• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Köpte en sån här, det va inte kattskit.
Det vackra bor i det enkla sa ju Ernst ;)
FA9239C3-A8BD-48DB-BE87-29F20FEA74AD.jpeg
594B0C97-AEE7-4DE3-84A3-541F94C6FFE0.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Grymt fin, elegant och toolig på samma gång.

Är det så tajt att tom Natoband är svårt? Jag hart om problem på t ex Fortis Cosmonauts där det är tajt så sprintarna går sönder när det rycker och drar.
Exakt, det är just mixen av tool och dress som jag tyckte blev väldigt lyckat. Ska försöka ta bättre bilder i solen sedan :)
Vet inte men tror att så kan bli fallet. Har inte testat ännu men det är inte mycket space kvar. Tar man ett mjukare seatbelt nato så kan det kanske fungera. Ska testa när jag hittar mina 22mm band :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Funderat länge nog. Fick bli denna.
Väntan knäcker mig dock nästan :arghh::D (lånad bild)
20191105_120323_010 (1).jpg

Hur långt är länge? Som sagt liite sugen på en seashepard själv men å andra sidan vill jag helst ha en quartz Tunahomage (eller Seiko solar Tuna) men fina ser de ut :)

Vad har du numera i samlingen? Svårt hålla koll hehe ;)
 

Jungelbobo

Cartier
Har kollat en hel del på den där blåa Vratislavan och även mycket på den förra som var grön och hette Pan Africa:
5e03cba3305fcba84bef2f8cf20c5667.jpg


Var nära köp några gånger men det blev aldrig av.

Dykaren Klingert 1797 hade jag missat helt men jag googlade lite nu och den ser ju helt fantastisk ut. Bland det bästa jag sett på länge.
unnamed.jpg
unnamed (1).jpg


Väääääldigt synd att den är 42 mm! Är ju skön retro-stil på den så de borde ha nöjt sig vid 39-40 mm. Undrar vad priset kommer att landa på..
Håller HELT med, hade gjort sig riktigt gött på 39-40mm! Man har lite önsketänkande om att den bärs mindre. :)
För den är ju brutalt läcker!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Topp