• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nyinkommet, tack @mårt :)
Cool och bastant krono!
F322BBD3-AFB2-4BA7-8F0C-CA11069255DD.jpeg
Riktigt fin! Grattis :)

Riktigt bra! Mesh kommer bli stenhårt

Blev bättre! :cigar: Och upplevs än maffigare. Trodde dessa endast gjordes i den mindre storleken, 39mm, men hade fel. Den större 42:an är bastant men känns ändå helrätt i den storleken med. Och bara 48mm lugg till lugg med är en klar fördel.
1E0D1C0D-0D4B-4408-9359-6DDDBE1BB001.jpeg

Den är riktigt bra! Det enda negativa är ibland är reflektionerna i det rejält kupade glaset lite jobbiga när man ska ta kort ;) tar plats som min "biffiga" klocka då den är 44mm i diameter men endast 49 mm l2l :)

Som jag trodde, inget negativt direkt!
Se om den går att lösa, annars får jag leta begagnat senare sen eller hitta någon annan brons/mässingkloss. Finns ju en del roliga även om hammerhead nog är tuffast!

Senast ändrad:
:gs:

Blev bättre! :cigar: Och upplevs än maffigare. Trodde dessa endast gjordes i den mindre storleken, 39mm, men hade fel. Den större 42:an är bastant men känns ändå helrätt i den storleken med. Och bara 48mm lugg till lugg med är en klar fördel.

Se om den går att lösa, annars får jag leta begagnat senare sen eller hitta någon annan brons/mässingkloss. Finns ju en del roliga även om hammerhead nog är tuffast!
Jag gillar verkligen Hammerheaden (har som sagt ägt den två gånger). I övrigt tycker jag Boldr Odyssey är riktigt ball!

Photo-Apr-02-3-35-58-PM.jpg

Jag gillar verkligen Hammerheaden (har som sagt ägt den två gånger). I övrigt tycker jag Boldr Odyssey är riktigt ball!

Photo-Apr-02-3-35-58-PM.jpg

Boldr är bra men nja inte lika bra för egen del (kostar mer med), gillar hammerheads index etc. kontra de andras mer matta. Boldr dock ett alternativ om en begagnad kommer upp i stål (gillar ej vitt datumhjul mot bronsboett). Har du kvar fler zelos? :)

Får väll annars sitta lugnt i båten och njuta av de jag har men också rätt trist :D

:gs:

Håller med gällande Hammerhead.
Alltid tuffast, stiligast och stenhård är bara förnamnet :D
PSX_20180910_200245.jpg

Boldr är bra men nja inte lika bra för egen del (kostar mer med), gillar hammerheads index etc. kontra de andras mer matta. Boldr dock ett alternativ om en begagnad kommer upp i stål (gillar ej vitt datumhjul mot bronsboett). Har du kvar fler zelos? :)

Får väll annars sitta lugnt i båten och njuta av de jag har men också rätt trist :D
Har en Helmsman 2 med just nu :)

Ett husköp stundar och jag måste dra ner på klockkonsumtionen. Igår sålde jag min CW LE, innan det sålde jag min Padi och innan det en OVM.
Jag ska således hålla mig från att köpa det närmsta året då alla pengar ska gå till huset.
Men! I och med att 3 st har gått så ska en ny komma in innan svångremmen dras åt.
Har bestämt mig att jag ska ha en GMT, men vilken? Några alternativ är CW C65 GMT och Hager Pepsi GMT. Jag vill hålla mig söder om 10k.
F424496B-7A98-4BFF-9C7D-B06A5C08CC17.jpeg

Screenshot_20180908-094426_Instagram.jpg

Ett annat alternativ är en Oris 65 42mm om jag hittar en beggad för ca 10k, dock inte GMT men det kan jag leva med.
Oris-Divers-Sixty-Five-42-2.jpg

Detta är svårt då efter detta sista köp är det stopp på ett tag, så det måste va en fullträff! Jag gillar dessa 3 klockor väldigt mycket av olika anledningar.

Röstar på CW eller Oris. Men kom ihåg att min Mint Evolutive kommer i Oktober. Dock inte Gmt ;)

Tillbaka
Topp