• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tog fram en playlist på Spotify med de mest spelade låtarna någonsin (sen Spotify kom ... 2007-8?) och även senaste årets. Kände igen 1-2 av artisterna på topp 10. Och kanske är en låt som var bra. Av de första 20-25.
Tittar inte ens på topplistan längre. Det händer att något bra kommer fram där då och då men de allra flesta gångerna blir jag bara trött på låtarna...
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Du känner helt säkert till ZZ Top.
De sjunger och förklarar ofta sin dragning till det täcka könet utan att vara vulgära.
ZZ Top är bra grejor :) Fast sköt inte någon av dem sig själv i magen utav misstag med en Derringer när han umgicks med några av det täcka könet? :D

”Easin' down the highway in a new Cadillac
I had a fine fox in front, I had three more in the back
They sportin' short dresses, wearin' spike-heel shoes
They smokin' Lucky Strikes, and wearing nylons too”
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Vad lyssnar ni på denna kväll då? :)
Jag kör vidare med BB Kings helgrymma Midnight Believer. Ett av hans bästa album enligt mig, det är inte riktigt BB:s traditionella stil men hans själ genomsyrar albumet ändå.
IMG_20200422_230936895.jpg
IMG_20200422_230928280.jpg
Skönt att dagens ungdom har så god smak ;) Själv lyssnar jag på Tinsley Ellis nu och det är ju inte jättelångt ifrån :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
ZZ Top är bra grejor :) Fast sköt inte någon av dem sig själv i magen utav misstag med en Derringer när han umgicks med några av det täcka könet? :D

”Easin' down the highway in a new Cadillac
I had a fine fox in front, I had three more in the back
They sportin' short dresses, wearin' spike-heel shoes
They smokin' Lucky Strikes, and wearing nylons too”
Alltså..... både du och jag är onekligen av det otäcka könet :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag tog fram en playlist på Spotify med de mest spelade låtarna någonsin (sen Spotify kom ... 2007-8?) och även senaste årets. Kände igen 1-2 av artisterna på topp 10. Och kanske är en låt som var bra. Av de första 20-25.
Det var bättre förr ;) Mycket musik här i tråden, ni borde dela med er av playlists så att man kan vidga sina vyer lite :D Själv har jag en sjukt obskyr musiksmak :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ja va fan, bilen ska ju "bara" ta en från A till Ö. Klockan däremot kan man ju absolut inte klara sig utan! :D
En oumbärlig livräddare! https://klocksnack.se/threads/efterlysning-erik-from-sweeden-vars-far-räddades-av-en-daytona.131079/
Själv är jag som en gubbe. Sitter här och förundras över "dagens ungdomar" och deras rapp-låtar om nonsens som droger, lättklädda kvinnor och pengar. ;) :rolleyes:

Edit: Inget illa mot rapp, finns bra rapplåtar och artister. Det många lyssnar på, exempelvis i cafeterian i skolan kan jag inte förstå mig på dock...
Jag förstår vad du menar men även om texterna handlar om den typen av ämnen kan det fortfarande uttryckas poetiskt. ;) Alla tolkar så klart texter på olika sätt men jag uppfattar det i alla fall som en eufemism för en händelse som fått honom att sluta objektifiera kvinnor vilket är väldigt fint både i sig men som jag tycker att han även uttrycker på ett fint sätt.

Egentligen raka motsatsen till den typ av låtar som jag antar att du syftar på men ibland kan det vara rätt nice med nonsenstexter och gangster rap också. :D
Undra vilken klocka han kör på baksidan av fodralet...
15875900468237601313789220990103.jpg
15875900572227920521194224079401.jpg
Sjöö Sandström ORC? :D
8598091068-jpg.11786
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jorden’s största problem att dess invånare, människor... Äro omätteliga i deras krav till fortlevnad och framgång i deras existens
 
Topp