• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Riktigt kaxig pjäs och inte så vanlig modell på forumet. Kul! :) Ser ut att ha en massa coola funktioner som man aldrig kommer att använda, precis som det ska vara med en G-shock! :cool: Love it! :D
Tackar tackar :)
Helt klart den i särklass dyraste Casio jag köpt men ack så läcker !
Jag är så nöjd med denna och tråden, ni får mig att vilja fortsätta :)
 
Senast ändrad:

Nilas

Patek
2-Faktor
Nu blir @Nilas förvånad (alternativt ej förvånad)
FDC943DD-6033-41D2-8F14-1B67B24CB266.jpeg
Jasså du använder kommersiella lyssningkanaler nu plötsligt :D.
 

Code

AKA Vincent B
Den här blev lite otippat snabbt en favorit.
Den är så blå så man blir glad när man tittar på den :). Nog första gången en klocka har fått lite uppmärksamhet på mitt jobb. Ca +5 sekunder på dygnet så även där är jag glatt överraskad.
Billigt och bra gör gott för själen :D.
foRrqMb.jpg
Tittat även på dom. Hur är länken/låset på dom? Är det nh35 urverk?
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Blev ett nytt band från Squale idag :)
Rolig grej att man kan trycka fast flärpen med den orangea pluppen,det hade jag ingen aning om :)
Ja och den andra klockan hör inte hit,om man ens kan kalla den klocka?
Den skriker o gapar att jag ska röra på mig hela tiden :)
Köpte den idag :p
0868A3D4-56B1-4253-A641-70B8EE79461D.jpeg
3A67B5C2-1547-431C-8CE8-A668CC1E84B3.jpeg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Skönt när urmakaren på eget bevåg bara ’fixar bort’ 700 spänn av priset :)
Man undrar onekligen en smula hur vinstmarginalerna är kalkylerade.
 

Timmen

Omega
Tjena. Har för dålig kolla på mikromärken överlag, räknas Squale hit?
Söker en dammodell i 36mm ungefär stållänk (gärna Jubilee) är ett måste. Har själv en Squale som jag uppskattar mycket även om den inte får så mycket tid på armen. Tanken är a frugan ska få en klocka i 40-års present. Givetvis fastnade hon för en Datejust men bryr sig inte nämnvärt om klockor så det känns som overkill att köpa en Rolex. Dykare är också intressant men gärna en lite nättare modell. Men då vet ni vilket stuk hon gillar. Budget upp till 20-25 000. Har ni några bra förslag så bara kör.
Tack
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tjena. Har för dålig kolla på mikromärken överlag, räknas Squale hit?
Söker en dammodell i 36mm ungefär stållänk (gärna Jubilee) är ett måste. Har själv en Squale som jag uppskattar mycket även om den inte får så mycket tid på armen. Tanken är a frugan ska få en klocka i 40-års present. Givetvis fastnade hon för en Datejust men bryr sig inte nämnvärt om klockor så det känns som overkill att köpa en Rolex. Dykare är också intressant men gärna en lite nättare modell. Men då vet ni vilket stuk hon gillar. Budget upp till 20-25 000. Har ni några bra förslag så bara kör.
Tack
Det låter som att hon vill ha en rasslig 1545... :D
https://klocksnack.se/threads/squales-budgetdykare-h1545.115165/
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tittat även på dom. Hur är länken/låset på dom? Är det nh35 urverk?
Javisst nh35, safirglas, keramiskt inlägg och solid skruvad länk. Har haft sämre länkar på grejer som kostat betydligt mer än detta så ser man till priset så är det mycket väl godkänt. Claspet är ok men bökigt att ställa in mikrojusteringen så jag bytte till ett Tisell-lås med glidelock. Samma låstyp men Tisells är mer genomarbetat. Kostar också lite mer. På det stora hela så väldigt prisvärd för dom som kan lägga prestige-tänket lite åt sidan :).
Här är en bild på Tisell-låset monterat.
PSX_20200422_213825.jpg
 
Topp