• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjelm

Rolex
Fasen har blivit sugen på Turtle i grönt :)
058AA003-7D53-43CA-8B87-16A89C6A5A19.jpeg
King turtle är ju svinfet. Kör ba kör! :D
 
Grym!! Deras kommande serie "Klingert 1797" ser också riktigt trevlig ut! :)
Vratislavia_Conceptum_-_Klingert_1797.jpg
Har kollat en hel del på den där blåa Vratislavan och även mycket på den förra som var grön och hette Pan Africa:
5e03cba3305fcba84bef2f8cf20c5667.jpg


Var nära köp några gånger men det blev aldrig av.

Dykaren Klingert 1797 hade jag missat helt men jag googlade lite nu och den ser ju helt fantastisk ut. Bland det bästa jag sett på länge.
unnamed.jpg
unnamed (1).jpg


Väääääldigt synd att den är 42 mm! Är ju skön retro-stil på den så de borde ha nöjt sig vid 39-40 mm. Undrar vad priset kommer att landa på..
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Så hur upplever du den? Bra foto btw.. :)
Har bara packat upp den, så har inte jättemycket att gå på än. Några snabba punkter:
  • Länken ser ut att passa på 30 cm handleder.
  • Mycket bra finish på boett, tavla och vridring.
  • Länken är jag lite tveksam till, likaså spännet. Men får återkomma om detta när jag size:at den. Spännet kommer jag nog inte bli vän med ändå. Men det går ju att lösa.
  • Jag blev direkt dödssugen på att beställa den gröna. Eftersom Tisell vägrar att skeppa en klocka till mig nu, men får vänta tills jag haft den här på handleden innan jag bestämmer mig.
  • Rehaut! Jag säger det igen, rehauten är ju fantastisk.

:)
 

Chumba

Rolex
Har bara packat upp den, så har inte jättemycket att gå på än. Några snabba punkter:
  • Länken ser ut att passa på 30 cm handleder.
  • Mycket bra finish på boett, tavla och vridring.
  • Länken är jag lite tveksam till, likaså spännet. Men får återkomma om detta när jag size:at den. Spännet kommer jag nog inte bli vän med ändå. Men det går ju att lösa.
  • Jag blev direkt dödssugen på att beställa den gröna. Eftersom Tisell vägrar att skeppa en klocka till mig nu, men får vänta tills jag haft den här på handleden innan jag bestämmer mig.
  • Rehaut! Jag säger det igen, rehauten är ju fantastisk.

:)
Jag tyckte spännet var helt ok..men känner inte igen det där med 30 cm handleder så har vi samma länk? :D
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
@Baramats hade väl en Baltic på länk om jag inte minns fel?
@Baramats

Bra minne :) Jag har en Bicompact och hade lånat länken för test från @Ontrackpiraten

Jag gillade länken, den passade bra även till chronografen. Den har en lätt elegant känsla, inte lika tung som jag trodde från den skulle vara.

Har inte köpt någon egen länk då min klocka råkade hamna på ett Squale-läder som bara passade för bra. Eurokursen är lite för negativ också.
 
  • Like
Reactions: HSK
Topp