Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ägt den i typ 9h nu, än så länge känns den grymt trevlig. Precis som du säger, mycket pang för pengen! Tänkte komma med ett litet mer utförligt svar när jag ägt klockan en tid..Grymt!! Har ögonen på en Ventus faktiskt! Vad är dina erfarenheter?
Verkar vara mycket pang för pengen!
Vi har blivit lurade för längesen som betalar överpriser för "kända" märken...Japp. Gick på en vecka i dessa tider med DHL-express. Låg stilla länge i deras egen export-tull,
ja ända till igår förmiddag men sen var det raketfart. Det gillar jag. Finishen är löjligt bra för detta priset. Bättre än mycket dyrare grejer jag haft. Antingen blir vi lurade gällande just detta av andra tillverkare eller så är dessa djäkligt duktiga.
Homage javisst men bra finish är bra finish oavsett var det sitter. Hatten av från mig.
Dessa har jag kollat lite på.
1. Davosa ternos. Ska tydligen vara riktigt bra kvalite. Vissa säger bättre än Squale och Glycine. Men vet ej då jag aldrig ägt någon.
2. Squale Tropic GMT ser ju riktigt snygg ut. Och dessutom 200m vattentät
![]()
![]()
Finns en med matt svart tavla och en med brun sunburst. Brukar kallas ”heritage” resp ”root beer” men lite lurigt eftersom de har samma ref.
Ha, @Birchgrove var lite snabbare.![]()
Japp, borstadJäklar! 1545 heritage är ju plötsligt allt jag drömt om! Hmm. Länken är väl borstad?
Kör lönepris över helgen på min Scurfa. Första tjing för er i tråden innan jag bumpar senare idag.
https://klocksnack.se/threads/löneprisbump-scurfa-bell-diver-one-och-affordables-sålda.130904/
Jo, precis. Paul Scurfield är ju dykare till yrket så han designar klockor han själv och hans kollegor skulle vilja använda i tjänst. Lite kul tycker jag.Kollade på en videorecension om denna och verkar riktigt bra! Grå är ju dessutom, lite överraskande för egen del, en mycket trevlig färg på tavlan. Tycker man kan se hur den tid som lagts ned i detaljer på Bell 1 ex perfekt storlek på visare, lättläst och bra gummi/länk.
Den är riktigt nice! Hade en förra sommaren som jag flippade här på KS så det finns kanske en någonstans här...Jäklar! 1545 heritage är ju plötsligt allt jag drömt om! Hmm. Länken är väl borstad?
Tack (eller inte) för ögongodis!Den är riktigt nice! Hade en förra sommaren som jag flippade här på KS så det finns kanske en någonstans här...
![]()
![]()
![]()
Haha jasså då förstår jag!Jag har ägt den i typ 9h nu, än så länge känns den grymt trevlig. Precis som du säger, mycket pang för pengen! Tänkte komma med ett litet mer utförligt svar när jag ägt klockan en tid..![]()
Sålde min för 4 tkr tror jag? Den är ganska matt totalt sett men det är klart att vridringen fångar ljuset lite.Tack (eller inte) för ögongodis!
Blänker den mycket? Är svag för matt. Vad ligger de på begagnat? ”Tömmer självhushållarplånboken upp och ner”
Så snabbt gick det med DHL express jaJa jag är bra sugen på en till men vill nog ha en med superlume. Vi får se. San Martin skickar ju med DHL-express och det är ett stort plus i min bok.
Det slog mig när jag stod på altanen och grillade. Jag har en short-list på några affordables jag ska försöka införskaffa innan sommaren. Listan är nog lite homage-tung, men så får det va när ekonomin är begränsad för tillfället ( bygga ut altan och pool är dyrt)
Jag tänker mig:
Squale 1545 Rootbeer
![]()
Grön Tisell-sub (jag saknar den jag ägde)
![]()
Något brons:igt, har ju aldrig provat så tänkte fega med att börja med brons-bezel alá Oris 65. Men ett billigare alternativ.
Proxima 65 brons bezel
![]()
Någon field/aqua terra typ. Kanske en Hamtun Nanok? Om jag får tag på en dvs..
![]()
Har ni någon short-list, och vad är på den?
Har du sålt din MM ?köpt:
Marnaut Seascape, kommer juni. Köpte den svarta som ska på svart velcro alt orange tropic:
Triwa Ocean Coral, skickad idag så den kommer efter helgen. Kan ev gå tillbaka beroende på om den gillas hemma. Min fru behöver faktiskt en semesterklocka.
Vill och planerar att köpa
Halios Fairwind, blå med stålbezel
Yema Superman, behöver en till, minst. Får se hur jag gör efter helgen.
Har du beställt en San Martin? Pratade med Glenn yü. Han sa att det kan ta 15-20 dagar pga Corona..Så snabbt gick det med DHL express jaUndra när min kommer fram?
Vad kostar frakten med DHL?
Tack! Nu kör vi!Sålde min för 4 tkr tror jag? Den är ganska matt totalt sett men det är klart att vridringen fångar ljuset lite.
Du har verkligen gjort en resa. Kommer ihåg när du köpte Steinhart 2016 för att sedan hamna på rolex och nu tillbaka till microVi har blivit lurade för längesen som betalar överpriser för "kända" märken...
Jag köpte en HIMQ från WR watches. Lite billigare och enligt många typ samma klocka som San Martin. Kan vara fel men har bara hört gott om bådaHar du beställt en San Martin? Pratade med Glenn yü. Han sa att det kan ta 15-20 dagar pga Corona..
Har du sålt din MM ?
Vem är det nu igen som gjort canvaset?Jag kan ju rekommendera Squale Tropic, så galet grym klocka.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Frakten gick på 24$Så snabbt gick det med DHL express jaUndra när min kommer fram?
Vad kostar frakten med DHL?
Det tycker jag du gör rätt iNej, men den är så fin så den stannar till vidare.
Det är det ju värtFrakten gick på 24$.