• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Trevlig helg då! Nu hem och öppna en liten kall kompis :cool:
7FA340D6-1A8A-462D-910E-2A5125AB0ED8.jpeg
Cool bild!
Nästan som man ser igenom tavlan på klockan.:)
28ACCD38-26B0-4068-8A09-7BCF3B27480F.jpeg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Sitter ju som en keps! :)

Verkligen! Tycker de känns riktigt bra på min handled! :)

Grattis! Det där är en riktigt trevlig klocka! Helrätta proportioner och bärs bekvämt.
Tack, första intrycket är precis som du säger! Bra proportioner och väldigt bekväm samt schysst finish :)

Grattis! Du får återkomma med dina intryck när du provkört lite :) Jag gillar min, känns som den sitter hyfsat säkert i samlingen (har ni hört den förut).

Absolut, kommer en liten mini recension i tråden när den börjar vara lite inkörd!
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Galet snygg och dessutom underbar patina! Håller den fortfarande tiden bra?

Bjuder på en bild på en hyfsat ”affordable” iaf begagnat.
image.jpg

Trevlig helg till alla i den trevligaste tråden!
Tack, ja den är fantastiskt jäkla bra i bronset nu! Håller även tid fint, inte mätt professionellt men det är absolut inget märkbart fel:)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Sjukt bra baksida, håller med kring finish. Tyckte min Himq MM300 var i klass med CW jag hade utom på länken och låset. Och denna ser ju ännu mer utvecklad ut nu!

Vilken är blåast då, MM eller Pagani? :)
Dom är ganska olika i tonen. Trevliga på sitt sätt. Pagani ljusare blå. Båda har sunburst men
San Martin vinner i den kategorin. Lumen på
San Martin slår allt, ja det kan jag nog sticka ut huvudet och säga. Lyser ute i dagsljus så man ser det :). Var ute och tog bild på båda nyss (förbi solnedgången och lite halvskumt ute) för jämförelse av blåton och så här ser den ut när man kommer in. Undrar om den lysmassa är laglig? :D.
2KAgei7.jpg
iLDhZWv.jpg


Dagsljusbilder
STKajWu.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Det slog mig när jag stod på altanen och grillade. Jag har en short-list på några affordables jag ska försöka införskaffa innan sommaren. Listan är nog lite homage-tung, men så får det va när ekonomin är begränsad för tillfället ( bygga ut altan och pool är dyrt :()
Jag tänker mig:
Squale 1545 Rootbeer
9303-Squale20atmosCeramicRootbeer3.jpg

Grön Tisell-sub (jag saknar den jag ägde)
20191030_122355.jpg

Något brons:igt, har ju aldrig provat så tänkte fega med att börja med brons-bezel alá Oris 65. Men ett billigare alternativ.
Proxima 65 brons bezel
IMG_0224_1024x1024@2x.jpg

Någon field/aqua terra typ. Kanske en Hamtun Nanok? Om jag får tag på en dvs..
83539346_625780308221931_5687060110271210996_n.jpg



Har ni någon short-list, och vad är på den?
 

Code

AKA Vincent B
Ang service på klockor med Seikos NH35 urverk. Sett att det finns massor och köpa lösa på tex Ebay, Amazon för 300-500kr...känns ju tryggt. När det är servicedags är det bara köpa ett nytt, ta med den till sin lokala urmakare och be dom byta ut den rakt av... :D
 

Code

AKA Vincent B
Det slog mig när jag stod på altanen och grillade. Jag har en short-list på några affordables jag ska försöka införskaffa innan sommaren. Listan är nog lite homage-tung, men så får det va när ekonomin är begränsad för tillfället ( bygga ut altan och pool är dyrt :()
Jag tänker mig:
Squale 1545 Rootbeer
9303-Squale20atmosCeramicRootbeer3.jpg

Grön Tisell-sub (jag saknar den jag ägde)
20191030_122355.jpg

Något brons:igt, har ju aldrig provat så tänkte fega med att börja med brons-bezel alá Oris 65. Men ett billigare alternativ.
Proxima 65 brons bezel
IMG_0224_1024x1024@2x.jpg

Någon field/aqua terra typ. Kanske en Hamtun Nanok? Om jag får tag på en dvs..
83539346_625780308221931_5687060110271210996_n.jpg



Har ni någon short-list, och vad är på den?
Dessa har jag kollat lite på.
1. Davosa ternos. Ska tydligen vara riktigt bra kvalite. Vissa säger bättre än Squale och Glycine. Men vet ej då jag aldrig ägt någon.
2. Squale Tropic GMT ser ju riktigt snygg ut. Och dessutom 200m vattentät :D
davosa_ternos_ceramic_green_rolex_hulk_homage_1520236473_c3f218cc.jpg
Squale30AtmosGMTVintageCeramicaL_14f74085-3d6b-4aaf-9699-d61940bf9e81_800x.jpg
 
Topp