• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Chumba

Rolex
Några bra tips på mindre dykare? Tänker typ 36mm? Quartz eller automatiskt kvittar.
Finns ju dessa I flera färger.
c47e72ad-45de-4b31-bbd3-a96c26c0ce84.jpg
 

midikem

Cartier
Blev ett nytt band från Squale idag :)
Rolig grej att man kan trycka fast flärpen med den orangea pluppen,det hade jag ingen aning om :)
Ja och den andra klockan hör inte hit,om man ens kan kalla den klocka?
Den skriker o gapar att jag ska röra på mig hela tiden :)
Köpte den idag :p
0868A3D4-56B1-4253-A641-70B8EE79461D.jpeg
3A67B5C2-1547-431C-8CE8-A668CC1E84B3.jpeg
Vad är det där för band? Vart har du köpt det? Kostar?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Precis så!
Tittade på C24 häromdagen och tänkte att "Ja men om jag säljer bilen, byter till någon beater, typ en gammal 9-5:a och spara något år kanske jag kan köpa den där New Old Stock Sea Dwellern 16600! Låter som en plan!"

Vi har problem har på klocksnack :oops::banghead::bag:
Fullt rimligt, jag ser inte problemet. Det är lite för ofta som jag tänker att "Jag kan köpa det här, men om jag inte gör det så kan jag köpa en klocka istället"... :blackeye:

Skönt att du ändå känner så :p haha, men det kan ju vara bra, så man alltid är nära ett byte om man känner för det.
Man kan ju alltid försöka ljuga för sig själv men det funkar oftast sådär... :rolleyes:
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Hej alla!
Har följt tråden från avstånd under en längre tid och tråden har öppnat upp ögonen för många intressanta märken. Tänkte att jag bidrar med min lilla samling som jag anser vara affordable och som just nu får mest tid runt handleden, speciellt Smiths Expedition.
Om någon har något tips på en handjagad klocka får ni gärna hojta till!
IMG_20200419_084829.jpg
IMG_20200419_084920.jpg
IMG_20200419_085111.jpg
Jag har en annons ute på en handjagad affordable ryss i nyskick som inte bumpats på ett tag.
 

HSK

Patek
2-Faktor
@Nilas Hur går det med leveransen? :) Jag fick statusen på min beställning uppdaterad till leverans imorgon istället för på måndag så det verkar som att DHL kanske anger någon dag extra för att kunna ha lite spelrum.

Edit: återigen uppdaterad, nu till "ute för leverans"! :eek:
 
Senast ändrad:

CptSlow

Rolex
2-Faktor
@CptSlow har du fått någon mer uppdatering om dina aliex-prylar eller ekar det fortfarande lika tomt för dig som för mig?
Nix, det är stendött även här. Ingen uppdatering sen de lämnade Singapore 30 mars resp 4 april. Undrar om de ligger i Sverige eller om det är på något mellanhopp det tagit stopp? Man får ju anta att det var en hel del som såldes på Aliexpressrean så det kanske strulade till sig om det är personalbrist och nedstängningar på vägen?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Nix, det är stendött även här. Ingen uppdatering sen de lämnade Singapore 30 mars resp 4 april. Undrar om de ligger i Sverige eller om det är på något mellanhopp det tagit stopp? Man får ju anta att det var en hel del som såldes på Aliexpressrean så det kanske strulade till sig om det är personalbrist och nedstängningar på vägen?
Ja, jag har ändå svårt att tro att de skickades när de påstås ha skickat. Även om tullen och PostNord har mycket att göra känns det orimligt att de skulle ligga i tre veckor utan att ens registreras från att ha landat på svensk mark. Jag satsar mina pengar på att de inte ens är skickade än.
 
Topp