• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Chumba

Rolex
Jo jag tror att folk tror lite att det är över, I te mycket folk i tunnelbanan, men däremot endel folk i butiker på Drottninggatan, lite mer än vad jag hade hoppats på. Serveringar såg jag inte så mycket, men det var också väldigt mycket bilar ute, runt Alvik och Brommaplan, fler än vad jag tror är nyttigt.
H1'an är fin och får stanna ett tag till, älskar att tavlan ser så clean ut.
DSC_8641.JPG
Tänkte också att det var väldigt mycket bilar ute idag. Men det är löning och alla måste shoppa upp sina slantar antar jag..
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tänkte också att det var väldigt mycket bilar ute idag. Men det är löning och alla måste shoppa upp sina slantar antar jag..
Så är det nog tyvärr. Stockholm är ju djävulskt hårt drabbat av Covid-19 och följer man inte råden och restriktionerna så blir det ju inte bättre precis.
Tyvärr så drabbas ju inte bara dom som inte fattar reglerna utan dom smittar ju andra i sin tur och sjukvården går på knäna.
Hade själv gärna sett att stenhårda böter delats ut när reglerna inte efterföljs.
 

Chumba

Rolex
Så är det nog tyvärr. Stockholm är ju djävulskt hårt drabbat av Covid-19 och följer man inte råden och restriktionerna så blir det ju inte bättre precis.
Tyvärr så drabbas ju inte bara dom som inte fattar reglerna utan dom smittar ju andra i sin tur och sjukvården går på knäna.
Hade själv gärna sett att stenhårda böter delats ut när reglerna inte efterföljs.
Ja så länge folk får göra precis som dom vill så kommer dom göra det. Så är det tyvärr...råd funkar nog inte riktigt, då ser det ut såhär. Känns verkligen som om alla har börjat slappna av nu...
 

Kreacon

Audemars
Vart såg du det?
Jag läste om ett trycktest hos urmakare och den pallade 100m.
Kollade tuben, hittade inte mycket recensioner på deras klockor men stötte på ”han killen med hunden” som provade en. Länken var super, bezeln härlig men lite backplay, lumen bra, och han var 99 procent säker på att det var safir. Och han badade med den och hade den i ett glas vatten över natten vilket den stod pall för. Dock inte mer vetenskapliga tester än s
Så tankarna går väl kring hur mycket det skiljer mellan corgeut, nth och Tudor. Är ju trevligt med en klocka som känns ”på riktigt” vad beträffar hantverksteknik och hållbarhet.
Sen är jag med på att man inte får samma finish och perfektion i detaljerna men det tänker jag är mer än ok med tanke på prisskillnaden.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Kollade tuben, hittade inte mycket recensioner på deras klockor men stötte på ”han killen med hunden” som provade en. Länken var super, bezeln härlig men lite backplay, lumen bra, och han var 99 procent säker på att det var safir. Och han badade med den och hade den i ett glas vatten över natten vilket den stod pall för. Dock inte mer vetenskapliga tester än s
Så tankarna går väl kring hur mycket det skiljer mellan corgeut, nth och Tudor. Är ju trevligt med en klocka som känns ”på riktigt” vad beträffar hantverksteknik och hållbarhet.
Sen är jag med på att man inte får samma finish och perfektion i detaljerna men det tänker jag är mer än ok med tanke på prisskillnaden.
Ahh det är samma som jag såg då,sen har jag sett en till där personen tryckt den till 100m men gillade inte att det stod 200m på tavlan.
 

Kreacon

Audemars
ACDDA481-B848-40B3-85F9-96095DFCAC69.jpeg
:rolleyes:
Pagani Design ska ju tydligen vara schyssta enligt @Nilas och @CptSlow trots att de vad jag förstår kostar ännu mindre. :)

Ja är man inte nöjd ryker de ju fortare än kvickt på KOS i alla fall! :)
Är lite sugen på de guldiga detaljerna, men ska väl kanske avvakta lite till för att se om det dyker upp någon begagnad Squale 1545 heritage först. Konstigt, så fort lönen dyker upp på kontot blir man så jäkla otålig. ;)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Så länge den klarar disken, regnet och duschen duger det för mig!
Men hur känns de klockorna som kostar 800 spänn på Ali express? På handleden alltså.
Pagani Design ska ju tydligen vara schyssta enligt @Nilas och @CptSlow trots att de vad jag förstår kostar ännu mindre. :)
Jag är mycket nöjd med min Pagani sub.
Betydligt bättre än vad priset säger.
Saffirglas, keramisk bezel, Seiko nh35 och solid skruvad länk.
fB8NaCc.jpg
 

Hjelm

Rolex
Affordable-tråden är ju faktiskt den tråd som absolut bäst passar för en egen avdelning med tanke på alla märken som diskuteras här. Finns ju så många olika grenar och spår i den här tråden så en har tappat räkning. Men det är ju också det som gör den fantastisk :)
 
Topp