• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Verkar som denna Micro blir en keeper, beställde precis original MKII rubber, perfect till sommarn :cigar:
E7990862-F633-4F79-8748-6E3D981F2821.jpeg
Tycker jag du gör rätt i. Verkar som att du inte kan slitas från den :)
Kul med keepers!
 
Ja det var gammalt, själv är jag 70:a :D.
Själv är jag som en gubbe. Sitter här och förundras över "dagens ungdomar" och deras rapp-låtar om nonsens som droger, lättklädda kvinnor och pengar. ;) :rolleyes:

Edit: Inget illa mot rapp, finns bra rapplåtar och artister. Det många lyssnar på, exempelvis i cafeterian i skolan kan jag inte förstå mig på dock...
 
Själv är jag som en gubbe. Sitter här och förundras över "dagens ungdomar" och deras rapp-låtar om nonsens som droger, lättklädda kvinnor och pengar. ;) :rolleyes:

Edit: Inget illa mot rapp, finns bra rapplåtar och artister. Det många lyssnar på, exempelvis i cafeterian i skolan kan jag inte förstå mig på dock...
Alltså lättklädda kvinnor...helskotta mannen, det Finns ju inget bättre
 
Låt mig omformulera mig ;)
Sjunger om lättklädda kvinnor på ett nedsättande och mycket märkligt sätt.

Typ "Lil pump" eller vad han heter med Kanye som sjunger: " You're such a fucking hoe, I love it"

Det är fan inte musik i mina öron iallafall.
Du känner helt säkert till ZZ Top.
De sjunger och förklarar ofta sin dragning till det täcka könet utan att vara vulgära.
 
Tjena. Har för dålig kolla på mikromärken överlag, räknas Squale hit?
Söker en dammodell i 36mm ungefär stållänk (gärna Jubilee) är ett måste. Har själv en Squale som jag uppskattar mycket även om den inte får så mycket tid på armen. Tanken är a frugan ska få en klocka i 40-års present. Givetvis fastnade hon för en Datejust men bryr sig inte nämnvärt om klockor så det känns som overkill att köpa en Rolex. Dykare är också intressant men gärna en lite nättare modell. Men då vet ni vilket stuk hon gillar. Budget upp till 20-25 000. Har ni några bra förslag så bara kör.
Tack

Det är inte Squale och inte direkt mikro men jag tycker att Alpina gör snygga damklockor Comtesse-serien. Finns i lite olika varianter och både quartz och automat.. Blingiga och kvinnliga men ändå inte alltför pråliga:
fd749b3262458201266c8c156c3be1b4.jpg
616ePAuB3uL._AC_UX522_.jpg
images.jpeg
 
Själv är jag som en gubbe. Sitter här och förundras över "dagens ungdomar" och deras rapp-låtar om nonsens som droger, lättklädda kvinnor och pengar. ;) :rolleyes:

Edit: Inget illa mot rapp, finns bra rapplåtar och artister. Det många lyssnar på, exempelvis i cafeterian i skolan kan jag inte förstå mig på dock...
Jag tog fram en playlist på Spotify med de mest spelade låtarna någonsin (sen Spotify kom ... 2007-8?) och även senaste årets. Kände igen 1-2 av artisterna på topp 10. Och kanske är en låt som var bra. Av de första 20-25.
 
Tillbaka
Topp