• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20180919_190744930-01.jpeg

Tridenten fortsätter hänga med och får numera i princip enbart konkurrens av min Skydiver. Finish och kvalitetskänsla är utmärkt och lätt mest bang for the bucks jag ägt. Just nu ser jag fram emot nästa generations Trident och med en förhoppning om att de släpper en MkIII av Trident Classic.

Senast ändrad:
Sorry att jag spammar tråden, jag bytte till det blåa armbandet. Tycker att det ser bra ut.
Armbandet är lite för mörkt dock, matchar inte urtavlan riktigt..o_O
Vad tror ni? Ska jag behålla det såhär? Input uppskattas :D
armida a1..jpeg
Det är ju inte fel alls just nu men ganska snart kommer klockan bli betydligt råare och då är frågan om inte bandet är för snyggt och helt.

Sorry att jag spammar tråden, jag bytte till det blåa armbandet. Tycker att det ser bra ut.
Armbandet är lite för mörkt dock, matchar inte urtavlan riktigt..o_O
Vad tror ni? Ska jag behålla det såhär? Input uppskattas :D
armida a1..jpeg

Det är ju inte fel alls just nu men ganska snart kommer klockan bli betydligt råare och då är frågan om inte bandet är för snyggt och helt.

Jag tar nog sida med @thewordfox här. Min TC-9 levererades med ett brunt läder i krokodilstuk. Jag är förvisso inget större fan av krokläder generellt men upplevde att det fungerade när ytorna fortfarande var blanka men bröt sig rejält när patina började byggas upp, därav mitt hemmagjorda "ruffiga" läder.
Men satan vad bra den tavlan är!

Jag tar nog sida med @thewordfox här. Min TC-9 levererades med ett brunt läder i krokodilstuk. Jag är förvisso inget större fan av krokläder generellt men upplevde att det fungerade när ytorna fortfarande var blanka men bröt sig rejält när patina började byggas upp, därav mitt hemmagjorda "ruffiga" läder.
Men satan vad bra den tavlan är!

Ni har nog ta mig tusan rätt. Precis sån här input jag behövde. Tack som fasen! :D
Får återuppta jakten på en läderrem då. :cigar:
Funderar starkt på att göra en egen rem dock.. Vart köpte du lädret?

Ja, tavlan är galet bra !

Först. Missförstå mig inte, jag gillar denna klocka. Tycker den är väldigt bra :pompus:

När den kom tänkte jag att en sådan här är ju hur bra som helst. Passar till det mesta i bandväg. Monoton i sin färg (såg en MM300 längre fram). Idag någon månad senare. Monoton färg är inte superkul jämnt, iaf inte som enda klocka oavsett bandval.
B8C16B4E-C9BD-485A-B60F-FEACAEADB380.jpeg

Således förstår jag nu varför ex rolex hulk säljer bra, varför lite röd text eller en färgtipp på sekundvisaren ger det där lilla extra. Eller varför det är en dålig idé vara owg i över två dygn :D

Senast ändrad:
Först. Missförstå mig inte, jag gillar denna klocka. Tycker den är väldigt bra :pompus:

När den kom tänkte jag att en sådan här är ju hur bra som helst. Passar till det mesta i bandväg. Monoton i sin färg (såg en MM300 längre fram). Idag någon månad senare. Monoton färg är inte superkul jämnt, iaf inte som enda klocka oavsett bandval.
B8C16B4E-C9BD-485A-B60F-FEACAEADB380.jpeg

Således förstår jag nu varför ex rolex hulk säljer bra, varför lite röd text eller en färgtipp på sekundvisaren ger det där lilla extra. Eller varför det är en dålig idé vara owg i över två dygn :D
Tror du har lite fel där om man skall dra alla över en och samma kam. Om man har tålamod att använda en klocka mycket och länge tror jag den skall vara lite nedtonad. Vet att många tröttnade på den gröna suben, och de tenderade att vara brukare där suben användes mycket.

Personligen är jag däremot rätt lätt uttråkad, och det slår hårdast mot ur som ser rätt ordinära ut och som är utan patina.

Ingen dålig klocka du bidrar med heller... jag gillar Karlskrona som fan
Tack! Den är faktiskt svinhärlig. För pengen så är det fin kvalitetskänsla tycker jag. Bezeln linjerar bättre och känns mer distinkt än motsvarande Seiko. NH35-verk som går okej.
Rekommenderar att prova om du inte gjort det!

Hur är kvaliteten på dessa? Gillar deras design och namn :)
Som jag skrev ovan, bra för pengen. Bezel är skönt distinkt med bra klickljud. Enkel men snygg (subjektivt) borstning. Den vita urtavlan är lite platt men lumen är det som sticker ut. Stark och lyser länge. + För lumad bezel.

Kronan är väl det som får minus. Den stänger liksom mjukt och det finns inget tydligt stopp. Loggan på kronan linjerar inte heller exakt.

Sammanfattningsvis, jag upplever den som lika eller bättre på de flesta punkter i jämförelse med Turtle eller Samurai. Undantag för boettens finish och kronan. Klart bättre än skx eller snzh/f.

Tillbaka
Topp