• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Ute på äventyr.
8kB36u5.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Vilken koll! Tänkte du också beställa något? ;)

Hehe, följer Timefactors på fejjan + om man försöker lägga något i varukorgen på hemsidan kommer detta upp:
Screenshot_20200426-145655_Samsung Internet.jpg


15:00 i vår tidszon. Gäller nog att hänga på låset...

Japp jag vill gärna köpa den vita varianten som kallas Expedition. Om ingen velat sälja sin till mig innan... :rolleyes: :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det någon som har koll på hur processen går till? Antar att det är många som vill handla så fort han öppnar dörrarna men får man sin vara reserverad när man lägger den i korgen eller gäller det att vara snabb som fan med att slutföra beställningen?
 

cycleMagnus

Panerai
Förstår mig inte alls på RM och inte denna heller :confused:
Jag tror jag hade gillat den, men frågan är om det bara är för en vecka eller två. Typ ser mer ut än vad det är, tourbillon wannabe. Fast jättefult om man ser hud och hår igenom hela klockan.
Kul att se hur det funkar inne i klockan, men inte direkt för att framhäva komplexiteten, mer för förståelsen hur urverket funkar med mainspring och escapement. Plus rotorn på baksidan. Jag hade gärna testat.. Skall nog glo igenom youtube videos om den. Lite som marmite och messmör, antingen gillar man det eller inte, inget mellanläge.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Är det någon som har koll på hur processen går till? Antar att det är många som vill handla så fort han öppnar dörrarna men får man sin vara reserverad när man lägger den i korgen eller gäller det att vara snabb som fan med att slutföra beställningen?
Har för mig att man bara kan beställa när det är öppet, annars skulle han inte behöva öppna alls eftersom kön hade varit full hela tiden.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Har för mig att man bara kan beställa när det är öppet, annars skulle han inte behöva öppna alls eftersom kön hade varit full hela tiden.
Jo, men tänkte mest att det säkert är en hel del som hänger på låset när han öppnar. I vissa nätbutiker så reserveras en vara om du lägger den i korgen medan man hos andra måste slutföra köpet innan varan är din, dvs. att den kan ta slut från det att man påbörjar beställningen till dess att man hinner slutföra. Eddie lever dessutom kvar i 1995 och verkar ha något eget system där han övervakar ordrarna i realtid och stänger ner webbshoppen när kvoten är fylld för att därefter hantera allting manuellt som jag förstått det. :facepalm:
 
Topp