• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Dagens pjäs. Inte mycket sunburst i norra Skåne idag.
sZeX59x.jpg
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Har bara packat upp den, så har inte jättemycket att gå på än. Några snabba punkter:
  • Länken ser ut att passa på 30 cm handleder.
  • Mycket bra finish på boett, tavla och vridring.
  • Länken är jag lite tveksam till, likaså spännet. Men får återkomma om detta när jag size:at den. Spännet kommer jag nog inte bli vän med ändå. Men det går ju att lösa.
  • Jag blev direkt dödssugen på att beställa den gröna. Eftersom Tisell vägrar att skeppa en klocka till mig nu, men får vänta tills jag haft den här på handleden innan jag bestämmer mig.
  • Rehaut! Jag säger det igen, rehauten är ju fantastisk.

:)
Har denna utskjutande mittbit på ändlänkarna som Tisell? Är det polerade eller matta mittlänkar?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ah najs! Vad tycker du annars om själva klockan? Väldig fin tavla med matchande lysmassa måste jag säga, det ser man inte så ofta :)
So far så gillar jag den. Har en skön "wrist presenace" utan att vara för stor. Riktigt smäcker med dryga 11mm så ligger riktigt bra på armen. Tycker att visarna ibland kan upplevas lite platta. Hade gärna sett att de var "vikta" i mitten så att det matchar index. Tavlan är verkligen magisk. Bilderna gör den inte rättvisa. Det är en riktgt trevlig sunburst i mitten samt längst ut samt concentriska cirklar i mitten. Blir nog riktgt trevlig i sommar :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
So far så gillar jag den. Har en skön "wrist presenace" utan att vara för stor. Riktigt smäcker med dryga 11mm så ligger riktigt bra på armen. Tycker att visarna ibland kan upplevas lite platta. Hade gärna sett att de var "vikta" i mitten så att det matchar index. Tavlan är verkligen magisk. Bilderna gör den inte rättvisa. Det är en riktgt trevlig sunburst i mitten samt längst ut samt concentriska cirklar i mitten. Blir nog riktgt trevlig i sommar :)
Ja det kanske inte var den bästa dagen att visa sitt skinande ansikte. Ser fram emot fler bilder framöver, jag tycker den är grymt fin...och lite udda i positiv bemärkelse.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Tycker den känns större än en sub. Är väl maxi caset som gör det antar jag. Klockan känns betydligt dyrare än vad den är, länken är väl den svaga punkten men är helt ok ändå. Låset är simpelt men välgjort.
9vu6AzS.jpg

m6wfVIO.jpg


Jag är sugen på att få tag på en Tisell för att jämföra. Men ska prova denna lite mer först, för om jag ska köpa en Tisell så blir det ju till premiumpris från EU-sidan.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker den känns större än en sub. Är väl maxi caset som gör det antar jag. Klockan känns betydligt dyrare än vad den är, länken är väl den svaga punkten men är helt ok ändå. Låset är simpelt men välgjort.
9vu6AzS.jpg

m6wfVIO.jpg


Jag är sugen på att få tag på en Tisell för att jämföra. Men ska prova denna lite mer först, för om jag ska köpa en Tisell så blir det ju till premiumpris från EU-sidan.

Tycker maxicaset har sin charm med :)
Ser fin ut!
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Har bara packat upp den, så har inte jättemycket att gå på än. Några snabba punkter:
  • Länken ser ut att passa på 30 cm handleder.
  • Mycket bra finish på boett, tavla och vridring.
  • Länken är jag lite tveksam till, likaså spännet. Men får återkomma om detta när jag size:at den. Spännet kommer jag nog inte bli vän med ändå. Men det går ju att lösa.
  • Jag blev direkt dödssugen på att beställa den gröna. Eftersom Tisell vägrar att skeppa en klocka till mig nu, men får vänta tills jag haft den här på handleden innan jag bestämmer mig.
  • Rehaut! Jag säger det igen, rehauten är ju fantastisk.

:)
Tycker den känns större än en sub. Är väl maxi caset som gör det antar jag. Klockan känns betydligt dyrare än vad den är, länken är väl den svaga punkten men är helt ok ändå. Låset är simpelt men välgjort.
9vu6AzS.jpg

m6wfVIO.jpg


Jag är sugen på att få tag på en Tisell för att jämföra. Men ska prova denna lite mer först, för om jag ska köpa en Tisell så blir det ju till premiumpris från EU-sidan.
Tack för reflektionerna!
När det var som hetsigast med Tisell förra året var jag nära på att klippa till. Nu blir jag sugen på en sån här. Hyfsat billigt på deras sida.
Är det skruvar i länken eller push-pins?

EDIT: Är nere på endast EN(!!) mikro i samlingen. Så kan man väl inte ha det?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Det är ett tecken från ovan att du måste behålla den, det vet du :)
Nja, så sjukt sugen på en ny sommarsquale och jag måste finansiera den på något sätt :( ... men kan skicka med gummit och sailcloth som bonus med länken om någon är sugen :angel:

Tänkte lägga upp en samlingsannons sen med allt som jag kan tänkas skiljas ifrån, om än motvilligt, och hoppas skrapa ihop pengarna. Men om inte LE:n säljer och jag klarar finansieringen utan den så behåller jag den mer än gärna ;)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Tack för reflektionerna!
När det var som hetsigast med Tisell förra året var jag nära på att klippa till. Nu blir jag sugen på en sån här. Hyfsat billigt på deras sida.
Är det skruvar i länken eller push-pins?

EDIT: Är nere på endast EN(!!) mikro i samlingen. Så kan man väl inte ha det?
Nej, så kan man inte ha det! Fy på dig! Rätta till det genast! ;)
Och tyvärr är det pin and collar, jävla meck att pilla med.
Men jag är nöjd totalt sett, pris kontra kvalitet är fantastiskt!
 
Topp