• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

upload_2020-3-27_19-18-24.jpeg

Rabattkod hos watchgecko.
Kan inte säga så mycket mer än: köp! I min mening oerhört prisvärd modell som jag tycker står på egna ben desigmässigt. Vridningen är väldigt tight och caset är mycket bra utfört.
Jag är lite sugen på en vintagedykare. @Lindellc är det inte du som har en? Kan du inte dela dina intryck?

/ P
Edti:Quoten blev tydligen konstig, håll till godo

Hur mycket tycker ni känns rimligt att betala för att serva en klocka med ETA-verk i prisklass 7000-12000?

Fick idag en offert på 4500kr plus frakt (inrikes) för att serva min Helson Sharkmaster 600. Nypris: 9500kr.

Jag tycker givetvis att urmakare ska ha betalt precis som alla andra, men samtidigt gör det mikromärken ganska så dyra i drift i förhållande till monetärt värde om servicen kostar lika mycket för en billig klocka som för en dyr...
två serviceomgångar plus inköpspris är man ju uppe i en Tudor från butik. En Tudor är ju inte gratis att serva den heller, men då har man ju iallafall en Tudor när man är klar...

För att sätta offerten i perspektiv.
Helson själva tar 1200 spänn inklusive returfrakt från Hong Kong. Känns dock inte så kul att skicka rovan till Hong Kong... Utgår ifrån att jag kommer åka på att tulla för den på tillbakavägen?!

Hur brukar ni göra?

Bobo

Hur mycket tycker ni känns rimligt att betala för att serva en klocka med ETA-verk i prisklass 7000-12000?

Fick idag en offert på 4500kr plus frakt (inrikes) för att serva min Helson Sharkmaster 600. Nypris: 9500kr.

Jag tycker givetvis att urmakare ska ha betalt precis som alla andra, men samtidigt gör det mikromärken ganska så dyra i drift i förhållande till monetärt värde om servicen kostar lika mycket för en billig klocka som för en dyr...
två serviceomgångar plus inköpspris är man ju uppe i en Tudor från butik. En Tudor är ju inte gratis att serva den heller, men då har man ju iallafall en Tudor när man är klar...

Helson själva tar 1200 spänn inklusive returfrakt från Hong Kong. Känns dock inte så kul att skicka rovan till Hong Kong... Utgår ifrån att jag kommer åka på att tulla för den på tillbakavägen?!

Hur brukar ni göra?

Bobo

Finns lappar att fylla i vid reparationer av köp gjorda utanför EU tror jag, då du redan betalat för att tulla in den behöver du inte göra det igen.

Hur brukar ni göra?

Bobo

Ring/maila http://www.verkmastarna.se och be om prisförslag.

Så snygg! Jag har varit såååååå nära att klicka hem den flera gånger....
Tack. Enligt mig har den allt.
Kupat glas, lugg holes, sandwich tavla, sunburst, BOR-länk, rätt storlek.
Priset, ca 9k, kanske är i överkant med tanke på urverket men jag är supernöjd.
Hade jag köpt den idag hade jag valt svart/vit men det är ju en smaksak.
Funkar lika bra på länk som läder, tropic-gummi som canvas.

Finns lappar att fylla i vid reparationer av köp gjorda utanför EU tror jag, då du redan betalat för att tulla in den behöver du inte göra det igen.
Det låter ju lovande.
Förutsatt att dom inte kräver bevis för att jag redan tullat för den, för det var det en spanjor i Spanien som gjorde en gång i tiden...

Bobo

Tillbaka
Topp