• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon i tråden som slagit till på en CW C65 GMT? Har blivit lite sugen...
c65-41-agm1-s0kk0-b0_macro6.jpg
c65-41-agm1-s0kk0-b0_macro3.jpg

Riktigt fin tycker jag och även om inspirationen är tydlig är det en tillräckligt egen design för att sticka ut.

Ser lovande ut!

Jag fick den på posten, brukar få ett litet brev då o då med erbjudanden. Känns exklusivt att få sådant och nog därför jag gillar CW så mkt.
Vet inte om dom håller koll på hur mkt man köpt av dom och då får anpassade erbjudanden beroende på vilken typ av kund man är.

Edit: läste min inlägg och tyckte det lät drygt men det var inte menat som som det.

Senast ändrad:
Ser som en kratta. Är den ena mörkblå urtavla och den andra bilden svart?

Svart och grön, insåg nu bilderna var skit... :D
https://www.pontvswatch.com/purchase-1/

Edit: Såg en film på deras Facebook på den nu, otroligt dålig kvalite men insåg nu verkligen inte index funkar för mig. Ser så himla smått ut mot 43mm boett etc :blackeye: Tyckte dock de andra såg bättre ut, skulle haft 600$ lägga på dealen med båda fonderia navale klockorna. Eller är någon sugen på en med av dem :pompus:

Senast ändrad:
Vet inte om Rotary räknas som ett microbrand, men de har definitivt ur som är affordable. En Windsor Automatic inhandlades på Watch Shop och till det facila priset av SEK1 300 levererat.
Jag är medveten om att det inte är samma kvalitet på uren som då Rotary grundades 1895 av Moise Dreyfuss i den schweiziska staden La Chaux de Fonds. Men Rotary ägs fortfarande av familjen Dreyfuss genom Dreyfuss Group Holdings, även om uren idag har diverse urverk under huven och troligen byggs i Asien. I det här uret tickar ett enkelt automatverk från Miyota, men uret har ett safirglas och ett rätt trevligt armband. I övrigt så tycker jag att storleken Ø 41 mm passar mig och att uret ser trevligt ut med loggan från 1925 (ett hjul med vingar).
Till priset av vad två lådor Lagunitas Maximus kostar så är det helt OK.
IMG_20180917_151142.jpg

Vet inte om Rotary räknas som ett microbrand, men de har definitivt ur som är affordable. En Windsor Automatic inhandlades på Watch Shop och till det facila priset av SEK1 300 levererat.
Jag är medveten om att det inte är samma kvalitet på uren som då Rotary grundades 1895 av Moise Dreyfuss i den schweiziska staden La Chaux de Fonds. Men Rotary ägs fortfarande av familjen Dreyfuss genom Dreyfuss Group Holdings, även om uren idag har diverse urverk under huven och troligen byggs i Asien. I det här uret tickar ett enkelt automatverk från Miyota, men uret har ett safirglas och ett rätt trevligt armband. I övrigt så tycker jag att storleken Ø 41 mm passar mig och att uret ser trevligt ut med loggan från 1925 (ett hjul med vingar).
Till priset av vad två lådor Lagunitas Maximus kostar så är det helt OK.
IMG_20180917_151142.jpg
Fin. Kul att det dyker upp lite annat än dykare :) i tråden ibland.

Tillbaka
Topp