• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Acos

Audemars
Inte mikro men ganska affordable. Det är ju trots allt Seiko Saturday och den blir alltid bäst med färgkodad Kanji :)
57F45FEC-2CDB-4167-8DB8-C6E40E7D3D91.jpeg
Den va fin! En Grand/king Quartz måste man prova på nångång
 

Crispie

Rolex
Crosspostar, bara för att!
Denna kom igår. Omedelbara kommentarer från frun om hur snygg den är (hon kommenterar aldrig klockor annars). Till och med länken passar min handled efter att en bit tagits bort. Jag hatar länkar. Men jag gillar denna. Kanske. Lite.
IMG_3100-2.jpg


IMG_3111.jpg


IMG_3114.jpg


IMG_3117-2.jpg


IMG_3121.jpg
Va fan då @dr.fox nu villhöver jag verkligen en 1545 rootbeer. Vilka grymma bilder! Har alltid gillat dom men nu gjorde du det väldigt svårt att stå emot...
 

dr.fox

Cartier
Va fan då @dr.fox nu villhöver jag verkligen en 1545 rootbeer. Vilka grymma bilder! Har alltid gillat dom men nu gjorde du det väldigt svårt att stå emot...
Den sitter verkligen fint...kan jag säga. Vanligtvis är jag lite rädd att använda så snygga klockor men denna är oemotståndlig. Tappar inte en sekund vad jag kan se hittils.

Jag kommer testa den i verkligheten ytterligare för att se om man blir mer intressant som person alternativt får fler vänner och inbjudningar till cocktailpartyn med bitcoinmiljardärer.
 

Crispie

Rolex
Den sitter verkligen fint...kan jag säga. Vanligtvis är jag lite rädd att använda så snygga klockor men denna är oemotståndlig. Tappar inte en sekund vad jag kan se hittils.

Jag kommer testa den i verkligheten ytterligare för att se om man blir mer intressant som person alternativt får fler vänner och inbjudningar till cocktailpartyn med bitcoinmiljardärer.
Du kommer avfärda inbjudningar till flådiga event som kommer flygandes från både höger och vänster garanterat. Lycka till med ditt nya liv! ;)
 

Chumba

Rolex
Den sitter verkligen fint...kan jag säga. Vanligtvis är jag lite rädd att använda så snygga klockor men denna är oemotståndlig. Tappar inte en sekund vad jag kan se hittils.

Jag kommer testa den i verkligheten ytterligare för att se om man blir mer intressant som person alternativt får fler vänner och inbjudningar till cocktailpartyn med bitcoinmiljardärer.
Vår folkhälsomyndighet sätter stopp för det annars hade den garanterat tagit dig förbi vilken VIPkö som helst.. :D
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

We are happy to announce our very first limited edition: the Lorier x Worn & Wound Special Edition Gemini. If you're not already familiar with Worn & Wound, they are one of the world's best watch blogs with a focus on value-driven timepieces and top-notch design.

When Worn & Wound approached us to do a collaboration, we couldn't have been happier. Now, about a year later, we are proud to finally share the news!


This Special Edition is a limited run of 88 pieces, and will be available on Windup Watch Shop, beginning Monday, April 27, at 12 PM EDT.



Sign up for the Windup Watch Shop Newsletter to receive more information on the upcoming release
Riktigt fina klockor. Gick in och kollade lite. Lite besviken på att de skickar från USA, men värst av allt var att det inte ens gick att köpa dem. :(
 
  • Like
Reactions: M26

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Väldigt fin! En sån skulle jag kunna tänka mig. Speciellt i det skicket. Blir till att börja leta. :)

”The chase is better than the catch.”
– H. P. Baxxter
Knip en om du hittar ;) Fanns en hel del förut men de börjar bli mer och mer sällsynta. Själv är jag en sucker för Twin Quartz men om man nöjer sig med den vanliga så finns det lite mer att välja på.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor


KICKSTARTER NOW LIVE
The TC-9 Bronze Navy Diver is back! And is better than before. A new improved solid bronze, screw down crown. New dial options. Enhanced Horween Leather Straps. Solid Bronze Buckle.

And we have loyalty gifts for for returning customers... Have you bought a TC-9 watch before? If you have then we have loads of free gifts that we will be giving away with this watch - up to 3 free extra Horween leather straps.

https://www.kickstarter.com/projects/tc-9watches/tc-9-bronze-navy-diver-watch?ref=project_build

Check out our new Bronze masterpiece here and be quick to grab a starting price os £189.

Så sugen men måste inse mina begränsningar. Nåväl, en annan dag en annan klocka :)
 
  • Like
Reactions: M26

Acos

Audemars
Tack tack en favvo :) Det tycker jag definitivt att man skall, mycket klocka och historia för pengen men de blir dyrare och svårare att hitta. Jag hade gärna hittat en Superior Quartz men där har priserna verkligen sprungit iväg :p
Du har helt rätt, får jag tillfälle att knipa nån billigt kommer jag inte tveka oavsett boett:D
 

cycleMagnus

Panerai
Har själv bara haft h1 men den var grym, mer originell än H2 enligt mig så håll i den :).
Gällande det andra med mycket folk och att följa givna restriktioner vid Covid-19 så känns det ju lite som att en stor del i huvudstaden har svårt för att förstå eller efterfölja sådana. Iallafall om man ser till alla reportage och bilder på tv. Känns lite sådär.
Hur upplever du det?
Jo jag tror att folk tror lite att det är över, I te mycket folk i tunnelbanan, men däremot endel folk i butiker på Drottninggatan, lite mer än vad jag hade hoppats på. Serveringar såg jag inte så mycket, men det var också väldigt mycket bilar ute, runt Alvik och Brommaplan, fler än vad jag tror är nyttigt.
H1'an är fin och får stanna ett tag till, älskar att tavlan ser så clean ut.
DSC_8641.JPG
 
Topp