• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fan det går riktigt dåligt med köpstoppet, fick hem denna idag också. Lite lätt inspirerad av aqua terra eventuellt ;)
20180918_204313.jpg
Tufft, var fick du tag på den om jag får fråga?

Ball! Något tråkig logga, eller vad man nu kan kalla det för :(

Håller med om loggan, tycker att de kunde hållit sig till vad de haft förr, den här:
Screenshot_20180918-203645_Gallery.jpg

Står följande längre ner i beskrivningen :) tycker dock inte om fonten på siffrorna påminner lite om comic sans haha

"Once/If we fund we will design a second dial choice that will have the TC-9 Logo on it and will look more our previous 1970 diver. This will be in addition to the dial offered here."

Är kvalitén hyfsad? Dom har en röd som jag är lite sugen på.
Initialt känns den bra för pengen. Länken lämnar dock en del att önska kvalitetsmässigt. Har bara burit den i typ fem min i samband med att jag kortade länken så vågar inte säga för mycket, men finish på dial är över förväntan och första känslan är att den är prisvärd! Observera dock att datum är kl 3 på min till skillnad från kl 6 på deras sida, samt polerade delar på länken.

Edit: jag var sjukt sugen på den röda men fegade ur.

Initialt känns den bra för pengen. Länken lämnar dock en del att önska kvalitetsmässigt. Har bara burit den i typ fem min i samband med att jag kortade länken så vågar inte säga för mycket, men finish på dial är över förväntan och första känslan är att den är prisvärd! Observera dock att datum är kl 3 på min till skillnad från kl 6 på deras sida, samt polerade delar på länken.

Edit: jag var sjukt sugen på den röda men fegade ur.
Hittar typ ingen info alls på sidan, hur stor är den? Lug-mått?
Edit: står sold out på alla varianter :-(

Svårt att inte gilla den här.. :eek:
Satt dit ett nytt armband, får dock ha ett stål spänne på, så måste hitta ett annat armband som originalspännet i mässing passar på.
Har ni något tips på en sjysst rem till denna? Tror att det är 22mm som smalnar av till 20mm. Så spännet är 20mm .
20180919125134_IMG_7184-01.jpeg

Satt dit ett nytt armband, får dock ha ett stål spänne på, så måste hitta ett annat armband som originalspännet i mässing passar på.
Har ni något tips på en sjysst rem till denna? Tror att det är 22mm som smalnar av till 20mm. Så spännet är 20mm .
Vad vill du har för material?

Köp något billigt spänne på eBay eller liknande. Grym kombo! Ser iof inget fel med att ha stålspänne, det finns en anledning till att baksidan inte är i mässing/brons rakt mot hud :)

Jo det funkar, dock behövs nog något mer rejälare kändes lite tunt (plus fat bars spräcker nästan skinnet :bag:) så redan bytt till nato igen :D
Hur
Exhibit A ;) inte alla dykare förvisso
Screenshot_20180919-150324_Gallery.jpg

Det var inte nådigt vad sliten remmen längst till höger är. Eller är det inte riktigt slitage?
Klockan i mitten, vad är det? Ser nästan ut som en Magrette. Riktigt tjusig. :)

Jag experimenterade lite, satt dit mitt blåa armband som jag hade på min Hammerhead.
Det blev sjukt bra med den blå tavlan på Armidan. :pompus: Behåller det nog så, iallfall sålänge.

Vad är den mittersta för nåt? Likey likey

Hur

Det var inte nådigt vad sliten remmen längst till höger är. Eller är det inte riktigt slitage?
Klockan i mitten, vad är det? Ser nästan ut som en Magrette. Riktigt tjusig. :)

Jag experimenterade lite, satt dit mitt blåa armband som jag hade på min Hammerhead.
Det blev sjukt bra med den blå tavlan på Armidan. :pompus: Behåller det nog så, iallfall sålänge.

Klockan i mitten är en TC-9, mycket trevlig klocka! Faktiskt den i samlingen som varit kvar längst utan att flippas just nu. De drog igång en ny kickstarter igår med en snygg FF-homage i brons också som jag är sjukt sugen på.

Alla tre armband är gjorda av mig. Det vänstra är helt naturligt, det mittersta är medvetet nerslitet och sedan behandlat med mörkt vax, och det högra har också slitits ner medvetet av mig och sedan behandlats med ljust vax. Därav att det högra ser så mycket mer slitet ut :)

Klockan i mitten är en TC-9, mycket trevlig klocka! Faktiskt den i samlingen som varit kvar längst utan att flippas just nu. De drog igång en ny kickstarter igår med en snygg FF-homage i brons också som jag är sjukt sugen på.

Alla tre armband är gjorda av mig. Det vänstra är helt naturligt, det mittersta är medvetet nerslitet och sedan behandlat med mörkt vax, och det högra har också slitits ner medvetet av mig och sedan behandlats med ljust vax. Därav att det högra ser så mycket mer slitet ut :)
Den såg ut att vara riktigt snygg. Men om vridringen är i titan med pvd coat, så kommer ju den inte att få patina? Medans boetten får det.
Kommer inte det se lustigt ut? o_O

Aha, grymt jobbat ! riktigt fina armband :)
Jag har funderat på att göra ett armband själv, men har inga verktyg till det. Känns rätt ovärt att köpa verktyg för att göra ett armband haha :facepalm:

Den såg ut att vara riktigt snygg. Men om vridringen är i titan med pvd coat, så kommer ju den inte att få patina? Medans boetten får det.
Kommer inte det se lustigt ut? o_O

Aha, grymt jobbat ! riktigt fina armband :)
Jag har funderat på att göra ett armband själv, men har inga verktyg till det. Känns rätt ovärt att köpa verktyg för att göra ett armband haha :facepalm:
Jag har tolkat det som att krona och baksida är PVD, men resten i brons. Är vridningen också PVD?

Tillbaka
Topp