• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Automat, manual winding och hacking. Sjukt mkt klocka för pengarna egentligen :)
IMG_20200422_195111.jpg
IMG_20200422_195135.jpg IMG_20200422_195121.jpg IMG_20200422_195105.jpg
 
Visst är den vass, är minst lika nöjd med denna som min f.d BB58. Sen är det bara plus att denna inte kostar skjortan :)
Är Yeman så bra alltså? Har varit sugen på en sån där ett tag, kanske borde slå till.
Är bara lite osäker på de ganska raka luggarna på 48mm på mina ganska smala armar (ca 17 cm).
 
Är Yeman så bra alltså? Har varit sugen på en sån där ett tag, kanske borde slå till.
Är bara lite osäker på de ganska raka luggarna på 48mm på mina ganska smala armar (ca 17 cm).
Jag tycker faktiskt det, jag har också rätt tunna handleder (16,5) ish och den sitter väldigt bra på mig tycker jag. Den går grymt bra och enligt mig är designen mycket lyckad. Klart att det skiljer i kvalitet på länk, vridning etc men för pengarna är Yeman väldigt bra.
 
Är Yeman så bra alltså? Har varit sugen på en sån där ett tag, kanske borde slå till.
Är bara lite osäker på de ganska raka luggarna på 48mm på mina ganska smala armar (ca 17 cm).

Passformen beror nog på var du brukar ha klockan. Jag har ganska platt arm med en perfekt ”grop” för baksidan att landa i.

42FDE4B1-8966-415C-9C92-84AFE509582C.jpeg


Hur bred är armen, platt, rektangulär, oval eller rund?

Jag följer Tråd-traditionen och säger KÖP. Gillar du inte så köper jag den av dig (39mm) :)

Du vet att du får 25% rabatt hos @Zackrissonsur.se ?
 
Snyggt, tittat på dom där.. Hur är kvalitén, finishen? Och framför allt länken och låset?
Helt klart över förväntan. Tycker finishen är riktigt bra, framför allt när man lägger in priset i ekvationen. Har såklart haft bättre länkar men även sämre på betydligt dyrare klockor. Den känns stabil, sitter skönt och låset känns säkert. Skulle kunna vara fler microjusteringar, finns bara 3, och skruvad länk hade ju inte skadat. Men första intrycket är väldigt trevligt.
IMG_20200422_200420.jpg
IMG_20200422_200502.jpg
 
Helt klart över förväntan. Tycker finishen är riktigt bra, framför allt när man lägger in priset i ekvationen. Har såklart haft bättre länkar men även sämre på betydligt dyrare klockor. Den känns stabil, sitter skönt och låset känns säkert. Skulle kunna vara fler microjusteringar, finns bara 3, och skruvad länk hade ju inte skadat. Men första intrycket är väldigt trevligt.
IMG_20200422_200420.jpg
IMG_20200422_200502.jpg
Nice bättre ele sämre än Seikos "push-pins" länkar?
 
Passformen beror nog på var du brukar ha klockan. Jag har ganska platt arm med en perfekt ”grop” för baksidan att landa i.

42FDE4B1-8966-415C-9C92-84AFE509582C.jpeg


Hur bred är armen, platt, rektangulär, oval eller rund?

Jag följer Tråd-traditionen och säger KÖP. Gillar du inte så köper jag den av dig (39mm) :)

Du vet att du får 25% rabatt hos @Zackrissonsur.se ?
Ok, ja den ser bra ut på dig!
Jag har typ 17cm ganska platt handled så det kanske funkar..
 
Den här blev lite otippat snabbt en favorit.
Den är så blå så man blir glad när man tittar på den :). Nog första gången en klocka har fått lite uppmärksamhet på mitt jobb. Ca +5 sekunder på dygnet så även där är jag glatt överraskad.
Billigt och bra gör gott för själen :D.
foRrqMb.jpg
 
Tillbaka
Topp