• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jasså! Grymt tips, tack!
Inga problem! De är dessutom snygga på en mängd olika band så ganska kul klocka på det sättet. Den nya modellen med blå sunburst är nice! (Bild stulen)
Screenshot_20180921-090407~2.png

Senast ändrad:
Som jag skrev ovan, bra för pengen. Bezel är skönt distinkt med bra klickljud. Enkel men snygg (subjektivt) borstning. Den vita urtavlan är lite platt men lumen är det som sticker ut. Stark och lyser länge. + För lumad bezel.

Kronan är väl det som får minus. Den stänger liksom mjukt och det finns inget tydligt stopp. Loggan på kronan linjerar inte heller exakt.

Sammanfattningsvis, jag upplever den som lika eller bättre på de flesta punkter i jämförelse med Turtle eller Samurai. Undantag för boettens finish och kronan. Klart bättre än skx eller snzh/f.

Låter bra tycker jag. Såg att deras TREUDD Modell e på gång, Svart med blå visare är inte fel :)

Så du har inte tröttnat och vill sälja den till mig? ;)
Funderar på att köpa en med ”gold dial” från Heimdallrwatches. Var köpte du din?
1CBF87EB-54A4-4EC9-A266-D12DB20DD0DC.jpeg

Är ju owg just nu med den så funkar ej gå klocklös innan ersättare kommit så flipptanken är inte så stor än :D

Köpte min via forumet :)

Edit: för det priset på sidan är den också väldigt bra, finish är bättre än på seiko turtle etc . Bra applicerad lume m.m.

Senast ändrad:
Sedan denna landade har den varit med 24/7 och jag har sålt av ett par andra. Så detta är min enda just nu förutom ett par vintage som jag ärvt av farfar.
20180922_084209.jpg

Men jag lurkar konstant i denna och CWC-tråden.... Klart sugen på allt möjligt men inte kommit till skott.
Tack alla ni som postar här det är väldigt kul och inspirerande att se alla trevliga micros! :)

Tillbaka
Topp