

PN-appen säger att Baltic Bicompax väntar på ombudet. Skulle kanske jobbat hemma idag...

Och jag gjorde "tåglabben" på en Sparc med ett "nyutvecklat" simuleringssystem ungefär när ditt armbandsur försvann i Indonesien. Så PDP-10:an var väck då.

Egentligen borde jag inte men troligen kommer Squale Micro LE få lämna som jag nyligen köpte då jag inte klickar helt med den även fast jag vill:facepalm: Vill någon köpa den till samma micropris som jag fick betala om man ser till de som säljs nu så dra ett PM!

Såld!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp