• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Lite ”Affordable”, härliga 50 h i power reserve :)
BD884445-968A-41F3-B8F4-915410F0A921.jpeg
 

Kreacon

Audemars
Alright!
Ska försöka spara lite på krutet. Just nu hittar jag bara godbitar som är strax över budget. Eller för jävla långt ifrån budget. Men de försöker jag undvika att titta på. :banghead:
 

Code

AKA Vincent B
Japp. Gick på en vecka i dessa tider med DHL-express. Låg stilla länge i deras egen export-tull,
ja ända till igår förmiddag men sen var det raketfart. Det gillar jag :). Finishen är löjligt bra för detta priset. Bättre än mycket dyrare grejer jag haft. Antingen blir vi lurade gällande just detta av andra tillverkare eller så är dessa djäkligt duktiga.
Homage javisst men bra finish är bra finish oavsett var det sitter. Hatten av från mig :).
Vi har blivit lurade för längesen som betalar överpriser för "kända" märken...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Dessa har jag kollat lite på.
1. Davosa ternos. Ska tydligen vara riktigt bra kvalite. Vissa säger bättre än Squale och Glycine. Men vet ej då jag aldrig ägt någon.
2. Squale Tropic GMT ser ju riktigt snygg ut. Och dessutom 200m vattentät :D
davosa_ternos_ceramic_green_rolex_hulk_homage_1520236473_c3f218cc.jpg
Squale30AtmosGMTVintageCeramicaL_14f74085-3d6b-4aaf-9699-d61940bf9e81_800x.jpg

Ägt en ternos, men var några år sedan då med aluminiuminsert. Hittade en lokalt då för ca 2k. Tyckte den hade hög finish då och lär inte vara sämre nu. Det jag störde mig lite på var kronan som är rätt stor, likt på squalen med iof. Samt att det var en ren homage. På så sätt är squalen roligare, känns dock som ternos borde gå mkt billigare begagnat?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kör lönepris över helgen på min Scurfa. Första tjing för er i tråden innan jag bumpar senare idag.

https://klocksnack.se/threads/löneprisbump-scurfa-bell-diver-one-och-affordables-sålda.130904/

Kollade på en videorecension om denna och verkar riktigt bra! Grå är ju dessutom, lite överraskande för egen del, en mycket trevlig färg på tavlan. Tycker man kan se hur den tid som lagts ned i detaljer på Bell 1 ex perfekt storlek på visare, lättläst och bra gummi/länk.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Kollade på en videorecension om denna och verkar riktigt bra! Grå är ju dessutom, lite överraskande för egen del, en mycket trevlig färg på tavlan. Tycker man kan se hur den tid som lagts ned i detaljer på Bell 1 ex perfekt storlek på visare, lättläst och bra gummi/länk.
Jo, precis. Paul Scurfield är ju dykare till yrket så han designar klockor han själv och hans kollegor skulle vilja använda i tjänst. Lite kul tycker jag.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Det slog mig när jag stod på altanen och grillade. Jag har en short-list på några affordables jag ska försöka införskaffa innan sommaren. Listan är nog lite homage-tung, men så får det va när ekonomin är begränsad för tillfället ( bygga ut altan och pool är dyrt :()
Jag tänker mig:
Squale 1545 Rootbeer
9303-Squale20atmosCeramicRootbeer3.jpg

Grön Tisell-sub (jag saknar den jag ägde)
20191030_122355.jpg

Något brons:igt, har ju aldrig provat så tänkte fega med att börja med brons-bezel alá Oris 65. Men ett billigare alternativ.
Proxima 65 brons bezel
IMG_0224_1024x1024@2x.jpg

Någon field/aqua terra typ. Kanske en Hamtun Nanok? Om jag får tag på en dvs..
83539346_625780308221931_5687060110271210996_n.jpg



Har ni någon short-list, och vad är på den?

köpt:
Marnaut Seascape, kommer juni. Köpte den svarta som ska på svart velcro alt orange tropic:
Marnaut-Seascape-200-Compressor-Dive-Watch-Kickstarter-2.jpg


Triwa Ocean Coral, skickad idag så den kommer efter helgen. Kan ev gå tillbaka beroende på om den gillas hemma. Min fru behöver faktiskt en semesterklocka.
3171_7adc480b66-1-wristshot-coral-800x800.jpg


Vill och planerar att köpa
Halios Fairwind, blå med stålbezel
BlueSteelDive_b38305d7-ccf6-4bef-9a7a-3e5d06ff4192_1480x.jpg


Yema Superman, behöver en till, minst. Får se hur jag gör efter helgen.
YEMA_SUPERMAN_GMT_OLIVE_2-v1580090710049.jpg

YEMA_SUPERMAN_1-v1573590973297.jpg
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
köpt:
Marnaut Seascape, kommer juni. Köpte den svarta som ska på svart velcro alt orange tropic:

Triwa Ocean Coral, skickad idag så den kommer efter helgen. Kan ev gå tillbaka beroende på om den gillas hemma. Min fru behöver faktiskt en semesterklocka.

Vill och planerar att köpa
Halios Fairwind, blå med stålbezel

Yema Superman, behöver en till, minst. Får se hur jag gör efter helgen.
Har du sålt din MM ?
 

M26

Rolex
2-Faktor

We are happy to announce our very first limited edition: the Lorier x Worn & Wound Special Edition Gemini. If you're not already familiar with Worn & Wound, they are one of the world's best watch blogs with a focus on value-driven timepieces and top-notch design.

When Worn & Wound approached us to do a collaboration, we couldn't have been happier. Now, about a year later, we are proud to finally share the news!


This Special Edition is a limited run of 88 pieces, and will be available on Windup Watch Shop, beginning Monday, April 27, at 12 PM EDT.



Sign up for the Windup Watch Shop Newsletter to receive more information on the upcoming release
 
Topp