Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis, är också nöjd med minTraska Freediver.
Klart värd väntan sen i April.
Sjukt bra. Tur för dig att jag fick tillfällig sinnesförvirring .Kan inte sluta använda denna, fan vad trevlig den är. Dags för bärs!
Spanat ett tag i tråden och måste säga att din är favoriten hittills! Hur känns kvalitén?Byt från läder till Nato på blå Evanten så den blir mera badvänlig
Älskar hur ljuset får fram olika skiftningar i färgen på tavlan.
Spanat ett tag i tråden och måste säga att din är favoriten hittills! Hur känns kvalitén?
Traska Freediver.
Klart värd väntan sen i April.
Bidrar med Zeno-watch Army Diver som har fått lektid de senaste dagarna, rolig sak
Bytte den blåa läderremmen på min Armida, till gumminremmen, med märket Cuda. Det som man får med vi köp av klockan.
Har känt hela dagen att det luktar något, lite sött sådär. Men har inte fattat vart det kommit ifrån. Ända tills jag luktade på armbandet, och det luktar marshmallows.. ?? det här är sjukt konstigt. Någon Annan som varit med om detta?
Jag är helt seriös alltså. Sambon bara skrattade åt mig, men sen efter hon luktade så tyckte hon också att det luktade marshmallows.
Känns mycket bra, som tur är.
Hade svårt att välja färg så jag köpte båda oprövad. Tråkigt om det varit skrot då.
Jämförd med annat motsvarande jag har med vridring och skruvad krona håller den absolut måttet.
Vridringen är exakt och känns gedigen. Bättre än Squale som är lite sladdrig och Zelos som ä trögare med en lite metallisk "sand i maskineriet" känsla.
Kronan samma sak. Stabilt och samtidigt len att skruva in/ut.
Lika bra eller en aning bättre än båda Squale och Glycine.
Zelosen är dock lite vassare just med kronan. Stor, med en skön stabil gedigen mekanisk känsla.
Jag hade tidigare en Oris Aquis (som vår venn Nilas stack iväg med) som nog är lite bättre på alla sett men Evanten behöver alls inte skämmas och jag tycker absolut den är mycket prisvärd.
Alla har samma/liknande urverk, ETA frånsätt Zelosen som har Seiko. Alla funkar utmärkt. Jag är inte så fokuserad på gångreserv och noggrannhet i och med att jag byter varje dag så någon eller alla dessa kan säkert gå +/- en minut per dygn utan att jag ville upptäcka det
Byggkvalitén i övrigt är bra. Vassa kantar och fin mix av polerade och borstade ytor.
Gruppbild på omtalade klockor...
Haha, jag trodde först att det var jag som hare slagit i huvudet eller något.Cuda luktar mkt, så även isofrane etc. Åt vaniljhållet, mumsigt tycker jag
Nej lukten blir inte så av sig själv utan är tillsatt för att dölja unken gummilukt. Inte så kul att gå runt och lukta kådis runt handleden kanske . Då är vaniljdoften mycket bättre.Haha, jag trodde först att det var jag som hare slagit i huvudet eller något.
Har dom i lukt i gummiblandningen eller blir det bara sådan lukt?
Nej lukten blir inte så av sig själv utan är tillsatt för att dölja unken gummilukt. Inte så kul att gå runt och lukta kådis runt handleden kanske . Då är vaniljdoften mycket bättre.
Ha ha!Nej lukten blir inte så av sig själv utan är tillsatt för att dölja unken gummilukt. Inte så kul att gå runt och lukta kådis runt handleden kanske . Då är vaniljdoften mycket bättre.
Mycket bra tycker jag. Bättre att lägga pengarna på klockor än att dricka upp dom i baren.Brukar alltid köpa klockor när jag blir onykter, och så även idag... snefylla verkar det som dock då det blivit en swatch (gratis iofs) och en certina ds ph200m. Inga mikros med andra ord men borde kvala som affordables
Fantastiskt svar och desto bättre samling. Tycker du sammanfattar väl de punkterna som skapar känslan. Det är en sak att den är fin att titta på och en annan att den används (cheesy, yes). Inte alla klockor man litar på. Om du någonsin känner att den ljusblåvita är finare så finns det en plats för den mörkblåa hos migKänns mycket bra, som tur är.
Hade svårt att välja färg så jag köpte båda oprövad. Tråkigt om det varit skrot då.
Jämförd med annat motsvarande jag har med vridring och skruvad krona håller den absolut måttet.
Vridringen är exakt och känns gedigen. Bättre än Squale som är lite sladdrig och Zelos som ä trögare med en lite metallisk "sand i maskineriet" känsla.
Kronan samma sak. Stabilt och samtidigt len att skruva in/ut.
Lika bra eller en aning bättre än båda Squale och Glycine.
Zelosen är dock lite vassare just med kronan. Stor, med en skön stabil gedigen mekanisk känsla.
Jag hade tidigare en Oris Aquis (som vår venn Nilas stack iväg med) som nog är lite bättre på alla sett men Evanten behöver alls inte skämmas och jag tycker absolut den är mycket prisvärd.
Alla har samma/liknande urverk, ETA frånsätt Zelosen som har Seiko. Alla funkar utmärkt. Jag är inte så fokuserad på gångreserv och noggrannhet i och med att jag byter varje dag så någon eller alla dessa kan säkert gå +/- en minut per dygn utan att jag ville upptäcka det
Byggkvalitén i övrigt är bra. Vassa kantar och fin mix av polerade och borstade ytor.
Gruppbild på omtalade klockor...
Finns det inte gamla rödvita gmts?Tänk om de haft någon av de här två
eller
Vet att konturfärger på visarna inte passar till bezelena (eller vad det heter i pluralis) men fasen så snygga de blev...
Superfräscht nato enligt mitt tycke, perfekt på dykareSnygg matchning! Likadant nato på idag med fast klippt bort undre delen
Vet inte, låter också trevligt, Den vita dykaren finns med bezel i fina färger. I så fall nån som känner till en till salu?Finns det inte gamla rödvita gmts?
Långväga finns en gammal rödvit gmt 38mm utan länk till salu på CW forum för 650$.. så nej!Vet inte, låter också trevligt, Den vita dykaren finns med bezel i fina färger. I så fall nån som känner till en till salu?
Älskar dessa uppdateringar10 sidor, 8 dagar..