Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har denna utskjutande mittbit på ändlänkarna som Tisell? Är det polerade eller matta mittlänkar?Har bara packat upp den, så har inte jättemycket att gå på än. Några snabba punkter:
- Länken ser ut att passa på 30 cm handleder.
- Mycket bra finish på boett, tavla och vridring.
- Länken är jag lite tveksam till, likaså spännet. Men får återkomma om detta när jag size:at den. Spännet kommer jag nog inte bli vän med ändå. Men det går ju att lösa.
- Jag blev direkt dödssugen på att beställa den gröna. Eftersom Tisell vägrar att skeppa en klocka till mig nu, men får vänta tills jag haft den här på handleden innan jag bestämmer mig.
- Rehaut! Jag säger det igen, rehauten är ju fantastisk.
![]()
Ah najs! Vad tycker du annars om själva klockan? Väldig fin tavla med matchande lysmassa måste jag säga, det ser man inte så oftaNu har den äntligen kommitingen av länkarna som var avsedda för den gick dock att få på
Det är alldeles för tight mellan hålen och boetten. Blir dock riktigt snyggt med band då man slipper glipan
![]()
![]()
![]()
So far så gillar jag den. Har en skön "wrist presenace" utan att vara för stor. Riktigt smäcker med dryga 11mm så ligger riktigt bra på armen. Tycker att visarna ibland kan upplevas lite platta. Hade gärna sett att de var "vikta" i mitten så att det matchar index. Tavlan är verkligen magisk. Bilderna gör den inte rättvisa. Det är en riktgt trevlig sunburst i mitten samt längst ut samt concentriska cirklar i mitten. Blir nog riktgt trevlig i sommarAh najs! Vad tycker du annars om själva klockan? Väldig fin tavla med matchande lysmassa måste jag säga, det ser man inte så ofta![]()
Ja, tyvärr är det inga female endlinks. Utan som du beskriver det utskjutande. Inga polerade mittlänkar som tur ärHar denna utskjutande mittbit på ändlänkarna som Tisell? Är det polerade eller matta mittlänkar?
Wow, vilket band. Vem har gjort detFick hem ett nytt favorit-i-repris-band idag. Kan bli bra efter lite nötning tror jag
![]()
![]()
Ja det kanske inte var den bästa dagen att visa sitt skinande ansikte. Ser fram emot fler bilder framöver, jag tycker den är grymt fin...och lite udda i positiv bemärkelse.So far så gillar jag den. Har en skön "wrist presenace" utan att vara för stor. Riktigt smäcker med dryga 11mm så ligger riktigt bra på armen. Tycker att visarna ibland kan upplevas lite platta. Hade gärna sett att de var "vikta" i mitten så att det matchar index. Tavlan är verkligen magisk. Bilderna gör den inte rättvisa. Det är en riktgt trevlig sunburst i mitten samt längst ut samt concentriska cirklar i mitten. Blir nog riktgt trevlig i sommar![]()
Bandet heter Diloy Richmond, ingen dyrgrip på något sätt men hyggligt kvalitativt och tycker det funkar bra på mässing/bronsklockor som iaf jag tycker ska ha lite härjad lookWow, vilket band. Vem har gjort det![]()
Hmm, måste bara rensa ut lite annat som inte får den handledstid de förtjänar.Tycker också Orion ser schyssta ut men har inte sett någon här i tråden, du får köpa en och komma med ett utlåtande helt enkelt![]()
Det är ett tecken från ovan att du måste behålla den, det vet duFick hem ett fitted Rubber från Cousins idag. Tänkte ha den på min Steinhart men det passade inte.... däremot satt den som en käftsmäll på LE:n
![]()
![]()
![]()
Tycker den känns större än en sub. Är väl maxi caset som gör det antar jag. Klockan känns betydligt dyrare än vad den är, länken är väl den svaga punkten men är helt ok ändå. Låset är simpelt men välgjort.
![]()
![]()
Jag är sugen på att få tag på en Tisell för att jämföra. Men ska prova denna lite mer först, för om jag ska köpa en Tisell så blir det ju till premiumpris från EU-sidan.
Har bara packat upp den, så har inte jättemycket att gå på än. Några snabba punkter:
- Länken ser ut att passa på 30 cm handleder.
- Mycket bra finish på boett, tavla och vridring.
- Länken är jag lite tveksam till, likaså spännet. Men får återkomma om detta när jag size:at den. Spännet kommer jag nog inte bli vän med ändå. Men det går ju att lösa.
- Jag blev direkt dödssugen på att beställa den gröna. Eftersom Tisell vägrar att skeppa en klocka till mig nu, men får vänta tills jag haft den här på handleden innan jag bestämmer mig.
- Rehaut! Jag säger det igen, rehauten är ju fantastisk.
![]()
Tack för reflektionerna!Tycker den känns större än en sub. Är väl maxi caset som gör det antar jag. Klockan känns betydligt dyrare än vad den är, länken är väl den svaga punkten men är helt ok ändå. Låset är simpelt men välgjort.
![]()
![]()
Jag är sugen på att få tag på en Tisell för att jämföra. Men ska prova denna lite mer först, för om jag ska köpa en Tisell så blir det ju till premiumpris från EU-sidan.
Tyckte det såg riktigt schysst ut. Är det bukten som gäller för köp?Bandet heter Diloy Richmond, ingen dyrgrip på något sätt men hyggligt kvalitativt och tycker det funkar bra på mässing/bronsklockor som iaf jag tycker ska ha lite härjad look![]()
Snygg!Dagens pjäs. Inte mycket sunburst i norra Skåne idag.![]()
Snyggt! Det blev ju riktigt bra!Fick hem ett fitted Rubber från Cousins idag. Tänkte ha den på min Steinhart men det passade inte.... däremot satt den som en käftsmäll på LE:n
![]()
![]()
![]()
Nja, så sjukt sugen på en ny sommarsquale och jag måste finansiera den på något sättDet är ett tecken från ovan att du måste behålla den, det vet du![]()
Stämmer, syd om tvåhundringen inklusive frakt från Tyskland tror jag det var.Tyckte det såg riktigt schysst ut. Är det bukten som gäller för köp?
Nej, så kan man inte ha det! Fy på dig! Rätta till det genast!Tack för reflektionerna!
När det var som hetsigast med Tisell förra året var jag nära på att klippa till. Nu blir jag sugen på en sån här. Hyfsat billigt på deras sida.
Är det skruvar i länken eller push-pins?
EDIT: Är nere på endast EN(!!) mikro i samlingen. Så kan man väl inte ha det?
Väldigt fin färg! Jag tycker inte den ser obalanserad ut på den bilden. Jag gillar att de valt att matcha trycket i vridringen med tavlan!Kändes lite obalanserad eller? Jag gillar dock färgen.
![]()
Meh på den...Kändes lite obalanserad eller? Jag gillar dock färgen.
![]()
Jag tycker att det ser lite konstigt ut med en vit subdial och en som knappt syns.Väldigt fin färg! Jag tycker inte den ser obalanserad ut på den bilden. Jag gillar att de valt att matcha trycket i vridringen med tavlan!
Jag tycker att det ser lite konstigt ut med en vit subdial och en som knappt syns.
Jag hade ju hellre sett att båda subtavlorna såg ut som den vänstra.Jag tycker att det ser lite konstigt ut med en vit subdial och en som knappt syns.