• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Har suttit o sneglat på Vratislava Conceptum. Och tänk om dom sålt denna med länk!
d9eb6a5478e19da7c86f25ab91f7f75c.jpg
Mumma det där. Önskar bara att den var 38mm istället för 40,5mm. En tavla utan någon direkt bezel upplevs ofta som stor, iallafall på min handled och jag har ändå 18cm runt.
Dock helt klart en vanesak.
 
Det talar väl endast för dem tänker jag, det måste ju innebära att de är värda att hålla kvar i :)
Ja Monta känns verkligen som riktigt bra kvalitet för priset baserat på att skinande recensioner de verkar få!
Baltic och Orion var nya för mig. Ska helt klart kikas på.
Tack igen Hjelmen! (Pancoren tickar på perfekt fortfarande och jag är fortfarande lika kär i pistaschtavlan! ;))
Kolla Maen Hudson också. Inte heller så hög har jag för mig...
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Om jag inte kan övertala mig själv i sömnen att låta bli så drar jag nog pluggen på denna.
Är den i samma klass som San M sbdx så är jag färdig sen :D. (för tillfället)
(tyvärr lånad bild)
LIQt44c.jpg
Sjukt cool! Den blå Proximan som delades innan går inte heller av för hackor. Själv håller jag mig till mina Seiko. För tillfället :D:p
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
@Lindellc kan det vara så att våra saknade paket gått med båtfrakt istället för flyg pga Corona? Var någon som spekulerade kring det i någon facebooktråd. Tydligen många som väntar på paket köpta från Aliexpress i slutet av mars och början av april.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Morrn! Själv bär jag flieger :snaphappy:
12E44D99-6C10-4C32-9BDA-48FCFD7443C8.jpeg
Grym bild! Och snygg flieger. :)

Bär själv flieger idag, vilket det blir alltsomoftast. Den är kanske inte affordable till listpris, men på andrahandsmarknaden tycker jag den är väldigt överkomlig. Eller om Sinn kan räknas som micro? Kanske inte, men rätt litet ändå? ;) Är ju ingen utanför våra kretsar som känner till, i alla fall inte som jag stött på.

AE9A5AC9-EAD8-4FC2-99C3-06CF2927E2C6.jpeg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Topp