• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Snowflake

Cartier
2-Faktor
Hej,
Ingen aning om det är rätt tråd, men...

Jag letar efter en ”affordable”, så nära en Benrus vietnam-style field watch man kan komma i utseende och stuk det bara går – utan att behöva betala över 4000+ spänn.
upload_2020-4-22_12-52-9.jpeg

Helst också utan att behöva hänga på ebay, forum, etc till förbannelse. Gärna mellan 36-40mm, gärna billigt, quartz, whatever.

Tips mottages tacksamt! :)
Köp en CWC G10. De producerades för brittiska armén från 1980 till en bit in på 2000-talet. Går att hitta begagnade exemplar som varit issued för ca 1000-1500 kr. Extremt affordable för att vara äkta militärur med en historia. Här är min:
IMG_8361.jpg
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Ja, jag har ändå svårt att tro att de skickades när de påstås ha skickat. Även om tullen och PostNord har mycket att göra känns det orimligt att de skulle ligga i tre veckor utan att ens registreras från att ha landat på svensk mark. Jag satsar mina pengar på att de inte ens är skickade än.
Jag har också märkt fenomenet att paket ”skickas” omgående när man beställer men sen får man ingen statusuppdatering på två veckor vilket antagligen innebär att de inte alls har skickats. Men i detta fall har båda mina paket gjort några hopp och sedan fått status att de lämnat Singapore vilket inte har hänt förut och det är därför jag tror att de fastnat någonstans efter det. Men det är inget jag kan ta gift på förstås...
 

Snowflake

Cartier
2-Faktor
Någon som har tips på militärklockor?
Såg denna Timex camper mk2 men har plexiglas, stör mig lite.. Helst nåt på 40mm..men 36mm kan funka..
PicsArt_04-22-04.03.08.jpg
PicsArt_04-22-04.03.28.jpg
PicsArt_04-22-04.03.37.jpg
Se min föregående post om CWC G10. För typ samma pris som en Timex som ser ut som ett militärur kan du få en klocka som faktiskt varit issued till brittiska armén. Ligger en annons ute nu på Köp & Sälj t.ex.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
vid närmare efterforskning upptäckte jag att det är den modellen du har som fått mig att sukta. Vad tycker du om den?
Jag tycker det är fantastisk klocka på alla sätt och vis, jag var väldigt imponerad när jag köpte den för ca 1 år sedan, och är det fortfarande. Tavlan har sån lyster och bilder gör den inte rättvisa. Storleken på 40mm och den nätta höjden på 11,5mm gör den oerhört lätt och bekväm att bära. Utan tvekan en av favoriterna i samlingen!

Edit: Bilder är ju kul.
Vb8Caju.jpg

gQfx14w.jpg

QC8kNKn.jpg

Blandbild, olika prisklasser :)
P5P2aov.jpg
 

Kreacon

Audemars
Jag tycker det är fantastisk klocka på alla sätt och vis, jag var väldigt imponerad när jag köpte den för ca 1 år sedan, och är det fortfarande. Tavlan har sån lyster och bilder gör den inte rättvisa. Storleken på 40mm och den nätta höjden på 11,5mm gör den oerhört lätt och bekväm att bära.

Hörs ju trevligt. Hur är länken?
Ingen som har en välanvänd Nth vintage black barracuda med datum att avyttra?
 

el_kron

Cartier
2-Faktor
Köp en CWC G10. De producerades för brittiska armén från 1980 till en bit in på 2000-talet. Går att hitta begagnade exemplar som varit issued för ca 1000-1500 kr. Extremt affordable för att vara äkta militärur med en historia. Här är min:
IMG_8361.jpg
Hmm... gillar dem men inte riktigt lika mycket som ”vietnamklockorna”. Det är något med layouten, formen och så som jag älskar. Får kika lite till annars kanske det blir en CWC, eller Pulsar :bored:
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Jag tycker det är fantastisk klocka på alla sätt och vis, jag var väldigt imponerad när jag köpte den för ca 1 år sedan, och är det fortfarande. Tavlan har sån lyster och bilder gör den inte rättvisa. Storleken på 40mm och den nätta höjden på 11,5mm gör den oerhört lätt och bekväm att bära. Utan tvekan en av favoriterna i samlingen!

Edit: Bilder är ju kul.
Vb8Caju.jpg

gQfx14w.jpg

QC8kNKn.jpg

Blandbild, olika prisklasser :)
P5P2aov.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
@Nilas Hur går det med leveransen? :) Jag fick statusen på min beställning uppdaterad till leverans imorgon istället för på måndag så det verkar som att DHL kanske anger någon dag extra för att kunna ha lite spelrum.

Edit: återigen uppdaterad, nu till "ute för leverans"! :eek:
Fick min uppdaterad i morse till utdelning på måndag. Hoppas dock på fredag :).
 
  • Like
Reactions: HSK

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Erik C. Andersson = ECA? ;)

Korrekt :D
Disclaimer om skribenten: Vi gillar tydlighet på Eqotime. Så därför vill vi förtydliga att Erik, förutom att vara skribent på Eqotime, också är delägare i det egna mikromärket E.C.Andersson Watch Co. Något som gör hans åsikter subjektiva och till viss del part i målet men det gör honom också branschkunnig och relevant som ciceron i mikromärkernas värld.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Korrekt :D
Disclaimer om skribenten: Vi gillar tydlighet på Eqotime. Så därför vill vi förtydliga att Erik, förutom att vara skribent på Eqotime, också är delägare i det egna mikromärket E.C.Andersson Watch Co. Något som gör hans åsikter subjektiva och till viss del part i målet men det gör honom också branschkunnig och relevant som ciceron i mikromärkernas värld.
Haha, skulle ha gått till Specsavers! :bookworm:
Jag läste hela artikeln men lyckades tydligen missa det sista stycket... :bag:
 
Topp