• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Känns som en pjäs för 20'
Finishen är outstanding och lumen känns på gränsen till farligt radioaktiv :D. Den laddas fan upp i mörker känns det som för den lyser för ingenting. Inte omöjligt jag slår till på en till här.
Eller hur! Jag har ju en Proxima och en San Martin och de får tid på armen båda två.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Är det någon skillnad kvalitetsmässigt mellan dom?
Lovade ju att skriva en liten rapport men har inte kommit till skott. Korta svaret är att de inte är helt identiska men båda har fantastisk kvalitetskänsla. Är man inte på jakt efter lumad vridring och cool sunbursttavla är nog Proxima nästan mer pang för pengen eftersom den är $100 billigare ungefär.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Lovade ju att skriva en liten rapport men har inte kommit till skott. Korta svaret är att de inte är helt identiska men båda har fantastisk kvalitetskänsla. Är man inte på jakt efter lumad vridring och cool sunbursttavla är nog Proxima nästan mer pang för pengen eftersom den är $100 billigare ungefär.
Ok, får fundera på det. Är smått chockad över lumen på denna. Slår till och med min tidigare Helson.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Bjussar på en bild på min San Martin också. :cigar:
C1ABDFAA-FE38-48CF-9F65-645DB0819BCD.jpeg
 

Göteborgare

Cartier
Jag fick precis hem en affordable proffsdykare man tydligen måste ha om man gillar klockor ;)

Kan någon förklara hur dykloggen på en C022 fungerar? Jag tror jag hajar, men en enkel beskrivning så att jag inte behöver känna mig osäker vore väldigt trevligt.

IMG_20200423_133707.jpg
Jag har en från 1999. Den skall börja logga automatiskt så fort du är under ca 2m. Har fungerat utmärkt i många år, men vid senaste dyket förra sommaren hände ingenting. Hade dykdator på andra armen som tur var. Mitt råd är att testa med typ fridykning till ca 2m först.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag har en från 1999. Den skall börja logga automatiskt så fort du är under ca 2m. Har fungerat utmärkt i många år, men vid senaste dyket förra sommaren hände ingenting. Hade dykdator på andra armen som tur var. Mitt råd är att testa med typ fridykning till ca 2m först.
Jag dyker ju egentligen inte, men jag får väl prova :bag:
 

Bergets

Panerai
Dom är grymma på alla sätt. Saknar min gröna som jag hade både tt-jubilee och presidentlänk till.
Ser fram emot bilder när du fått den :).
det ska vi nog kunna ordna
jag hade med den gröna Sarb017 innan men använde den aldrig, klickade aldrig med den, men det är något med den nya svarta tavlan, det känns som att den växt till sig liksom.
 
Topp