• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jäkligt fin. Har alltid velat haft en Armida
Vad har stoppat dig från att inte köpa en? Andra köp? :rolleyes: :D

Skulle precis kolla om jag kunde byta armbandet, men det gick inte. Eller det gick att byta armbandet. Men när jag skulle sätta dit spännet, så insåg jag att armbandet smalnar från 22mm till 20mm (?).
Så jag har inget spänne som passar, får antingen använda ett i rostfritt stål, eller ett Zelos originalspänne i brons, vilket har helt fel färg.. :hungover:

Vad har stoppat dig från att inte köpa en? Andra köp? :rolleyes: :D

Skulle precis kolla om jag kunde byta armbandet, men det gick inte. Eller det gick att byta armbandet. Men när jag skulle sätta dit spännet, så insåg jag att armbandet smalnar från 22mm till 20mm (?).
Så jag har inget spänne som passar, får antingen använda ett i rostfritt stål, eller ett Zelos originalspänne i brons, vilket har helt fel färg.. :hungover:
Ja så är det väl , prioriterat andra köp. Men ju fler Armida jag ser desto närmare köp blir det väl antar jag....

Ja så är det väl , prioriterat andra köp. Men ju fler Armida jag ser desto närmare köp blir det väl antar jag....

Hehe :p dom gör riktigt fina klockor. Toknöjd med min.
Jag hade lite tur, dom hade två st kvar. Sen hade dom rea, så jag hamnade precis under 300$ vilket jag tycker är jättebra pris för denna. Kvaliten verkar ju dunder. :cigar:
Dom har fyllt på lagret igen nu så jag.

Ja, riktigt grym faktiskt. Den var mycket finare än vad som bilden visade.:)
Dålig bild, solen är borta så fick ta en ficklampa och lysa med :(
20180917_175752-01.jpeg
Den där zelosen är galet läcker :)

Annars har cheapestnatostraps.com liknande i bra kvalitet och som ej är en damm-magnet. För 15.95 dollar, som hittat.
Svensk sida trots allt är i dollar och fri frakt inom Sverige. Snabbt brukar det gå också :)
Förväxla dem inte med första versionen bara. Jag antar du menar de som heter 2.0? Första versionen är inte alls så mjuka och trevliga som gummin ska vara.

Annars har cheapestnatostraps.com liknande i bra kvalitet och som ej är en damm-magnet. För 15.95 dollar, som hittat.
Svensk sida trots allt är i dollar och fri frakt inom Sverige. Snabbt brukar det gå också :)

Förväxla dem inte med första versionen bara. Jag antar du menar de som heter 2.0? Första versionen är inte alls så mjuka och trevliga som gummin ska vara.

Ser ut på bilden som att det är zuludiver tropic rubber? Klart prisvärt tycker jag, har nog haft det till alla mina dykare som alternativ till andra gummi och Nato. Billigt och mjukt. Enda lilla nackdelen är väl att bandet är ”spårat” på insidan så armen/handleden ser ut som ett kex när man tar av sig klockan . Annars mycket bra. @Chuck

Senast ändrad:
Om detta bryter mot regler får Admin ta bort detta inlägg men i ren välvilja tänkte jag meddela att jag säljer en Undone "Paul newman". Grym micromärkes kronograf med ett "mecha-quartz" dvs ett hybrid urverk med quartz grund och mekanisk kronograf funktion (det bästa av två världar), då det innebär tidshållning av ett quartzverk men samtidigt den svepande kronografvisaren!

Jag har två stycken så om någon är intresserad finns min annons här: https://klocksnack.se/threads/undone-paul-newman-panda-kronograf-oanvÄnd.98786/

Skriver här då denna tråd har många micro-entusiaster och kanske finns det någon som är sugen på en kul klocka

Budade i förra veckan hem en military industries från ebay. Värt en chansning tänkte jag efter att ha sett bilder och läst omdömen. Men trodde inte jag skulle bli såhär nöjd vid första mötet :)
Gillar verkligen allt med den: designen, känslan, tyngden samt specsen för det priset(ca 1k ink frakt från UK).
Visst finns det även brister med denna klocka, inte 100% centrerad bezel, vridning av bezel kanske inte hundra procentig men småsaker överlag.
Satte genast på ett brunt skinn nato och tillsammans med avsaknaden av text på urtavlan ser den riktigt clean ut.
Beställt ett vintage zuludiver strap i brunt skinn som ska testas då natot gör klockan lite högre än vad jag hade velat.
Även lumen känns stark, lyste upp ordentligt i mörkret efter ca 10 minuter i dagsljus.
Kan som sagt verkligen rekommendera alla som söker en hård retro beater/dykare att slå till, ni lär inte bli besvikna!
Fem årige sonen gav den även betyget vrålgrym så då kan det bara bli rätt :)
_20180918_171743.JPG

_20180918_171920.JPG

Budade i förra veckan hem en military industries från ebay. Värt en chansning tänkte jag efter att ha sett bilder och läst omdömen. Men trodde inte jag skulle bli såhär nöjd vid första mötet :)
Gillar verkligen allt med den: designen, känslan, tyngden samt specsen för det priset(ca 1k ink frakt från UK).
Visst finns det även brister med denna klocka, inte 100% centrerad bezel, vridning av bezel kanske inte hundra procentig men småsaker överlag.
Satte genast på ett brunt skinn nato och tillsammans med avsaknaden av text på urtavlan ser den riktigt clean ut.
Beställt ett vintage zuludiver strap i brunt skinn som ska testas då natot gör klockan lite högre än vad jag hade velat.
Även lumen känns stark, lyste upp ordentligt i mörkret efter ca 10 minuter i dagsljus.
Kan som sagt verkligen rekommendera alla som söker en hård retro beater/dykare att slå till, ni lär inte bli besvikna!
Fem årige sonen gav den även betyget vrålgrym så då kan det bara bli rätt :)
_20180918_171743.JPG

_20180918_171920.JPG
Snyggt, grattis! Har en själv (inte samma modell dock) och den går +1,5spd. Bättre än man nånsin kunde begärt för tusenlappen

Tillbaka
Topp